Kočičí pyžamo

Kategorie: sci-fi - horor - povídková sbírka - non-genre

originální název: The Cat's Pajamas
originál vyšel: 07/2004

vydání: Baronet (web) 2005

Phoenix  | **** 13.01.2017 17:08

Nejnovější sbírka povídek, která je složená z méně známých (což většinou znamená z takových, které někde vyhrabali ze šuplíku) a jsou tu namíchané jak starší (50. léta) tak novější (po roce 2000). Ty starší jasně nesou kouzlo autorova vyprávěcího stylu, ty novější jsou trochu jiné. Některá témata jsou mystická, jiná aktuální na svou dobu a sem tam některé je i nudné. Ale výsledný dojem ze sbírky je velice pozitivní, za tři nejlepší povídky považuji Epilog: R. B., G. K. C a G. B. S. v Orient Expresu věčnosti, Kočičí pyžamo a Smrt opatrného muže.

louza  | ***1/2 10.04.2019 16:43

Taková normální povídková sbírka s povídkami kvalitativně kopírující Gaussovu křivku. Něco je dobré, něco skvělé, něco už méně a je tu i totální plebs. Kniha je i díky velkému rozpětí prací dost rozkolísaná. Bradbury je každopádně jeden z nejgeniálnějších povídkářů 20. století a na jeho poměry jde o sbírku spíš průměrnou. A to co do tématiky, tak i do vytříbeného řemesla, které jako by časem ztrácel i když některé celkem dobré nápady si udržel. Z hlediska fantastiky jde spíše o civilní sbírku, kde čistých fantaskních textů je jen promile. Což je asi to poslední co by vadilo.

Lucc  | **** 12.05.2020 12:34

Příjemná a příjemně odsýpající sbírka, která nemá vyložený klenot, ale ani propadák. Každá povídka přinese když už ne čtenářské blaho, tak alespoň námět k přemýšlení zabalený v kvalitním hávu mistra slov, který snad ani neumí napsat vyloženě blbou povídku. Všechny povídky se také příjemně čtou a jsou krátké, čili i když vám zrovna něco nesedne, je to rychle pryč. Ideální kniha na letní dovolenou k Mácháči, na Lipno nebo do Kerkonoš. Na moře letos zapomeňte.