Věčné zatracení

Kategorie: horor - fantasy - dark

originální název: The Damnation Game
originál vyšel: 1985

vydání: Mustang 1995; Beta (web) 2009

avatar2  | ***** 06.11.2006 09:13

Klasika horrorového žánru, jena z mnoha variací na faustovské téma. Notorický hráč a hazardér zístá věčnou přízeň štěstěny, ten kdo mu ji dal, to ale neudělal zdarma. A když přijde čas splácet dluhy, dlužník se obklopí bodyguardy. Tak nějak začíná výborný román mistra horroru. Kniha má trochu pomalejší rozjezd, ale jakmile se čtenář zorientuje ve všech postavách, děj se roztočí ne plné obrátky. Nositelem hrůzy je zde „sympaťák“ Mamoulian, obdařený schopností dělat z mrtvých nemrtvé, sám však nesmrtelný není. Tuhle knihu jsem četl dvakrát a po druhé se mi líbila ještě víc než poprvé.

biker11  | *** 10.12.2006 10:54

dosť ma to sklamalo, také nedorobené . pripadalo mi, že som to už x-krát čítal

Mat21  | ***** 21.11.2007 23:38

Autorova prvotina. Budete-li mít za sebou již více Barkerových titulů a až poté se Vám dostane do rukou Věčné zatracení, možná budete trochu překvapeni jako já, jak se jeho tvorba vyvíjela. Ve Věčném zatracení teprve nakukuje do žánru „mystická literatura“, aby se ve svých dalších dílech stal mistrem mystiky. Taktéž jeho obliba v erotické pasáže je v téhle knížce značně utlumena. V rozporu s výše uvedenými řádky, stále je to Barker se všemi svými přednostmi a jeho vyjadřovací schopnosti jsou na velmi vysoké úrovni již u této prvotiny. Některá další jeho díla mi přišla více nápaditá a čtivá (Utkaný svět, Imagika, Velké a tajné show), přesto si myslím, že si 5 hvězdiček zaslouží.

BoredSeal  | ***** 15.06.2009 22:33

Neskutečná klasika. Rozklad, stáří, nihilismus, zrada, chamtivost, opojení hazardem, znechucení chtíčem a lidským masem, zločin, amorálnost a dohoda, kterou přišel poslední Evropan Mamoulian po letech naplnit do deštivého ponurého Londýna potácejícího se v lidském svrabu. Neskutečně temné a skoro beznadějné, Barker v prvotřídní formě už ve svém debutu stvořil fantasy v kulisách 80.let aniž by k tomu potřeboval kouzla nebo trpaslíky a navždy ovlivnil scénu literárního hororu.

Lucc  | *** 01.06.2010 14:49

Mám Barkerovy knihy rád, ale tohle pro mne bylo docela zklamání. Začátek románu byl slabý, jakoby se autor ve své prvotině teprve rozepisoval (nebo překladatelka rozpomínala na angličtinu?). Pak se to sice trochu rozjede, ale nic moc, nějakou smršť děje, imaginace nebo originality nečekejte. Celé mi to přišlo docela řídké a takové jakoby rozplizlé, bezpohlavní, sice s pokusem o typickou barkerovskou mystickou fantastiku, ale prozatím opravdu spíš pokusem. Vykreslení postav a hlavně jejich motivace je slabé. No a co se týče nějakých gore prvků nebo strachu či hnusu, který bych při čtení prožíval, tak to nestálo za řeč. Asi jsem už moc otupělý. Celé mě to docela nudilo a už jsem fakt rád, že to mám za sebou a můžu se občerstvit něčím zábavnějším.

louza  | **** 25.04.2012 10:44

Velmi povedená variace na faustovské téma. Nejsem velkým příznivcem gore a splatter horrorů, ale musím uznat, že Barkerův debut je jedním slovem paráda. Díky asfaltově temné atmosféře a hromadě mysteriozních prvků překračuje Věčné zatracení stín veškeré konkurence a dává tušit, že debutující autor není jen dalším řadovým pisálkem nechutností.

Honzeecheck  | ***1/2 17.01.2013 09:16

Celou dobu jsem čekal až se to opravdu rozjede a ono nějak ne. Docela dobrá kniha s pár nudnějšíma pasážema, za 59 Kč v Levných knihách to ale byla dobrá koupě. Kdybych od něj před tím nečetl jiný knihy, asi už bych se mu propříště vyhnul.