Anya Martin

Tráva

originální název: Grass
originál vyšel: 2016

vydání: Medusa (web) 2021

trudoš  | **** 04.12.2021 09:19

Hororová novela, pracující s podobným motivem jako román Tvář vody dvojice Guillermo del Toro a Daniel Kraus, ovšem namísto dojemné love story nabízí mnohem střízlivější pohled na milostnou aférku dvou naprosto rozdílných bytostí. Bizarní setkání třetího druhu nemůže probíhat jinak než podivně, přičemž pod pojmem „bizarní“ si protentokrát odmyslete ztřeštěné příběhy z mysli Carltona Mellicka III. Anya Martin je daleko jednodušší co se výstředností týče, dokáže je však do vyprávění zasadit mnohem citlivěji, až působí takřka reálně. Dokonale přitom zpracovává psychologický rozpad člověka, který přestane vnímat skutečnost kolem sebe a nechá se unést sexuálním poblouzněním, jež zcela zatemní jeho dosud inteligentní jednání. Tráva je rozsahem kratičké dílo, obsahově ale překvapí vycizelovanou stylistikou a drsným průběhem, kdy si autorka pohrává s nekonvenční imaginací v kontrastu s obyčejným lidským neštěstím. Zelený porost kolem svého doupěte od teď budu kosit s úplně novým odhodláním.

jirikk  | ****1/2 09.01.2022 13:21

Spíš novela než román, první počin nového nakladatelství překladatele Romana Tilcera. Má být zaměřeno na weird literaturu a to hlavní zápletka příběhu bezezbytku splňuje, vždyť co je víc weird než opakovaně a s gustem popisovaná kopulace hrdinky s hroudou slizu. Naštěstí o toto ve skutečnosti až tak nejde, Trávu čtu jako příběh jednoho manželství zničeného alkoholem a tak funguje výborně. Originálně podané a suverénně odvyprávěné, vzhledem k rozsahu a čtivosti to opravdu není na dlouho.

memnon666  | ***** 19.06.2022 18:36

Proklamace „příběh o prapodivné bažinné lásce, ztrátě, sexu a smrti“ je vlastně dost přesný popis novely, snad jen bych rozšířil na „příběh o prapodivné bažinné lásce, trávě, ztrátě, sexu a smrti“, new weird jak vyšitej imho.