Kategorie: sci-fi - fantasy

originální název: The Book of Skulls
originál vyšel: 12/1971

vydání: Baronet (web) 2004

odkazy: 5x [recenze]

gabish  | ***1/2 30.05.2009 11:31

Příběh o cestě za nesmrtelností střídavě vyprávěný z pohledu čtyř hlavních postav rozhodně není akčním dobrodružstvím ve stylu Indiana Jonese. Postupně se nám odkrývá vnitřní svět postav, jejich tužby, skryté motivy pro podniknutí cesty, hluboko pohřbená tajemství. Zpočátku originální vyprávění upadne v druhé půlce do lehkého stereotypu v podobě opakovaných duševních pitev. Překvapivé zakončení příběhu již ovšem nezklame. Doporučuji!

Phoenix  | *** 23.12.2012 10:50

Většinou, když dočtu knihu, mám na ni jasný názor. Tady to je trochu složitější. Díky spoustě věcí se mi kniha velice líbila, ale zároveň k ní mám několik výtek, které mi její hodnocení dost ztížily. Začnu tím dobrým, tj. vypravěčský styl. Ten je jednoduše skvělý a ještě ozvláštněný pohledem ze čtyř stran. Příběh je takový průměr, parta kamarádů se chytla legendy o nesmrtelnosti a s většími či menšími pochybami se vydávají zkusit štěstí. Během cesty se o nich dovídáme různé věci z jejich minulosti, z nichž většina se tváří, že má čtenáře šokovat. No, jak kdy:-) K závěru děje dospějeme tak nějak logicky. Dá se čekat, že favoriti na věčný život to nějak zvořou a tím pádem se uvolní jejich místo pro druhé, takže o překvapivém závěru se tu hovořit nedá. A pomalu se dostávám k tomu, co mi na knize vadilo, a to nikdy nekončící téma sexu. Fajn, je to vyprávěné z pohledu 20letých kluků, ale ať mi nikdo netvrdí, že sex je jediná věc, kterou mají v hlavě 24 hodin denně. Nebo že by si tu autor něco kompenzoval? Když zvážím plusy a mínusy, kniha to je dobrá, jenom některé její zásadní myšlenky nejsou tak zásadní, jak se na první pohled tváří.