Kategorie: fantasy - horor - podle filmu/zfilmováno

originální název: Odd Thomas
originál vyšel: 2003

vydání: BB art (web) 2005

odkazy: 4x [recenze], 1x [film]

lenivec  | **** 26.09.2013 15:11

Pre mňa to bolo veľké prekvapenie. Koontz sa dokázal zbaviť svojho typicky neutrálneho štýlu. Správne sa rozhodol vyrozprávať príbeh v prvej osobe. Asi málokomu sa podarilo vykresliť prostredie malomesta (Ak by to bola menej zaujímavá kniha kľudne napíšem, že zapadákova) a zasadiť doň temnotu, ktorá nie je hororová. Vďaka talentu Odd stretáva zaujímavé aj všedné postavy ako napríklad mŕtvy Elvis meniaci oblečenie, alebo jeho fanúšička, ktorá má zmapovaný jeho život po dňoch. Je to netypická kniha a kým ju niekto neprečíta nepochopí čím to presne je. Ako napríklad lovestory, ktorá nie je gýčová a nie je v úzadí. Vytvára rovnocennú časť románu. Perfektne pôsobí ako kontrast medzi Oddovým svetom a realitou.

Madam Brbla  | **** 04.11.2015 20:18

Vzpomínám, že v době vydání se mi „Podivný Thomas“ hodně trefil do vkusu i nálady, přečetla jsem ho jedním dechem. Uběhlo deset let, na poličce se mi ve formě darů nahromadily další dva díly a tak jsem si četbu románu zopakovala.
Odd Thomas s lehkým humorem popisuje dva dny ze svého života. Dva dny dvacetiletého mladíka s darem či prokletím vídat duchy zemřelých a další stvoření, které smysly běžných lidí nevnímají. Dva napínavé a krvavé dny v californském pouštním městečku Pico Mundo, kde i noci sálají horkem.
Odd ví o blížící se hromadné tragédii, snaží se jí zabránit a především ochránit své blízké. Navzdory parapsychologickým schopnostem však není žádný superman a z různých příčin musí nebezpečí čelit sám. Hlavní hrdina je relativně dobře napsaná postava: jeho talent ve spojení s nešťastným dětstvím a nevšedním přístupem k životu mají slušný potenciál, slibují nenudit ani v následujících dílech.
Kromě množství zajímavých obyvatel Pico Munda ze světa živých se Odd setkává se sice němými, leč neméně svéráznými přízraky mrtvých – nejslavnější z nich je Elvis Presley, pobavit a dojmout ovšem umí i zmínky o osobnostech smyšlených.
Přestože jsem se tentokrát románem prokousávala mnohem pomaleji a nadšení se nekonalo (místy to na mě bylo jaksi příliš „young adult“), pozitivní dojmy přetrvaly. Kromě čtivého, mírně odlehčeného stylu vyzvedává knihu do nadprůměru hutná atmosféra, kdy čtenář z rozevřených stránek nejspíš i za mrazivých dní pocítí vlnu slunečním žárem se tetelícího vzduchu. S ohledem na své o 10 let mladší, vysoce spokojené já, dávám malinko přestřelených 80%.