kniha » Útok ze tmy
v Top10 1 | chce si přečíst 7 | chce mít v knihovně 7 | má v knihovně 57
hodnotilo: 65
84%
Útok ze tmy Více vydání = více obálek.

Joe Dever

Útok ze tmy

série: Lone Wolf
díl v sérii: 1

Kategorie: fantasy - gamebook

originální název: Flight from the Dark
originál vyšel: 1984

vydání: AFSF 1993; Mytago (web) 2011; Mytago (web) 2021; Mytago (web) 2023; Mytago (web) 2023

odkazy: 1x [web], 3x [recenze]


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1poslední 258 příspěvků celkem

 [59] dinoasaur 11.01.2012 16:55  

@Honzeecheck[16]: V tomhle nemáš vůbec pravdu, protože já jsem si koupil Útok ze tmy, když mi bylo patnáct a moc se mi líbil.(Teď mi už bylo šestnáct). Nejvíc se mi na něm líbil příběh. Gamebooky jsou zcela srovnatelné s pc hrami. A to hraji pc hry docela dost, ale gamebooky mě baví, protože jsou stejně zábavné a člověk u toho nemusí pořád sedět u počítače.

 [58] Caderly 27.12.2011 21:18  

@Houmr11[57]: Doporučuji se mrknout na stránky vydavatele (nakladatelství Mytago), kde jsou errata).

 [57] Houmr11 27.12.2011 20:03  

Prosím, poraďtě mi.

Právě čtu tuto knihu a sekl jsem se na čísle 233, kde nejsem mrtev a ani není pokračování na další číslo. Poradíte mi, prosím, co dál mám dělat? Děkuji :)

 [56] aqu1la 13.08.2011 11:09  

Takže toto nové vydanie Lone wolfa môžem len vysoko chváliť.

Veľmi pekné, podarená obálka, hneď prvá dvojstrana s farebnou mapou, množstvo ilustrácií, spratný formát-dobre prenosný, fakt podarený počin, už dávno ma tak kniha nenadchla výzorom.

Myslím, že každý fanúšik do hier a gamebookov, ktorý si ju prelistuje, ju aj kúpi, ja som neodolal. Som o to viac zvedavý na rozšírený obsah..

No, teraz ma premohla nostalgia a myslím, že „Ve službách krále Reginalda“ by si zaslúžil takýto nový dizajn :)

Mať v poličke vedĺa seba tohto nového Lone Wolfa, „O Norikovi“-ktorý sa formátom skoro zhoduje a „Ve službách krále Reginalda“ v novom dizajne, to by bola nostalgická lahôdka…

 [55] Honzeecheck 08.08.2011 20:20  

@barbar[54]: tak toseš v pohodě, protože takový hry už skoro nevycházej. :-) Za nákej novej Battle Isle bych se nezlobil

 [54] barbar (editor) 08.08.2011 19:14  

@Honzeecheck[53]: Sejvy jsou tam pořád čtyři na misi. Ale kromě značného zvýšení počtů nepřátel třeba vlastní zakopané jednotky po nějaké době ztratí morál a začnou se samovolně rozcházet. Obvykle těsně před útokem nepřítele… Já byl vždycky nejvíc na tahové strategičky + trocha ekonomiky a vynalézání…

 [53] Honzeecheck 08.08.2011 13:43  

@barbar[51]: Spellcross na nejtěžší úroveň – máš muj respekt. To už se nedá sejvovat během msie ani jednou viď? Já to hrál asi rok, než jsem to dohrál a to s eobávám že na nejjednodušší.

 [52] GeRony (editor) 08.08.2011 13:35  

Takze, vidim, ze ste Lone Wolfovi urobili dobru reklamu a ja som si dnes tento gamebook kupil. Viva nechcena(?) reklama!!! ;D

 [51] barbar (editor) 08.08.2011 13:32  

Každý to má asi nastavené jinak. Já sám byl od mládí (rok 1987–8 a Atari 800) fakt velký pařan, mám dojem, že je to u mě až obdoba alkoholismu. A hraju většinou stejné hry dokola, třeba letos v zimě jsem znovu přehrál celou Spellcross, tentokrát na nejtěžší úroveň. Bohužel mi to zárobeň poněkud připadá jako ztracený čas, který se dal využít tvůrčeji…

Ale jednou za delší čas mě to holt popadne a nedá se nic dělat… :)

 [50] Honzeecheck 08.08.2011 12:05  

@juno[49]: tak zase trochu zbrzdíme hm? máš v tom bordel, tak jenom vyzobu to málo co jsem pochopil.

Soudíš: „nektere hry vedou k degeneraci spolecnosti, viz online WoW… nechat hre 5 let zivota ze ma nahradit KNIHY a ma to to jako byt relevantni nahrada.“ Někoho to prostě baví, znám dost lidí který u toho proseděli stovky hodin a budeš se divit ale i oni čtou knihy.

z mýho nynějšího pohledu sem první dva roky života doslova prosral. víš dělal sem v dětsví i spoustu větších blbostí, který z dnešního poheldu nemaj smysl. Tenkrát ho ale měly…

podle mě je velká rozsáhlsot anopak výhodou – je větší možnost to prorpacovat. A taky by mě zajímalo klik ti zabere přelouskat celou serii Malazu. Asi to taky neni záležtost na dvě odpoledne, hm?

Ze je film náhražka knihy jsem nikdy neřekl.

že i skvělej gamebook nabízí mín než dobrá hra nebo dobrá kniha jsem se pokusil vysvětlit. Pochopil jsme že se mnou nesouhlasíš, ale nabalil si na to takovou spoustu věcí okolo, že jsem v tom tvojí hlavní myšlenku ztratil

 [49] juno 08.08.2011 11:19  

@Honzeecheck[44]: Co to meles, ja nikoho nesoudim :D Jen rikam, ze rici, ze neco je nahrazka za neco je nevyspelej nazor, je to soud? Aha, no mozna ano :D Podle me nevyspelej nazor mas… (Jo, jo nandej mi to). Rikal jsem, ze vse ma svoje klady a zapory… ctes mezi radky. EDIT: Plus navic, ja pisu, ze 300h navic je ztratou casu z meho o 10 let pozdejsiho pohledu a nepsal jsem to tak, ze bych toho litoval, ale psal jsem to z hlediska zaporu k tomu, ze delka dokonceni hry/knihy se lisi a je to tez fakt k zaporu/vyhode. Eh… whatever.

@barbar[45]: : Divej se, tyjo, je videt taky, ze ctes jen co se ti hodi… Ja jsem psal na Honzovo tvrzeni, ze film je nahrazka knihy a ze kniha je slabsim odvarem filmu okej? S tim souhlasis? Okej :) Skoda, ze pak u Tebe nevychazej filmy. (Plus reakce, jak Honza uzivateli Idle hrdinsky rekl, jak Gamebook nezle stavet na urovne hry… wow, to mi teda je poser :D)

To Jana667 – I Tobe rad zopakuji, ze je to nazor o 10 let pozdejsi, na hru… To, ze dnes mam na hry jiny nazor neznamena, ze na ne kladny nazor nemam, shit man, bylo to psano, proc V JADRU VECI jednotlive slozky nemohou nahrazkou byti. Neco oblibeneho neznamena, ze nemohu to kritizovat?? WTF?? To jako fakt? Jako nekdo ma rad bucek, miluje tu chut ale ipresto kolikrat si rekne: „Ale to je tak aterogenni a nezdrave“? Hej, nic, mejte se tu :D Koupim si kybl zmrzliny a sednu si k Deniku Brdiget Johnsnove a budu z Vas brecet :D

 [48] louza 08.08.2011 11:15  

Barbar : Připojuji se k ovacím na Reginalda. Opravdu to byl výborný gamebook a to nejen na svou dobu. Hodně jsem si to jako malej užíval. Lone Wolf, nebo Král Artuš byly jen chabé náhražky. Bohužel byla v té době v čechách taková tradice, že za přelomová díla se zásadně neplatilo. Viz. Kulhánkův majstrštyk Vládci strachu.

Jinak z trochu jiného soudku, i když nevím jestli na to mají straky potenciál. Nebylo by možné vydat aktuální edici Talismanu? Altaru se to tenkrát nějak povedlo…(radši se ani neptám jak :) ) Ta hra se pořád hodně hraje, ale dnes už je její první a jediná česká edice defakto rarita.

 [47] Madam Brbla 08.08.2011 11:08  

@Honzeecheck[46]: Přesně, pokud se mi něco líbí a baví mě to, pak nelze čas u toho strávený přece považovat za promarněný. Na co budu radši vzpomínat: na mytí nádobí, vytírání podlahy apod., nebo na hodiny strávené v jiném, zajímavém světě?

 [46] Honzeecheck 08.08.2011 10:46  

@barbar[45]: stejně tak je ztráta času koukání na filmy, četba knih, diskutování na legii nebo sport.

 [45] barbar (editor) 08.08.2011 09:33  

@Honzeecheck[44]: Já považuju všechny své oblíbené hry za ztrátu času. Mohl jsem během jejich hraní napsat či přeložit několik knih. A strávil jsem u nich tak 3 roky života. Holt jsem ten čas příjemně promrhal… :) Teď už si na hry dávám celkem pozor, pač bohužel namáhají podobné tělesné partie jako má práce.

 [44] Honzeecheck 08.08.2011 08:53  

@juno[35]: jestli považuješ svojí nejoblíbenější hru jako ztrátu času, lituješ že si u ní stravil 300 hodin a že by si je ted zpětně chtěl využít líp, tak si prosim tě vůbec neber počítačový hry do huby… já hrál taky hodně, až na arenu a ff všecky hry co jsi zminoval a bytostně s tebou nedouhlasim. 1.Ano hry jsou sice už po vizuální stránce hotový, přesto u nich mozek pracuje, jenom jinak. Knihy a filmy jsou zcela pasivní, zatímco dobrá hra tě nechá přemejšlet and důsledkama svýho jednání, přijímání těžkejch rozhodnutí atd atd… často mam při četbě knihy pocit že se hrdina chvá jako idiot, ve hře to máš ve svejch rukou. 2.Loni sem bez problémů dohrál asi 3 starý adventury od Legendů… jestli tě nebavjj starý hry protože sou hnusný a ještě je neumíš spustit tak fajn. Spousta lidí to tak ale nemá… 3. Už jsem mluvil ale ještě jednou… vývoj člověka je dost složitej proces a četba knih je jen jedním z milionů faktorů. Nemam pocit, že četba gamebooků ho nějak výrazně posune. všecko je to o kvalitě a dobrá hra je pořád lepší než špatná kniha. Seš porkytec, sám si hrál jak divej a svýmu dítěti bude podstrkovat „vyšší umění“. Dětská představivost se formuje i při hrách na kovboje, nebo třeba masturbaci a pokud dítě nen ičtivý nemá smysl ho do toho nutit, neznamená to že bude debilní.

4.někdo má rád vdolky, někdo zase holky… kdo sakra si, že soudíš lidi podle toho co je baví?

5. O tom násilí toho bylo řeščeno fakt hodně… todle je ale o rodičích – stejně jako nedaj dítěti cigára, pornáč a vodku talk mu nemaj poskytnout brutální hry, krvavý filmy a kulhánkovy knihy.

6. Hry azstarávaj tak maximálně graficky, protože počítače jsou nejrychelji se vyvíjející obor. I teď se lidi ke starejm hrám vracej. Ze to neděláš ty je druhá věc

 [43] juno 07.08.2011 23:23  

@GeRony[42]: PST byla vynikajici a tez patri k mym top 10 :) Na prvnim ale neni RPG ale HoMaM 3 :D Ale abych nepsal jen o hrach, tak se rozhodne chystam doplnit knihovnou dotiskem a remakem tohoto gamebooku :) Z puvodniho mi chybi 4 dily, tak to uz nebudu shanet a vemu totok…

 [42] GeRony (editor) 07.08.2011 22:07  

@juno[41]: Aj ked povazujem Fallout za velmi kvalitnu RPG hru, najviac mi utkvela v pamati hra Planescape: Torment, ktora je podla mna genialna – hlavnou postavou, pribehom, prostredim… Akurat takisto ako Fallout bola dost zabugovana a ja neznasam, ked mi niektory quest vplyvom bugu nezmizne z journalu po splneni.. Napriklad teda .)

 [41] juno 06.08.2011 12:54  

@V.Š.[40]: Naprosto s Tebou souhlasim… Black Isle bohuzel uz tu neni a taky to tak i vypada :)

 [40] V.Š. 06.08.2011 12:50  

odstraněno autorem

 [39] juno 06.08.2011 12:21  

@V.Š.[38]: Ja dohral ped 12 lety FF7 na komplu a rad se ke hre vratim protoze pribeh byl famozni… Kdybych tu hru neznal a v roce 2011 pustil si polygonove postavicky, tak bych to asi nehral a sanci bych tomu nedal ipresto, ze bych vedel, ze pribeh je silny, protoze grafika na PC je proste nabliti. Tak stejne i Fallout 1 a 2… Podle me Fallout je jedno z nejlepsich RPG vubec… To co jsem psal bylo, ze clovek, kdo napr. FALLOUT NEZNA a pusti si tuto hru v roce 2011 tak se nezlob, sahne treba po Dragon Age ipresto, ze Fallout je nekolik galaxii napred… grafika se mu v dnesnim svete libit proste nebude. Ty mas nejake citove vazby ke hre (Fallout) a tyto banalnosti jako grafika odpustis. Kdybys Fallout nikdy nehral, asi bys dnes tomu sanci nedal :) … Proto jsem psal, ze kniha tolik nestarne jako hra… aby teda bylo jasno :), protoze z tveho komentu nevim jestli jen oznamujes o kvalite Falloutu, nebo poukazujes na moje vyjadreni ke starsim hram :D

 [38] V.Š. 06.08.2011 11:58  

odstraněno autorem

 [37] juno 06.08.2011 11:52  

@barbar[36]: Ja samozrejme souhlasim, ze pribeh je rozhodujici… Ale ve hre neni chut pokracovat v pribehu (napriklad kdyz tu hru neznam) pokud je stara a nevzhledna k soucasnym visualnim narokum. Ukazte mi nekdo na kvalitni D&D RPGcko poslednich let. Dnes cteme knihy i z poloviny 20. stoleti a myslenkove jsme ohromeni (Duna) ale kdyz zapletka a pribeh fantasticke hry ma pro dnesni svet strasnou grafiku, tak ji hrat nebudeme (jsou samozrejme vyjimky!) a na to jsem chtel poukazat. A pokud Ti neprijde, ze herni svet vyobrazeny pro me a herni svet vytvroeny mnou v gamebooku neni jako velky rozdil, tak se s Tebou prit nebudu, ale myslim si, ze toto je YOTTA rozdil.

 [36] barbar (editor) 06.08.2011 11:39  

@juno[35]: Mně zas ten rozdíl tak velký nepřijde. Důležitý je v obém příběh. Tvůrce musí být dobrý vypravěč a jeho hrdina musí cílovou skupinu brát. Gamebook má jiný způsob sdělování. V něčem lepší, protože je interaktivní, v něčem horší, protože pokud to vlastně nemá být lineární knížka s několika formálními slepými uličkami, pak musí tvůrce stvořit dost textu, který hráči vlastně nepotkají. Myslím, že motiv gamebooku zatím tvůrci nebyl vytěžen do dna…

@pull[34]: Uvidím s vydáním, zda tohoto vyjdou další díly a tedy se ukáže, že gamebooky ještě někoho zajímají. Já sám už se mezitím posunul hodně ke knihám. Dík za chválu a za podporu! :)

@aqu1la[32]: Reginalda se sice prodalo všech 10.000 ks, ale jak jsem byl společník a spolumajitel Altaru, vyplacení honoráře se oddalovalo, až nakonec ta částka při nějaké konverzi dat záhadně zmizela z mého nárokovaného účtu. Když jsem to po nějaké době zjistil, dozvěděl jsem se, že společníkům se přece neplatí. Byl jsem ještě mladý a hloupý, teď dělám sám na sebe a jsem daleko spokojenější… :)

 [35] juno 06.08.2011 11:28  

Rad teda prifoukam kysliku do vohne a reknu, ze porovnat knihu/film a gamebooky/hry je naprosto nemozne a zcela s Honzeechkem nesouhlasim. Jsem tezkym milovnikem RPG her, filmu a knih… Takze nevalcim zde za zadnou z front ale divam se na to uvazujic mozkem. (A)D&D plus GURPS RPGcka i nepravidlova RPGcka jsem parival kdysi na gymplu a zacatkem vejsky jak mourovatej (BG 1, 2 + oba datace; IWD 1, 2; Fallout 1,2; TES: Arena, Daggerfall, Morrowind; Wizardry 8; Might and Magic 6; Wizards&Warriors; NWN1; Planescape Torment; SW: KotOR; Stonekeep a mnohem vice plus cela FF serie koncici FF X-2 nespocet dalsich, ktere doma nevlastnim a uz nevim ktere to byly to bych tu vzpominal do rana) plus mam nacteno asi 400 knih a videno snad 1000 filmu co si pisu do Excelu a nikdy bych si nedovolil tvrdit, ze neco z toho by se dalo porovnavat v jadru veci. Tady toto co pisu neni o tom, abych ukazal co jsem cetl/hral ci necetl/nehral, ale ze proste zas takovy freshman nejsem a mohu si svuj nazor udelat bez zaujatosti. Dostavam se k rozuzleni meho elaboratu :D → Kdyz jsem k narozeninam dostal velkou kartonovou karbici s BG2kou s 400 strankovym manualem, s 4 CDckama v „ctyrCDnosici“ s krasnymi modrymi potisky postav, tak jsem si myslel, ze se pocuram stestim. Nainstaloval jsem a nastavil rozliseni na 1024×760… oku to lahodilo a ja slintal kazdou vetu a prekladal kazde nezname slovo (v tomto vidim i neduh dnesnich cestin do her, populace se neuci anglicky :D) a rikal, ze nikdy nic krasnejsiho byt nemuze… Ale co dnes? Nedavno jsem si z nostalgie vyhrabal mega stary PC s windows XP a mrkl na BG2, IWD a spol… Presne tak… visualizace starne! Zde jsou prave dve veci, ktere zcela poukazuji na to, ze knihu nemuzeme srovnavat s hrou (ted ale nemluvim o knihach starych 100 let, kde pribehy Sci-Fi ci pojeti hororu je trochec usmevne a naivni, bavim se o tvorbe konce XX. stoleti)… Visualizace hry starne (Stonekeep, Fallout mohou byt sebelepsi, ale grafika je na bliti) a zde vidim jiz prvni 4 rozdily v porovnani her a gamebooku:

  1. Herni prumysl je visualni zalezitost. Starne-li visualizace, starne i hra… Muze byt sebelepsi, ale nepredstavuji si, ze bych dnes si zahral Daggerfall, text tak nejak v knize nestarne,
  2. hw naroky her se meni a technologie se meni… Nerozbehal jsem na zadnem novem pocitaci Final Fantasy VII PC, ktery miluje DirectX 5! (fajn, nejsem PC odbornik ale i tak, proste je to zadrhel, vytahnou knihu z policky zas tak tezke neni). Za 10 let zcela nikde nespustim vetsinu mnou hranych RPGcek… Gamebook si prectu porad, pokud nebudu slepej teda :D,
  3. ipresto, ze miluji RPGcka a hry obecne (bohuzel dnes uz vubec neni na ne cas), tak musim podotknout, ze SVETY a IMAGINACE mi byly vzdy vstepovany! Tzn. v hrach si clovek nevykresluje svet podle sveho… Ano, v BG2 treba si vykreslime podle sebe politiku charakteru a mineni okolniho sveta na mou postavu, ale mesta, vesnice atd. jiz pro me vymysleli autori… v Gamebooku si v hlave svet maluji sam, coz z odborneho hlediska neuveritelne prispiva k rozvoji mentalni schopnosti a inteligence ditete… Kdybych mel dite, rozhodne mu do ruky pristrcim Gamebook a ne hru,
  4. gamebook je psan jednim autorem a v pribehove hodnote zcela nemuze konkurovat lepsi a propracovanejsi RPG hre… Pro zajimavost → tym, co delal BG2 cital 117 lidi a hra byla vyvijena 7 let. Koncept uz byl vytvoren davno predtim, nez vysla BG1 a Tales of the Sword Coasts. Nicmene propracovanost hry ma vetsinou i nedostatek takovy, ze prosedime u ni i 300h! Napr. ja u BG2 prosedel silene moc casu a lituji toho… Myslim si, ze za 13 dni cisteho casu bych udelal spoustu lepsich veci a radsi bych se naucil vice do skoly ci precetl zajimavejsi knihy (to je ale dnesni pohled :D). Hry jsou jednodussi nez knihy, protoze je odstranen visualni vjem a vetsinou chytnou mnohem lehceji nez kniha… nicmene nektere hry vedou k degeneraci spolecnosti, viz online WoW… nechat hre 5 let zivota ze ma nahradit KNIHY a ma to to jako byt relevantni nahrada? Si delas prdel?

Proto z techto kladu/zaporu bych si v zivote nedovolil porovnavat takove veci… A uz vubec bych se neodvazil porovnat knihu a film. Film nam rovnez vstepuje svet a ridi vse sam, v knize si svuj „Mars“ vytvorim podle sebe… Plus navic, film pro dnesni populaci ma znacne negativni efekt tim, ze ukazuje „jak se to dela“… vezmu-li brutalni film a stejne brutalni knihu, tak pri stalem visualnim podnetu (skoro v kazdem filmu se strili) dite ziskava po case nepodmineny reflex a vi jak se to dela. Visualni efekt je mocna zbran. Ke knize potrebuji svetlo, k televizi elektrinu a TV… za 10 let na Avatara uz nikdo zirat nebude, jak moc orgasticky zazitek to byl… za 30 let porad otevru papulu, jak moc Malazska kniha padlych byla narezova, na to dam ruku do ohne. Jak jsem psal hned ze zacatku… Miluji secky tyto veci… jak hry, tak i filmy a rovnez i knihy… a rict, ze jedno nebo druhe je nahrazkou za neco je zcela, dle meho nazoru, nevyspelej pohled. Vse ma svoje klady a zapory :)

 [34] pull 05.08.2011 13:24  

@jirikk[33]: Jo, i u mě vede Reginald před zbytkem gamebooků o několik koňských délek. Nevybavím si teď jiný gamebook, ve kterém by bylo možné se vracet do již prošlých úseků – nejvíce se blížil „nelineárnosti.“ Byl poměrně obtížný a bylo v něm nejvíc RPG prvků. Lone Wolf byl pro mě pak velkým zklamáním – nuda. No, jestli se barbar někdy rozhodne vydat Reginalda ve Strakách, nezaváhám ;)

 [33] jirikk 05.08.2011 12:55  

Ve službách krále Reginalda byla skvělá věc – bavila mě tenkrát zhruba jako počítačové textovky (pamětníci vzpomenou na F. Fuku atd.), tedy velice. Dever byl proti tomu jen slabý odvar…

 [32] aqu1la 05.08.2011 12:33  

V podstate považujem dva gamebooky za naozaj vydarené, a to Chvátilovho Norika a Ve službách krále reginalda od pána Broneca, už som ho chcel spomenúť aj nižšie. A čo si spomínam, mal som z nich väčšiu zábavu, ako z niektorých hier, hlavne však gamebooky treba brať s nadhľadom..

Takže ten „Ve službách krále reginalda“ bol vytvorený zadarmo? to boli časy, keď sa robilo iba pre zábavu :)

A aj preto som veľmi zvedavý na toto rozšírené vydanie Lone wolfa..

 [31] pull 05.08.2011 11:43  

@Honzeecheck[30]: Taky jsem si musel dělat mapky, bez nich se pěkně bloudilo. Dohrát se mi to podařilo, ale pokud se dobře pamatuju, tak jsem u jednoho souboje trochu čítnul ;) (kostky se proti mně mrchy spikly).

 [30] Honzeecheck 05.08.2011 09:56  

@barbar[29]: to sem si koupil, to bylo docela dobrý, někde bych našel mapky co jsem si dělal :-) ale nikdy sem to nedal do konce

 [29] barbar (editor) 05.08.2011 09:52  

Jsem docela zvědav, jak tenhle pokus oživit starou sérii dopadne. Nakladatel sice nedá k dispozici přesná prodejní čísla, ale podle vydání či nevydání dalších dílů se celkem zjistí, jaký to mělo tržní úspěch. Dneska už jsou gamebooky asi trochu „starorůžové“. :) Ve své době mě Dever nijak zvlášť nevzal, měl jsem dojem, že je tam vlastně jen jedna pořádná příběhová linie, ze které člověk nemůže vypadnout, rozhodnutí se dělají bez hrdiny a občas se mu jen oznámí. Ale nehrál jsem Lone Wolfa, nýbrž nějakou postapo sérii v polštině…

Kdyby se gamebooky chytly, třeba bych oprášil své „Ve službách krále Reginalda“. Altar mi za to tehdy nezaplatil ani korunu, tak bych se po letech napakoval… :))

 [28] Honzeecheck 05.08.2011 09:11  

@Elinor[26]: i já s tebou souhlasim a vlastně neřikáš nic jinýho než jsem chtěl říct sám :-) gamebooky vymřou, protože pokud někdo chce ovlivnovat děj tak si vybere počítačovou hru nebo „dračák a spol.“ ,kde má mnohem víc možností a lepší zpětnou vazbu. Kdo si chce vychutnat příběh tak sáhne po normal knize, která nemusí brát ohled na nějaký hráčovy volby a z toho důvodu může přinést kompaktnější, složitější a promyšlenější příběh.

 [27] idle (editor) 04.08.2011 20:32  

@Elinor[26]: No, tak nějak jsem vyhodnotila, že to bude nejspíš marné, a nebo těžký boj, na který nemám nervy. :) Ale s tvým názorem vcelku souhlasím.

 [26] Elinor 04.08.2011 20:27  

@idle[24]: ale proč? Právě to začalo být zajímavé. :D

@Honzeecheck[23]: nějak mi uniká, proč je gamebook přirovnávaný k počítačovým hrám, a proč se mluví o „náhradě za dračák“. Jako náhrada za dračák je gamebook zcela neuspokojivý, buďme upřímní (ostatně, on je i ten dračák podle téhle logiky ubohá náhrada prostého hraní si na příběh nebo tvorby příběhu, či vlastního psaní…). Jako náhrada za počítačovku je také zcela neuspokojivý. Ovšem, sakra, proč by měl být považovaný za náhradu za cokoli, když je něco jiného? Gamebook je knížka fungující na principu kinoautomatu, nic víc a nic míň.

Jinak když už jsme u těch her a příběhů v nich, hodně důležité je brát v potaz použité médium – k tomu se totiž váže spousta věcí. Dobré dobrodružství pro dračák či přímé rpg bude mít dost jiné charakteristiky než počítačová hra a stejně tak se od obého bude lišit gamebook, protože tam to hraní je podmíněné knižní formou a určitým dělením na odstavce, které umožňuje přepínat podle jednotlivých voleb. Dokonce bych řekla, že přímé rpg a počítačovka si budou blíž, než cokoli z toho s gamebookem. ;) On je gamebook vůbec dosti specifická vývojová větev a vzhledem k tomu, čeho všeho je hybrid a k čemu má blíže a co se objevilo dalšího, se dá brát i jako potvrzení Darwinovy evoluční teorie xD (ano, gamebooky vymírají a nejsou schopné se adaptovat – což mi přijde i jako přirozený vývoj).

 [25] aqu1la 04.08.2011 18:16  

@Honzeecheck[23]: Ešte raz opakujem, že podľa mňa porovnávaš neporovnateľné. Hry, ktoré spomínaš, robí 50 a viac ľudí, rozsahom a časom je to neporovnateľná prá­ca.

Od gamebooku očakávam niečo iné a kúpim si ho niekedy radšej, ako počítačovú hru, kde máš od začiatku naservírované nie len questy, ale aj prostredie, obrazy a tváre postáv, predmetov a množstvo iných vecí.

Kniha to je predsa hlavne vytvorenie vlastných obrazov príbehu, nie?

Takže niekto kúpi hru, niekto gamebook, ale neporovnávajme neporovnateľné, neočakávam od gamebooku zážitok, ako napr. z BG2..

Edit: Ale keď už porovnávať mám, tak jasne, že z dôvodov rozsahu príbehu a hrateľnosti majú navrch počítačové hry, ale to je z vyššie uvedeného pochopiteľné. A gamebooky v dnešnej dobe nebudú mať asi toľko priaznivcov a obávam sa, že žiaľ smerujú do zabudnutia.

Ja si Lone wolfa kúpim z nostalgie, a keď mi synátor podrastie, tak si s ním gamebook zahrám a budem dúfať, že sa zabavíme a nedopadne to tak, že mi ho obúcha o hlavu a sadne k pc trebárs aj k BG3 :) čo asi aj tak dopadne, lebo už ako dvojročný mi chmatá po tablete

 [24] idle (editor) 04.08.2011 10:44  

@Honzeecheck[23]: No, nechme to být, asi nemá smysl se v tom vrtat.

 [23] Honzeecheck 04.08.2011 10:32  

tak to už pak nemůžeme proovnávat nidky nic s ničim… ano, velocipédy maj určitě taky pár příznivců a určitě jim jejich zábavu kritizovat nebudu. Jen si myslim že dneska prostě drtivá většina lidí bude jezdit kvůli mnoha objektivním faktorům na normálnim kole, což je zhruba to co sem řikal na začátku.

 [22] idle (editor) 04.08.2011 09:53  

@Honzeecheck[21]: Jo, ony totiž mají všechny knihy stejnou úroveň.

Já nejsem žádný velký fanda gamebooků, hrála jsem kdysi asi tak jeden a už ani nevím jaký, jenom mě trošku zarazilo, že je stavíš takhle kategoricky do škatulky „náhražka“ a porovnáváš s úplně jinými typy her. Pro tebe to třeba náhražka je, ale proč by to tak mělo být pro všechny?

 [21] Honzeecheck 04.08.2011 09:43  

@idle[17]: tak jestli dáváš gamebook na stejnou uroven jako normální knihy tak asi nemam dál co říct no…

 [20] Dilvermoon (editor) 04.08.2011 09:37  

@idle[19]: Šmarja co? :-) Ááá, už je mi to jasný :-) Asi jsem natvrdlej takhle po ránu. Chápu.

1poslední 258 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu