Vězení svobody

Kategorie: fantasy - povídková sbírka

originální název: Das Gefängnis der Freiheit
originál vyšel: 1992

vydání: Arcadia 1994; Albatros (web) 2009

Gaarq  | ***** 13.01.2010 08:24

tenká sbírka povídek, ale nabitá. jde především o fantaskní povídky se silným přesahem, příběhy odhalující některé stránky lidství, které rádi banalizujeme a odstrkujeme. je syrová a nikomu nenadržuje, žádná řešení, jen otázky, které inspirují. ende je skvělý vypravěč a tak ani filozofování mu nebrání v tom napsat výborné příběhy, které dokáží pohltit; rozhodně jsem se nenudil.

jethro.tull  | ****1/2 11.10.2011 15:56

Hodnotil bych 100 % jako všichni čtenáři přede mnou, kdyby všechny povídky knihy byly stejně čtivé a působivé. Kdyby to však bylo možné, tak bych dal 95 %. Je to nádherná kniha, která ve mně rezonovala ještě nějaký čas po přečtení, což se mi už dlouho nestalo. V dětství jsem měl takový zvláštní znepokojivý pocit po přečtení Cesty nikam od Alexandra Grina. Poslední dvě povídky knihy jsou prostě úchvatné.

BlackDawn  | ****1/2 28.07.2015 14:09

Tohle je lahůdka, obzvlášť poslední tři příběhy ,které zbylých 5 převálcují a ve kterých se nejeden hloubající čtenář o podstatě života a bytí nalezne. To, že Ende patří ke špičce německé fantaskní literatury pro mládež jsem věděl, ale že umí takhle skvěle uvažovat o světě v rovině příběhů pro dospělé je pro mne novinka a o to víc skvělá zpráva a nutnost sehnat si více z jeho tvorby. Popravdě ten poslední příběh je něco na co dlouho nezapomenu a není to jen tím, že mi to připomíná mne samotného. Skvělá kniha pro dlouhý večer s dobrým čajem a melancholickou náladou. Malinko nižší hodnocení za první 3 povídky, které mi do rámce celé sbírky malinko nesedí.

Methat  | ****1/2 19.01.2017 19:55

Keď som sa dozvedel, že Vězení svobody je od autora Nekonečného príbehu, čakal som krásne fantasy príbehy. A tie som aj dostal a neboli to príbehy pre deti ale dospelých. Za čo som rád, pretože autor využil priestor aj pre filozofovanie, čo vôbec nebolo na škodu. Najviac sa mi páčila prvá a posledná poviedka (Dlouhé cesty cíl a Legenda o Ukazateli) – obe sú zamerané na život jednej osoby, ktorá počas svojho života prejde viacerými premenami. Mimo nich sa mi páčili poviedky s rôznymi zmenami dimenzií, či už ich charakterizovali dvere, chodba či auto. Pán Ende má výbornú fantáziu a som naozaj rád, že sa kniha dočkala krásnej úpravy s výbornými ilustráciami.