Když mrtví mládnou

Kategorie: sci-fi - humorná

originální název: Counter-Clock World
originál vyšel: 02/1967

vydání: Argo (web) 2005

BlackDawn  | ****1/2 20.11.2010 08:31

Hobartova fáze – proces při kterém, se obrací čas. Jednoduchý námět, který již byl mnohokrát použit, ale v rukou mistra funguje skvěle. Kniha vypráví příběh Seba Hermese, kterému se podaří na hřbitově objevit hrob brzy znovuzrozeného anarchisty Peaka, dříve vůdce sekty udi.Tím se dostává doprostřed války o anarchistovo tělo, mezi novodobým vůdcem udi, tajným řádem v římě a knihovnou.Knihovna má za úkol vymyzávat postupně vše, co kdo napsal a vymyslel a tudíž nemůže dovolit nové díla od anarchisty.Byť se může zdát boj o Peakovo tělo jako nosný bod celého příběhu, je pouze formou. Hlavním smyslem knihy je hledání smyslu života a lásky a to víc, než v jiných Dickových knihách.Na pozadí se prolíná milostný život 4 hlavích hrdinů. Každopádně je kniha odproštěna o velké náboženské úvahy a jde o přímočařejší dílo. Ovšem už samotný námět naznačuje, že zde narozdíl od jiných Dickových děl narazíte na řadu logických zádrhelů a chyb. Ale pro milovníky Dicka je to vlastně spíš plusem. Představte si svět, kde cigaretu kouříte od vajgla až Vám zůstane celá cigareta, kde potraviny zvracíte a pak odnášíte do supermarketu, kde těhotenství začíná 9.měsícem a plyne zpátky až k samotnému sexu, kde telefonní hovor začíná slovy Na shledanou a končí Haló…Račte vstoupit do říše bláznovství P.K. Dicka.

vokis  | **1/2 03.02.2011 17:49

První kniha od Dicka a přišlo mi to ujeté… Děj byl nezajímavý vlekl se a byl jsem fakt rád, když jsem knihu dočetl.

louza  | **** 03.02.2014 11:13

Jedno z lepších Dickových děl, které snese srovnání i s nejslavnějšími díly z autorova pera. Kromě již tradiční vize budoucnosti a efektu převráceného času tu není nadbytek fantaskních prvků. Kniha je na Dickovy poměry čtivá a stejně jako v elektronických ovečkách, nebo vysokém zámku je i přes pěknou hlavní linii síla díla hlavně v tom co je mezi načrtnuto řádky. Tedy v podivném časovém efektu, theologickém i politickém pozadí a vůbec v celé logice světa. I zde platí, že Dick o světě pouze nepsal. On ho viděl.