kniha » Líc a rub
v Top10 3 | chce si přečíst 6 | chce mít v knihovně 3 | má v knihovně 30
hodnotilo: 31
87%
Líc a rub

Iain M. Banks

Líc a rub

série: Kultura
díl v sérii: 6

Kategorie: fantasy - sci-fi

originální název: Inversions
originál vyšel: 1998

vydání: Talpress (web) 2002

odkazy: 5x [recenze], 2x [ukázka]


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1

 [30] PMarek 06.11.2017 11:02  

https://www.planeta9.cz/ Že bychom se důstojného překladu a nového vydání knihy Consider Phlebas opravdu dočkali ?! Jako překladatel je avizován Richard Podaný.

 [29] idle (editor) 15.07.2011 17:30  

@BD[28]: Hm, piš jak slyšíš v angličtině, to mě zaujalo. To musí být dost masakr. :)

 [28] BD 15.07.2011 17:23  

Jsem moc ráda, že se mi nejdříve dostal do rukou Rub a líc a pak teprve Phlebas. Být to naopak, nevím, jestli bych ještě někdy Bankse četla. Banks mě zaujal natolik, že jsem to nevydržela a nakoupila postupně všechny jeho sci-fi v angličtině. Pro mě nejlepší byl Feersum Endjinn. Nedovedu si ovšem představit jeho překlad. Vypravěč má velmi specifický jazyk, v podstatě píše, jak slyší (viz název). Ze série o Kultuře mě nejvíc baví právě Rub a líc, a pak Excession, tam je spousta dost divných lodních myslí.

 [27] gabish 07.11.2010 17:13  

@BorgDog: Tak jste me donutili knihu konecne precist a musim rici, ze zaver obou linii je dokonaly. Odhaleni vraha mi rozhodne neprijde stylem rozpocitadla. Jinak souhlasim s BorgDogem, pribeh doktorky je opravdu skvely. Linie s osobnim strazcem uz me tolik nechytla, a tak davam „pouhych“ 84%.

 [26] Lucc 05.11.2010 16:14  

@Romison[25]: Vedli. Nečetl. Jsem vlastně téměř neznalec, mám jen pár velmi kladných ohlasů na jeho knihy + jsem četl právě Líc a rub a Píseň kamene. Considering Phlebas číst nehodlám. Vše ostatní si od něj určitě někdy dám, kamarád os mi to jistě rád půjčí. Bude muset.

 [25] Romison 05.11.2010 14:43  

@Lucc[24]: tak tak, mam pocit, ze uz jsme tuhle debatu vedli :) btw. cetl jsi vrani ulici?

 [24] Lucc 05.11.2010 14:29  

@Romison[23]: Je vidět, jak jsou lidé odlišní. Líc a rub mne nijak zvlášť nezasáhl, zato Píseň kamene, to byl čelní střet.

 [23] Romison 05.11.2010 14:03  

@Lucc[22]: hele stalo, most uz taky nevim o cem byl, jen si pamatuju barbara :) pisen kamene vim taky zmatene :) ta se mi moc nelibila, asi nejhorsi pro me, nejvic si asi pamatuju vosi tovarnu :) ale nejvic me bavilo tohle, pocitove urcite, co si pamatuju :)

 [22] Lucc 05.11.2010 13:50  

@Romison[21]: No právě. To by se ti u jiných Banksových knížek myslím nestalo.

 [21] Romison 05.11.2010 13:30  

me kniha bavila dost, pocit byl vybornej, i kdyz uz poradne nevim o cem byla :)

 [20] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 03.11.2010 19:13  

@BorgDog[7]: mno, to se ale take da vysvetlit tim, ze vsichni ti ctenari si to pujcili, rozecetli a ne a ne docist a tak to vypujcku prodluzuji…
coz presne se stalo i me.. ja tu teda nikdy nedocetl… mozna nekdy… uvidime.. :))

 [19] Lucc 03.11.2010 17:18  

@Pepa 62[17]: Bomba je hlavně autor, tahle kniha konkrétně mě zas až tak nevzala.

 [18] BorgDog 03.11.2010 17:17  

@Pepa 62[17]: No, asi nejde o knihu pro každého, to netvrdím, ale pro mě to bomba byla, protože nemám rád příliš polopatické vysvětlování, a naopak mám rád paranoidní atmosféru. :-)

 [17] Pepa 62 03.11.2010 16:22  

Rub a líc je fakt taková bomba?Když čtu to vaše nadšení, tak si říkám, jestli honem neudělat objednávku.E-shop Talpressu knihu nabízí s poznámkou „posledních pár kusů“.

 [16] Hyperion (editor) 03.11.2010 16:04  

@Lucc[12]: Nepopudil, to já jen tak někdy působím, ale je to spíš jen takové BU BU BU :-)

Talpress by knihu jistě mít mohl, občas si nakladatele nechávají hromádku. A Wales? Tam se najde pokladů, že bych se tomu vůbec nedivil.

 [15] Lucc 03.11.2010 14:33  

@pull[14]: Moc bych se divil, kdyby to měli. Sám jsem to kupoval v LK už před mnoha lety.

 [14] pull 03.11.2010 12:34  

@Gaarq[13]: jj, máš pravdu, ale stejně to prubnu, až budu v Talpressu objednávat Daň pro ohaře ;o)

 [13] Gaarq (editor) 03.11.2010 12:26  

@pull[11]: to známe :) pak si to člověk objedná, jen aby zjistil, že neaktualizují nabídku…

 [12] Lucc 03.11.2010 11:47  

@Hyperion[4]: Nechtěl jsem tě popudit. Koneckonců jsem to myslel jako positivum, protože kdybych měl pravdu, pak odpadá ta výtka. petaSk ale stejně hodnotil(-a) plným počtem, takže je to jedno.

 [11] pull 03.11.2010 11:41  

@Gaarq[9]: Úplně vyprodaná by být neměla. Alespoň jsem ji nalezl v nabídce na stránkách Walesu i Talpressu…

 [10] Hyperion (editor) 03.11.2010 07:59  

Podstatným faktem je, že kniha je vyprodána díky tomu, že se ocitla v Levných knihách. Cílem nakladatele je dostat zpět náklady a pokud možno ještě něco vydělat. Pokud se kniha vyprodá po deseti korunách v LK, pak to není zrovna znak toho, že by o ni byl tak velký zájem.

 [9] Gaarq (editor) 03.11.2010 07:39  

@Hyperion[6]: a není rub a líc beznadějně vyprodaný? to mi 8 let po vydání nepřijde tak zlé.

 [8] Romison 03.11.2010 04:34  

jj na Hrace se tesim uz nekolik let, vyjde uz letos nebo ne vlastne? :) asi se na to budu muset vrhnout v aj, i kdyz se mi nechce, zacinam byt lenivejsi nejakej tedka :)

 [7] BorgDog 03.11.2010 00:33  

@Hyperion[6]: Je zajímavé, že alespoň u nás v knihovně mají hned čtyři výtisky „Líce a rubu“ a všechny jsou už snad 2 měsíce vypůjčené, to mne docela překvapilo. Možná je ta kniha populárnější, než se zdá. :-)

 [6] Hyperion (editor) 02.11.2010 23:54  

@BorgDog[5]: Tak v tom se stopro shodneme a doufám, že je nás víc. Ovšem podle prodejů skvělého románu „Líc a rub“ se obávám, že zase tolik nás asi nebude. Uvidíme až a jestli vyjde Hráč. Buď si ho koupí jen pár fajnšmekrů, nebo se trh posunul a román se třeba aspoň zaplatí, bestseller z toho asi nebude, na to je tam příliš málo upírů, krve, hlášek a vystřílených nábojů :-)

 [5] BorgDog 02.11.2010 22:59  

@Hyperion[4]: Ano, tady souhlasím, u Kultury to asi až tak nevadí. Ale stejně bych hodně uvítal další díly i reedici Phlebase v pořádném překladu. :-)

 [4] Hyperion (editor) 02.11.2010 22:40  

Ale no tak, nemůžete tu jen tak mávat věcmi jako „šestý díl“ apod. Vždyť ty knihy sice mají společné pozadí ve formě Kultury, ale souvisejí spolu jen velmi volně. Tohle mi trochu vadí, sorry, ale občas tu vyjdou velmi dobré knihy a lidi úplně zbytečně čekají, zda vyjde „kompletní“ série i když to k naprosto plnému čtenářskému zážitku není podstatný. Namátkou Campbellova „Zjizvená noc“ je samostatný román, na který autor na žádost nakladatele navázal ve dvou pokračováních. Jenže u nás je to prostě trilogie. A dalo by se takhle pokračovat. Čtenář by měl rozlišovat co je volně související série a co úzce navazující cyklus. Třeba já se teď těším na vydání Castrových „Vyslanců mrtvých“, což je sice první díl trilogie, ale autor nejdříve napsal jeden díl, úspěl a pak pokračoval… To ale u nás lidi dost často nerozlišují. Něco trochu jiného je např. chystaný McDevitt. Nechápu proč Baronet sáhnul ke čtvrtému dílu série Alex Benedict. Ono se to dá číst samostatně vcelku snadno, ale má to společného hlavního hrdinu a řada odkazů na minulé díly čtenáři prostě unikne… U Kultury to ale nevadí – různí hrdinové, dokonce různé planety…

 [3] BorgDog 02.11.2010 20:29  

@Lucc[2]: Bohužel, ta „slast“ kdy jsem si zkusil první přečíst mě už potkala a bylo to zážitek vpravdě nezapomenutelný. Ale zachytil jsem jakýsi šepot, že by právě druhý díl u nás vyjít MOHL. V reedici prvního už moc nedoufám, bohužel.

 [2] Lucc 02.11.2010 19:53  

@petaSk: Vzhledem k tomu, že je to šestý díl série, z nichž česky vyšel pouze jediný další, který číst opravdu nechceš a ostatní česky asi nikdy nevyjdou, je tvá jediná výtka pravděpodobně irelevantní :)

 [1] BorgDog 01.10.2008 05:28  

Neskutečná síla.

Jsem asi v polovině a nemůžu se nabažit, něco tak temně paranoidního, složitého, ale přitom skvělého jsem už dlouho neviděl. Skvěle vymyšlená hra s náznaky a pocity, kde se přitom NIC nevysvětluje, doteď sotva tuším, CO se vlastně děje, co mají postavy za lubem nebo na čí straně stojí, pomineme-li tu „drobnost,“ že o jedné pomalu pohybuji, zda je vůbec člověk. Nevím, co si přát víc, zda aby autor na konci vytáhl nějaké „holmesovské“ vysvětlení nebo se na něj naopak vykašlal a nechal mě utonout v temném oceánu fantazie a zneklidňující nejistoty. Tak jako tak se ale nemůžu odtrhnout a už teď dávám 100%, jedna z nejúžsnějších knih, co jsem četl, byť velmi náročná na soustředění a asi ne pro každého…

1
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu