vyzbrojeni mnohem početněji a lépe než se zpočátku zdálo. Vojenským velitelům Graysonu se podaří

přesvědčit Honor, aby vstoupila do jejich armády a poskytla jim tolik chybějící velení a zkušenosti.

Honor se konečně po dlouhé době ocitá tam kam patří, zpět na můstku válečné lodě. Válka s liďáky

nabírá nebezpečných rozměrů a součastně i na Graysonu Honořiny odpůrci podnikaní zákeřné kroky proti

ní. Honor nemá nouzi o nepřátelé a musí tvrdě bojovat ve dvou bitvách.

Speedemon  | **** 11.09.2010 13:44

Známe prostředí, známe postavy, známe politickou situaci. Nic už se vysvětlovat nemusí a sledujeme, jaký je Honořin život mimo námořnictvo. Ujala se své funkce na Graysonu a snaží se ji vykonávat dobře. Nicméně, náboženským fanatikům nic namluvit nelze a neustále se budou pokoušet Honor zničit. Událost, kterou autor sám zmiňuje v doslovu je surová a krutá, bohužel se to však děje téměř denodenně. I když díl není žádný obrovský hybatel děje v sérii, výborně se čte a Honor se mí stále nijak nepřejídá. Jen její soprán by nemusel být v každé knize zmiňován nejméně třikrát :)

Ruffy  | **** 26.10.2011 18:20

Nedočkal jsem se ničeho nového. Weber pokračuje ve vyjetých kolejích, jeho styl psaní se moc nemění a já se začínal trochu nudit. Někde za polovinou už jsem přeskakoval stránky, jelikož myšlenkové pochody všech záporáků a klaďasů mi vyloženě lezly na nervy – ten si myslí tohle, ten spekuluje o tam tom, ten čeká to, ten zase spoléhá na ono a tak dále. Takže jsem znuděně přeskakoval a čekal jsem na nějaké vyústění, na finále. V tuto chvíli mé hodnocení bylo nízké – možná 50–60%, protože oproti předchozím dílům tenhle opravdu nic nového nepřináší a vše upadá do zaběhnutého stereotypu. Ale finále jsem se dočkal a to dokonce dvakrát. A obojí bylo úžasné. Obojí se četlo se zatajeným dechem. Výborná poslední pětina knihy to celé zachraňuje. Možná kdyby se to uprostřed trochu zkrátilo, vyškrtalo pár kapitol, bylo by to ještě lepší. Ale to už je prokletí všech dlouhých sérii a jejich spisovatelů – jakmile se rozepíšou, nedokážou se zastavit a ztratí rozlišovací schopnost o tom, co je důležité a co je možno vynechat/popsat jen pár větami. Ale to už odbíhám od tématu…

pdbMole  | ****1/2 12.05.2012 21:38

Na jedné straně bitva s mým oblíbeným záporňákem ve vesmíru, na druhé straně souboj s fanatiky na zemi… tedy na Greysonu. Možná trošku slabší díl ze serie, ale oproti jiným knihám stále výjmečné.

Hadati1  | ***** 13.06.2012 17:15

Honor zaplatila konečným dosažením pomsty svým postem v mantichorském námořnictu, proto se vydá na planetu Grayson. Ani zde však nemá nouzi o nepřátele. Ačkoliv její hájemství zkvétá, stupňuje se křik fanatiků, kteří neradi vidí ženu mezi místrodržícími ani v armádě. Největší křik překvapivě nezaznívá z úst kněží, ale několika místodržících, kteří nehledí na oběti, aby prokázali, že je Honor „satanova děvka“. Ve své nenávisti však překročí hranici, která se jim stane osudnou. Mezitím se odvíjí i další část děje, kdy je Honor jmenována admirálem greysonského námořnictva, neboť je osobou s nejvíce zkušenostma. Vzhledem k tomu, že Haven opět začíná vystrkovat růžky a hledí ke Graysonu, je to pro planetu záchrana.

Alfi  | ***** 19.10.2014 04:59

Je päť hodín ráno a ja som práve po prebdenej noci dočítal V exilu. Snáď už len to, že som si miesto knihy odpustil spánok vypovedá o jej kvalite. Weber presunul Honor Harringtonovú na planétu Grayson, kde väčšinu času rieši smrtonosné intrigy, síce príde aj na klasický vesmírny boj proti presile, ale ten je tentoraz presunutý na druhú koľaj. Aj keď prvá polovica knihy je pomalšia, jej druhá polovica to všetko bohato vynahradí.

Nelson  | ***** 01.11.2014 16:23

Po událostech v předchozí knize Honor odchází na Grayson, kde hledá hlavně klid. Ten jí ale není dlouho dopřán. Grayson díky spolupráci s Mantichorou výrazně rozšířil svoje námořnictvo a zoufale potřebuje zkušené důstojníky. Samozřejmě se obrátí s prosbou o pomoc na Honor. Ta po krátkém váhání souhlasí a ke svému překvapení dostává admirálskou hodnost a velení První bojové eskadry superdreadnoughtů. Děj knihy jde po 2 liniích. Jedna se odehrává na Graysonu, kde se některým lidem nelíbí změny, které tam probíhají. Za symbol těchto změn považují Honor. A to pro ni bude znamenat další ohrožení života, protože tito lidé se nezastaví před ničím. Druhá linie se odehrává na Havenu, kde je naplánována operace, která díky lsti přivede Honor opět do boje proti přesile. Fajn počtení, jen kdyby se to stalo v reálu, nevsadil bych na Honor ani pětník.

LuciusWlk  | ***** 14.01.2015 17:03

Pátá kniha o Honor Harringtonové opět roztočila kolotoč intrik a akce, které mě nenechaly vydechnout. Mám pocit, že Honor jednoduše přežije, nebo převálcuje cokoli, nebo kohokoli, co/kdo se ji postaví do cesty. Některé postavy to navíc celkem peprně komentuji. Příběh je zatím plný dobře vymyšlených intrik, jak proti Honor, tak proti jiným postavám. Naopak to vyvažuje občas přílišná čestnost a „řekněme“ neuvěřitelné štěstí v odhalování jakýchkoli zločinu. Vždy je někdo, kdo se přizná, někdo, kdo najde ten jediný důkaz apod. Nicméně jde o velmi příjemné čtení a svým stylem i neobyčejný příběh.