Kategorie: sci-fi - fantasy

originální název: World's End
originál vyšel: 1999

vydání: Polaris (web) 2005

odkazy: 3x [recenze], 1x [ukázka]

magio  | **** 05.04.2007 15:46

První kniha z Chadbournova cyklu Věk rozvratu. Velice neobvyklé pojetí fantasy a také jedna z nejlepších knih, jakou jsem kdy četl. Atmosféra je někdy až hororová a děj má rychlý spád. Autor vsadil na keltské mýty a výsledek rozhodně stojí za pozornost. Pokud hledáte netradiční knihu, neváhejte.

Madam Brbla  | **** 07.04.2008 13:48

Temná vize zániku moderního světa vlivem ožívajících mýtů a magie. Děj knihy je dynamický, nepostrádá napětí ani atmosféru, ale pro lepší vychutnání je určitě lepší seznámit se předem s keltskou mytologií. Hlavních hrdinů je hned několik (s různými charaktery), nikdo by tedy neměl mít problém vybrat si svého oblíbence. Zkrátka výborná, netradiční fantasy, ve které se můžete dočíst, jak v autě prchnout před draky:-). 79%

Speedemon  | ***1/2 24.09.2009 15:33

První třetina knihy je brilantní. Úžasná temná atmosféra moderního světa plného technologií prokládána myšlenkami, jak by to tu vypadalo, kdybychom o ně přišli. Poté se děj začne hodně točit kolem keltské mytologie a to pro mě bylo zklamání. Hororová atmosféra mi nešla dohromady se spoustou až pohádkových bytostí, které sice mají nahánět strach, nicméně realita je jiná. Když pominu netradiční prostředí, jedná se o klasické fantasy (najdi, použij, ztrať, najdi a zase použij). Takových fantasy je dnes taková hromada, že už mi to ani nevadí. Asi jsem si moc nepotykal s keltskou mytologií a to sráží konečné hodnocení. Nicméně Chadbourn perfektně zvládá epizodní situace (drak,nemocni­ce,mořské panny). Určitě si však přečtu další díl.

avatar2  | ***1/2 09.01.2011 18:00

Podle mně trochu slabší rozjezd série s velkým potenciálem. Zhruba tři čtvrtiny knihy jsem četl a celkem mně to bavilo, ale tak nějak mně to ne a ne strhnout a vždy jsem knihu odkládal s lehkým srdcem. Vlastně to byl stále jen popis jednoho velkého útěku před neznámým (později už známějším) nebezpečím. Ke konci se to slušně rozjelo a otevřelo dveře k ději dalších dílů. Ještě tomu dám šanci, jak říkám – potenciál je tu velký.

jethro.tull  | *** 15.06.2014 12:51

Při čtení této knihy jsem měl neustále pocit, že jsem někde na povrchu, že mě kniha není schopná uchvátit, že se do příběhu nemůžu ponořit, a říkal jsem si, jestli není chyba ve mně. Po přečtení komentáře od avatara2 je mi jasné, že jsme přinejmenším dva. Přitom námět je, když ne originální, tak alespoň zajímavý. Příběh mi spojením současnosti a (keltské) mytologie připomínal trilogii Fionavarská tapiserie od Guya Gavriela Kaye (Letní strom, Potulný oheň, Nejtemnější cesta), kterou jsem na rozdíl od této knihy četl jedním dechem. Další díl si přečtu, ačkoli ve mně kniha ani nevzbudila zvědavost na další pokračování. Lehký nadprůměr – 60 %.