kniha patří do světa: Svět Honor Harringtonové

Kategorie: sci-fi - military

originální název: In Enemy Hands
originál vyšel: 08/1997

vydání: Polaris (web) 2004

Alfi  | ***** 06.11.2014 01:12

Ako väčšina dielov, aj V rukou nepřítele sa rozbieha pomaly, ale posledných dvesto strán nie je možné položiť (komentár píšem o pol druhej v noci, po dočítaní). Stále platí, že kladné postavy sú zvyčajne skrz-naskrz dobré, záporné sú maximálne skazené, anotácie na zadnej obálke priveľa prezrádza, ale toto všetko napráva pútavý a vtipný štýl, ktorý núti knihu dočítať na jeden záťah,

Nelson  | ***** 09.11.2014 12:39

Liďácké námořnictvo se rozhodlo převzít iniciativu. A jedním z těch, kteří na to doplatí, je i Honor. Ta dostává velení nad eskadrou křižníků a při rutinním doprovodu velkého konvoje je zajata. V zajetí zjistí, že řada příslušníků námořnictva Lidové republiky Haven by v době míru mohli být jejími dobrými přáteli. Ale Cordelie Ransomová, předsedkyně Úřadu pro veřejnou informovanost, je bezohledná fanatička a chce z Honor udělat výstražný příklad. Honor s částí svých důstojníků je předána do rukou Státní bezpečnosti a přemístěna na její loď, která ji odváží na utajovanou vězeňskou planetu Hádés zvanou Peklo. A zde má být jako nepřítel lidu popravena. Kniha se mi četla velmi dobře, jen se nějak díl od dílu neustále navyšuje počet stránek. Nejlepší část je kupodivu doba, kdy je Honor v zajetí, kdy musí čelit nejhorším individuím Státní bezpečnosti a samozřejmě závěr knihy, který je strhující.

LuciusWlk  | **** 12.05.2015 17:57

I tento díl se rozjíždí pozvolna, je zde spousty omáčky okolo příběhu. Na druhou stranu to nádherně dokresluje atmosféru a vše se připravuje na závěr, který byl nejočekávanější. Trochu se mi zdá, že autor podlehl „nesmrtelnosti“ své postavy a tak nadělil Honor k zajetí i kompletní nejlepší skvadru, která samozřejmě nedokáže jen tak sklopit hlavy. Tak nějak jsem čekal, že Honor dostane opravdu kapky, což by mohlo příběh zajímavě posunout, nicméně nějaká obludná krutost se nekoná a jde v podstatě o psychologickou hru. Poslední třetina kniha má ovšem nádherné tempo a tak nakonec autorovi odpustíte vše, co mohlo být lepší, poněvadž závěr knihy opět navnadí na knihu další.