série: Knihy Krve

Kategorie: horor - fantasy - povídková sbírka

originální název: Books of Blood, Volume I
originál vyšel: 11/1984

vydání: Laser 1994

SiriusChico  | *** 10.07.2009 17:30

No spíše než o povídky se jedná o menší novely (taky na 200 stránkách je jich pouze pět). No a kvalita je,… nevyvážená, ale pozor, ne nevyvážená mezi jednotlivými povídkami, ale nevyvážená v každé jednotlivé povídce. Začátek nudný, konec božský a tak je to v každém příběhu. Navíc se zde rýsuje určitá schematičnost. Není to špatné, to určitě ne, ale od autora Hellraisera bych čekal víc.

jirikk  | ****1/2 19.07.2016 20:32

První část povídkového komplexu, který patří k základům moderní podoby hororu (to platí i přes to, že od osmdesátých let už nějaký ten pátek uplynul), přesněji asi splatteru. Přes nespornou kvalitu i ambicióznost jednotlivých povídek nedokážu dát plný počet. Vůbec to není tím, že by byly špatně napsané, to ani náhodou, často jsou na mě ale jednoduše až příliš drsné, Barker prostě někdy až moc tlačí na pilu (na můj vkus). Raději mám jeho o něco komornější podobu, jakou předvádí v pozdějších románech jako Imagica, Mysterium nebo Everville.

louza  | ****1/2 01.09.2022 15:36

Dnes už klasická sbírka slavného eklhafťáka, který se časem vypracoval v dramatika a pohádkáře dosahujícího až Gaimnovských proporcí. Cílem sbírky je určitě šokovat a z propriet k tomu využitých čtenáři dobře nebude. Za silnými scénami pro otrlé se ale skrývá překvapivě romanticky založený spisovatel s citem pro rozmanitost a mnohatvarost. To že tu explicitně řeší zejména rozmanitost a mnohatvarost vyvržených těl nic nemění na faktu, že Knihy krve, ač tak jednotlivé povídky až tak nepůsobí, jsou jako sbírka více než součtem svých částí a právem kultovní sérií. Barker není pouze cynický hnusák jako Ketchum, nebo lidový krmný pisálek pro masy jako King, ale opravdový umělec, který ke svému vyjádření zvolil krev místo barev a kost místo pera.