Kategorie: horor - podle filmu/zfilmováno

originální název: Needful Things
originál vyšel: 10/1991

vydání: Melantrich 1993; Beta (web) 1999; Beta (web) 2005; Beta (web) 2009; Beta (web) 2020

odkazy: 6x [recenze], 1x [film]

Madam Brbla  | ***** 17.06.2008 09:50

Další z mistrovských kousků Stephena Kinga. V této knize je čtenáři předestřen osud amerického městečka, do kterého zavítal „ďábel“ v podobě obchodníka se zvláštním, neodolatelným zbožím. Ovšem výměnou nechce peníze, ale zcela konkrétní skutky… Na povaze obyvatel vystavených pokušení jsou zdokumentovány zejména ty vlastnosti lidské povahy, které nás zrovna nešlechtí: závist, pomstychtivost, zákeřnost, nenávist, hloupost a malost. Jak velké špinavosti je člověk schopen, kolik zla je ochoten napáchat, aby dosáhl svých tužeb a přání? Stephen King nás v této mozaice osudů nechává opět nahlédnout až na samé nejtemnější dno lidské duše. 95%

Romison  | ***** 14.08.2008 13:39

Tak lepsi komentar nez Jana nenapisu, ma tam vse :) jen dodam, ze je to vyborna kniha a skvele jsem se u ni bavil.

warrior.soul  | ***** 28.08.2008 13:19

Nemohu než souhlasit s předchozími komentáři. Krásná ukázka všech špatných lidských vlastností. Je skvělé sledovat, jak se během knihy mění malicherné spory v krvavé bitky.

Gaarq  | ***** 02.06.2009 12:32

zdaleka jsem od kinga nepřečetl vše. ale z toho, co jsem četl, nezbytné věci trčí jako maják nad mořem. proč? protože na rozdíl od jeho povídek a kratších prací, které většinou zvládá bez problémů, většina románů má nijaké až rozplizlé závěry, rychlokvašky, jako kdyby autor nevěděl, co s načatým příběhem. nezbytné věci jsou ale uzavřený příběh a pointa mě dostala. a to nemluvím o zatraceně silné střední hře, která by měla dát svědomí každého z nás co proto…

Methat  | ***** 12.05.2010 23:03

Kniha s nevinným názvom začína veľmi nevinne, všetko je krásne, všetko krásne funguje až príde ten okamžik a auto bez bŕzd nekontrolovane zvyšuje rýchlosť až do velkolepého finále, ktoré si neviem predstaviť lepšie. Kniha sa číta nesmierne ľahko a konca sa nebudete vedieť dočkať a tak budete hltať stranu za stranou. Súhlasím s komentárami vyššie. Autor odhalí ľudskú dušu bez servítok a sami si začnete po čase namýšľať, že ste presne taký istý. Výborná kniha!

Gaudericus  | ****1/2 23.06.2010 20:25

Kniha o obhcodníkovi s lokální apokalypsou. Výborný příběh, skvělá gradace, snad jen těch obyvatel městečka je trochu moc, než aby se v nich člověk na 100% orientoval (ale na 90% to jde bez problémů :-)).

Rooz  | ***1/2 12.09.2011 19:57

Kniha je to výborná, avšak s velmi, velmi slabým závěrem. Na rozdíl od jiných mě finální pointa nenadchla, ale velmi zklamala. Je pravda, že závěr zde není nijak rozvláčný, ba naopak, je to jedoucí rychlík a je to škoda. King by měl možná najít nějakou zlatou střední cestu s těmi konci. Je mi také velmi líto, že hlavní a velmi sympatická postava šerifa Pangborna dostala tak málo prostoru. Jinak ale velmi dobré dílo.

Strýček Biolit  | **** 22.09.2012 22:48

Solidní 4 hvězdy. Čistokrevný horor? Ani náhodou. Mysteriozní psycho-thriller? Jasně!

Nápad skvělý, řemeslo dobré…ale ten závěr. Papírovou kyticí? VÁŽNĚ?! Kvůli tomu jsem četl 730 stran?!

A vůbec, bez onoho mysteriózního katalyzátoru by celá kniha byla možná ještě lepší a mrazivější (ne, že by teda nabídla nějaké strašidelné momenty)…třeba u nás na vesnici takový obchod nemáme a stejně to vypadá skoro jako v knize :)).

MirabelkaP  | ****1/2 14.05.2013 15:41

Další skvělý příběh. Brilantní vykreslení života na maloměstě a postav (těch bylo možná zbytečně moc a někdy připomínali postavy o kterých jsem už v Kingových románech četli). Narážky na události a postavy z Cuja a Temné půle (kdybych to věděla přečtu si je těsně předtím). Konec, na Kinga, uspokojivý. Četla jsem až po „Pod kupolí“ a pochopila, co je myšleno tím, že se King tímto románem vrátil do starých dobrých časů :)

KeB  | ****1/2 04.04.2014 22:16

Mistře ten konec se vám úplně nepovedl. Měl jste se držet té HPL linky a bylo by to to pravé peklo na zemi. A vy ostatní pamatujte, že na Lengu mají automobilku Yog-Sothoth Vintage Motors a dělá nejlepší a nejkrutější bouráky na světě (pokud tam teda zrovna nedělají ten nejlepší kokain).

Dilvermoon  | ***** 02.10.2016 16:36

Kinga jsem celý život zanedbával a tahle kniha mě po pár předešlých definitivně ujistila, že to byla chyba. Více než 700 stran sice nezmizelo za pár dní (rád si čtení nechávám na delší dobu), ale mohlo by se tak stát. Autor na stovkách stran předvede spoustu obyvatel městečka Castle Rock, jejich vztahy a zájmy a zpočátku nenápadné intriky obchodníka z Nezbytných věcí. A na dalších stovkách stran utáhne šrouby atmosféry, která by se místy dala krájet, i přes záplavu postav se mi nějak podařilo udržet si přehled a nemusel jsem listovat zpět. No byla to fakt jízda.