Jenny Nowak

Krvavé býlí

série: Knihy o Vladu Draculovi
díl v sérii: 4

vydání: Netopejr 2004

MirabelkaP  | **** 07.08.2013 18:58

Zatím bohužel nejslabší díl a trošku zklamání. Zejména první část nemá atmosféru předchozích dílů, objevuje se až moc metafor a příběh se jakoby opakuje. Až ve druhé části se konečně vrací ději jiskra a člověk se opět ocitá v Transylvánii společně s postavami. A závěr… navrácení k postávám z předchozích knih je okouzlující :)

Speedemon  | **** 28.09.2013 21:52

Skvělá atmosféra jako v předchozích dílech. Autorce se místy opravdu podařilo přesně vystihnout daný okamžik. Tu krutou zimu jsem prakticky cítil a scéna s porodem byla jako živá. Za to opravdu body nahoru. Co však nechápu je, proč autorka do děje zapojuje nadpřirozené věci, aniž by je dále nějak rozvíjela. Motiv „jedné ze sedmi“ a v minulé knize zvláštní schopnost Mihaily uklidnit zvěř nebyla vysvětlena, rozpracována a spíše jako kdyby se na to vše zapomnělo. Můj názor je, buď tam takové věci nemít vůbec, nebo je rozpracovat a používat. I tak je ale třetí díl povedený a konec byl hodně dojemný. Když se na takovém malém prostoru sejde tolik známých postav, tak to nemůže dopadnou špatně. Jen tak dál.

trudoš  | *** 19.02.2017 23:26

Píše se rok 1494 a v Transylvánii už to zase vře… Román o nesmrtelném knížeti Draculovi volně navazuje na Trůn pro mrtvého a vrací se do dob krutého středověku patnáctého století. Chladným a nelítostným laděním připomene příběh v mnohém filmy Františka Vláčila, kdyby v nich bylo místo pro špetku rozervané romantiky a nějaký ten prvek vampyrismu. Autorka tenhle dojem podbarvuje jak dobovými archaizmy, tak prostou mluvou, přičemž historie v jejích rukou je přesně tím krutým místem, před kterým varuje spisovatelka Connie Willisová – kdo druhého upálí jako první, vyhrál.
Fanoušci Jenny Nowak tedy jejím dalším počinem zklamáni nebudou a ostatní, kteří autorku ještě neznají a mají chuť na trocha toho pochmurného vyprávění o smrtící nenávisti, nehynoucí lásce a tragickém prokletí jménem Vlad Tepes, by si román rozhodně neměli nechat ujít.
Krvavé býlí bylo mimo jiné pro svou délku rozděleno do dvou knih, ale i tak je jejich konec epizodně uzavřený. Přímé pokračování nese název Vlčí sémě.