Robert A. Heinlein

Friday

originální název: Friday ˙
originál vyšel: 1982

vydání: AG kult 1992; Wales (web) 2005

psykkoman  | **** 05.01.2007 10:48

Inteligentní, vtipné, zábavné a plné pozoruhodných postřehů – prostě Heinlein, jak ho máme nejraději. Dá se číst stejně tak jako oddechová akční kniha i jako ne právě optimistické zamyšlení nad stavem současné civilizace. Vždy znova mne víc a víc mrazí, když v některé z Heinyho knih najdu velmi přesné odhady sociálního vývoje západní kultury. Příklad za všechny : Ve Friday se objevuje globální teroristická organizace oficiálně vedená náboženskými fanatiky, ale samozřejmě je všechno daleko složitější…

Ciselnak  | * 25.11.2007 14:38

Pro mě jedno obrovské zklamání. Těšil jsem se na další brilantní příběh, ale ten se v tomto případě nekonal. Děj je neuvěřitelně rozvleklý. Knížce by slušelo zeštíhlení asi tak o polovinu. To ovšem není všechno hlavní postava je naprosto plochá a nemohl sem se s ní naprosto vůbec ztotožnit. Po 250 stránkách utrpení sem knihu odložil a nemám v plánu se k ní někdy vracet. Celkově na Heinleina silně podprůměrné. 30%

Elwis  | *** 15.06.2011 08:07

Podle hodnocení jsem čekal víc, ale spíš to byly nudné fantazie starého oplzlého a lakomého fašouna. Překlad na AG kult dobrý, ale redaktor evidentně chyběl na dělení slov :-)

squire  | ***1/2 30.12.2012 09:59

Knihu jsem dočetla, což by samo o sobě mohlo být známkou její snesitelnosti, protože blafy nečtu. I tak se ale neubráním dvojitému zklamání – příběh sám se uzavře strašně rychle, pro mě nelogicky, já bych rozhodně nenechala postavu, která 99% knihy před někým zdrhá, nakonec odkulhat křovím a žít šťastně až do smrti. Druhým zklamáním byl pro mě výkon korektora, sem tam překlep ještě snesu, ale když na mě z textu vykoukne věta „Zvuk je pro mě zajímavý. Řekni mi víc,“, tak chvíli přemýšlím, než mi dojde, že překladatel měl slabší chvílí s frází „Sounds interesting to me,“ a korektor asi spal. Dialogy nedávající smysl jsem pak nemohla dost dobře přičíst na vrub jen autorovi, i když má zřejmě patent na filosofické žvanění. Kdo má rád nezničitelné hrdinky a divoké hopsání po světě ve stylu Jamese Bonda, ten si počte.

Phoenix  | * 08.08.2016 09:44

Takhle nudnou, zmatenou a divnou knihu jsem ještě nečetla. Má to 400 stránek, číst se dalo asi 100 a zajímavých bylo sotva 50. Zbytek byla směsice čehosi, v čem jsem se po chvíli ani nesnažila vyznat. Způsob vyprávění mi taktéž neseděl, neustálé sexuální výstřelky byly furt to samé dokola, a na familiérní oslovení jsem si velmi rychle vyvinula silnou alergii. Autor nám chtěl asi ukázat trochu jiný svět, ale ve výsledku na něm nic zajímavého nebylo a působil spíš nechutně, než přitažlivě. Bohužel se tu našla i zajímavá témata, ale ta dostala pozornosti pomálu.

Benetka  | ** 13.10.2017 11:19

Neneštěstí musím souhlasit s naprostou většinou zdejších komentářů k této knize slavného autora.Jedním slovem je to slabota.I když musím říct,že má i mnohem horší díla.Pátek se ještě horkotěžko přelouskat dá.A je to,žel,stejně smutná historie jako se všemi jeho dalšími knihami co čtu opětovně s odstupem mnoha let – tenkrát to šlo,dnes už ne.Těžce stravitelný,ne­záživný a rozvleklý děj s nemnoha čtivými pasážemi…A to je na dobrý příběh zatraceně málo. :)