díl v sérii: 7

Tato kniha je částí i jiných knih: Koruna z mečů

originální název: A Crown of Swords
originál vyšel: 1996

vydání: Návrat -> (web) 2002

Speedemon  | ***** 22.07.2006 18:11

Přes maličko slabé finále je to stále dostatečně napínavé, aby mě to donutilo přečíst si další díl. Další Zaprodanec je ze hry venku (tím si ale ne,ůžeme být nikdy jistí). Objevují se nové otázky a záhady a jen na málo z nich zjistíme odpovědi. Co taky čekat v tak obrovském cyklu :)

Ruffy  | ***1/2 29.03.2012 17:55

Hodnotím Koruna mečů 1 a 2 dohromady, protože v originále to vyšlo jako jedna knížka. Ač se to zdá skoro nemožné, Jordan své tempo vyprávění dokázal zpomalit ještě více. Hned na začátku knížky si dáme repete bitvy z Pána Chaosu, z pohledu jiné postavy. Na jednu stranu zajímavé…na druhou stranu trochu ztráta času. Kolo se točí a některé příběhy se nám začínají trochu opakovat. Nynaeve a Elayne se už ke konci Pána Chaosu ocitly v Ebou Dar, kde podobně jako už několikrát předtím (Tear, Tanchico) musejí po něčem pátrat. Předtím to byly Black Ajah, tentokrát pro změnu ter´angreal – ale i na Black Ajah dojde. Pokud patříte k těm, které vyloženě iritují Jordanovy ženské postavy a celý podivný feminismus Kola času, naleznete zde hodně příležitostí, při kterých si budete moci trhat vlasy a jiné ochlupení. Hlavní roly tohohle dílu totiž opět hrají děvčata a na nervy nelezou jenom chudáku Matovi, ale i mě. Pár kapitol s Randem mi však vždycky dokázalo spravit náladu. Konec je tradičně moc hrr hrr. Nic se neděje a najednou  – bum – epická bitva, strašně moc akce a věcí, které se dějí najednou. Trochu zamrzí, že některé postavy nedostaly více prostoru, nebo dokonce úplně chyběly – Perrin, Mazrim Taim, Logain. Podobně jako v Pánovi Chaosu je zde spousta různého plánování (Sammael), které pak ve světle následujících událostí působí úplně zbytečně. Knihy navzdory snaze autora přestávají působit samostatně a já si říkám, jak by se mi to líbilo, kdybych musel čekat dva roky na každý další díl. Zvláštně poslední dvě knihy splývají docela dohromady, protože spousta dějových linií která začala v Pánovi Chaosu je uzavřena teprve zde, v Koruně mečů.