díl v sérii:
kniha patří do světa: Hyborian

Kategorie: fantasy - povídková sbírka - meč a magie

vydání: Laser-books (web) 2000

odkazy: 3x [recenze], 1x [film]

Vlask  | ** 05.11.2006 21:39

Prvních pár povídek je dobrých, ale za polovinou to přestává bavit a konec lze dočíst snad jen ze zvědavosti. Povídky jsou čím dál tím víc kratší a méně propracované. Kdo ještě neměl tu čest číst knihy tohoto autora, nechť se raději obrátí na známějšího Conana, který si svou slávu opravdu zasloužil. Z Kulla by mohl být zklamaný.

firen  | *** 16.08.2009 13:56

Docela dobré ale od tohoto titulu jsem čekal víc

louza  | *** 22.11.2010 16:13

Kull je krystalickým předobrazem Conana po všech stránkách. Na povídkách je dobře vidět, že autor své vypravěčské ostruhy teprve brousil. Přesto má Howard už v zárodku mytologii Conanovského světa dobře promyšlenou, příšery správně příšerné, magii magickou a ženy svůdné. Stačí už jen dát vyprávění ten správný říz, filosofického impotentního krále vyměnit za živelného seveřana a může se vyrazit na…průzkum dávno zapomenutých chrámů…mimo jiné.

EDIT : Odstup dekády, ale dojem stejný. Několik výborných pár průměrných a několik velmi špatných textů. Pro fanoušky Howarda asi zajímavé a pro autora v určité fázi tvorby důležité, ale obecně ne úplně zásadní dílo.

Strýček Biolit  | *** 14.07.2013 14:57

Z této laserovské knižní řady asi nejslabší „díl“. V předmluvě se píše, že Kull byl prvním Howardovým pokusem o zasazení svého hrdiny do fantasy světa a na textu je to znát. Občas mi přišlo, jako by Howard nesměle oťukával možnosti čisté fantasy. Kull je taktéž zvláštní postava – barbar, jemuž se podařilo uchvátit trůn v civilizovaném (avšak upadajícím) království. Poněkud zvláštně – na barbara – pak většinou dodržuje šílené zvyklosti onoho upadajícího světa. Neorientuje se v politice a chybí mu i pověstná mazanost a chytrost jiných hrdinů REH. Král Kull je – ve své podstatě – dosti naivní a nechává se obelhat skoro kýmkoli. Povídky se pak nesou v podobném duchu – téměř vždy jde o zradu, jejíž účelem je mrtvý Kull a nový král. Napsané je to slušně, avšak kvalit – třeba – Solomona kniha nedosahuje.

Nelson  | ***** 14.09.2014 08:52

Sbírka patrně všech povídek ve kterých vystupuje Kull. V některých vystupuje jen okrajově a jsou zde i fragmenty nedokončených povídek. Najdou se zde i nejlepší kousky z Howardovy tvorby jako např. Touto sekerou vládnu já! a Meče nachového království. Mohu jen doporučit všem fanouškům fantasy a Howarda zvlášť.

KeB  | **** 10.02.2016 20:21

Nedá se než souhlasit s Biolitem. Král Kull je ve své podstatě tupec, který na trůnu je jen díky obrovskému štěstí, svým přátelům a svému bojovému umění. Ta nevypsanost REH je tu ještě hodně znát. Autor zde evidentně zkoušel experimentovat jak s příběhem tak s formou, jenže na to se Kull moc nehodil. Pro REH badatele je to nutnost, ale pro ostatní bych doporučil Conana nebo Solomona. Brana asi ne, ten je zase trochu jiný.