odkazy: 5x [recenze]

Pěkná povídka v opravdu miniknize na cestu do vlaku ideální. Ale mohla vyjít společně s tou přechozí na kterou navazuje postavami, abych ji teď nemusel shánět.

biker11  | ***** 23.03.2008 15:07

super ukončenie série, len škoda že také kratučké. inak Koniáš opäť neprekonateľný.

shpina  | *** 13.09.2008 10:47

Důstojné zakončení série. Průměrná čtivost, průměrný příběh, průměrné hodnocení (tedy na žambocha průměrné, u neznámého autora bych možná byl více nadšený a asi bych ty hvězdičky dal čtyři)

avatar2  | ****1/2 20.02.2009 15:19

Dobrá novela z Koniášova světa, která může znamenat ukončení série, ale nemusí, na to si autor nechal dostatečně široce otevřená vrátka. Čtenář zde distane vše co má rád, jen v menším rozsahu a tak nejak ploššeji, což je dáno miniaturním rozsahem knihy. Za to ten půlbod dolů.

Jakub Ehrenberger  | **** 14.11.2009 00:42

Další fantasy příběh z pera českého spisovatele Miroslava Žambocha, který se řadí do sběratelské minisérie kolibříkové velikosti (kolibřík je kniha specifických – velmi malých – rozměrů). Hrdina tohoto příběhu, zjizvený a zkušený brach Koniáš, se do víru událostí dostane spíše náhodou. Když mu před očima zabijí mladou ženu, která se mu právě chystala předat nějaký vzkaz, nemůže jednat jinak a vydává se po vrahově stopě. Dostává se tak do mocenské hry, v níž jsou i šlechtici pouhými pěšáky, a společně s přítelem Valerem musí osvobodit ze zajetí mladou šlechtickou dívenku Annemari, do níž se před třemi lety málem zamiloval. Pro Koniáše, jemuž už pomalu táhne na padesát, to rozhodně nebude jednoduché. Svižný příběh o Žambochově populárním hrdinovi nepostrádá nic z toho, co od podobného díla očekáváme. Napětí, zkušenost, krev ani lásku.

Majkl  | ****1/2 27.03.2010 10:22

Veľmi príjemná poviedka o konci vlka samotára. Koniáš sa opäť stretáva s femme fatale s motýľmi na lopatkách, ktorú uniesli, aby ju prinútili vydať sa. Vyriešenie tohoto problému ma milo prekvapilo a konečne (po dlhom Vlkovi samotárovi) som sa dočkal humoru. Som spokojný a hlavne za vtip 90%.

Strýček Biolit  | **** 19.08.2012 17:29

Konečně kniha, z níž člověka nebolí ruka! Krátká chuťovka, povídka jak má být – nic nepřebývá, nic nechybí, super. A kdyby jisté obřady vypadaly tak, jako v této knize, jistě bych na ně občas i zašel :)).

Speedemon  | *** 15.06.2015 09:11

Po letech jsem se k této miniknize vrátil aby mi zapadly dějové souvislosti na svoje místo. Nutno říci, že příběh je chronologicky jedním z posledních a dá se i mluvit o určitém ukončení linie Koniáše. Navázat by se samozřejmě dalo (tuším že povídka Cesta domů se odehrává až po těchto událostech). Čas však plyne a Koniáš není nejmladší. Potkáváme se i se starou známou Annemari a celkově se knížečka četla výborně. Btw: Další Koniášovy osudy se můžete dozvědět i z povídek o Baklym.

Lucc  | **1/2 15.02.2023 08:04

Připadal jsem si jako v Sapkowkého povídce Něco končí, něco začíná, ovšem bez hlubší znalosti světa a bez vztahu k hrdinům, protože s Koniášem namlsán skvělým Na ostřích čepelí teprve začínám. Také hlas a přednes pana Smolárika mi tolik nesedl a vzhledem k tomu všemu mi hned bylo líto 120 Kč, které jsem za audioknihu dal. Navíc jsem, přestože svět neznám, odhadl už po třetině, jak to dopadne a nemýlil jsem se. Těm, co Koniáše znají, to muselo být jasné snad už po přečtení názvu. Vždyť i moje žena se hned smála, že to je o mně. Také zamrzí naprosté diletantství protivníků a šlompácký popis prostředí, obrany a jejich akcí. Pan Žamboch měl prostě plán a nechtělo se mu se moc mazat s tím, aby se k výsledku dopracoval poctivě. Čtivost, a to ještě ani ne moc dobrá, mu stačila. Dialogy byly občas tupé jak Listerův pohled po pěti pivech. Co nějaké špičkování mezi postavami? Vtipy a repliky, obzvláště od ženské části postav mne napadaly při poslouchání jen tak od boku. A dost už o tomto nepodarku. Jsem velmi zklamán a další seznamování s Koniášem budu velmi zvažovat.