Jiří Walker Procházka

Meč a tomahawk

série: Agent JFK

Kategorie: sci-fi - fantasy - akční - alternativní historie

vydání: Triton (web), EF 2006

avatar2  | *** 21.11.2007 18:07

Děj tentokrát zanese Johna Francise Kováře do předkolumbovské Kanady, kam se vypravil spolu s Vikingy, aby ochránil dějiny před zaměrnými změnami vývoje. Kniha připomíná spíš mayovku než sci-fi, ačkoliv pár dobrých bitek se najde. Vyloženě špatná není, proto za tři hvězdičky. Takový průměr.

Majkl  | *** 18.01.2008 16:24

Diel č. 3 sa dosť líši od predošlých dvoch. Na začiatku ste vhodený do deja, pričom nič neviete. Po pár stránkach sa dozvieme hmlisté informácie o misii a šupšup späť. Tentoraz tu máme veľmi príťažlivý svet z obdobia Vikingov. Čo dej stráca na akčnosti, to pridáva na prepracovaní postáv – najviac ma zaujal McCathail. Celý dej je hlavne o plavbe a o tom, že ani sám JFK (tradične) nevie čo má robiť. Zapáčil sa mi fakt, že JFK sa postupne stane členom skupiny Vikingov, nielen tým, že to predstiera ale aj tým, že sa tak vo vnútri cíti. Príbeh ma veľmi nenadchol, tým, že je tak jednoduchý, tým, že tradične nevieme takmer nič o protivníkoch, a vôbec nič o tých čo za všetkým stoja. Tak či tak, tento diel ma bavil viac ako dvojka, nepripomína mi to až tak mayovku, skôr fantasy, keďže sú hrdinami Vikingovia. Akurát koniec bol dosť useknutý. Séria JFK ma popravde zatiaľ veľmi nenadchla, no vytvára chuť po ďalších dieloch, keďže čitateľ túži po informáciách, a po prepracovaní postáv, ktoré sa postupne stávajú sympatickejšie. Taký paradox.

Sirius  | **** 11.02.2008 16:53

Mirek si tu napravuje reputaci po nevydařeném prvním dílu.

shpina  | *** 14.09.2008 10:19

Tak toto je důvod, proč si kupuji jfk. Tento díl jsem si koupil první, JFK1, JFK2 až zpětně. Naštěstí, jinak bych na sérii zanevřel. Klasické dobrodružné čtivo, zábavné, svižné.

Madam Brbla  | ***1/2 06.11.2009 09:57

Agente Johne Františku Kováři, dokončil jste svou třetí misi, provedeme tedy krátké shrnutí. Tentokrát jste byl vržen do dlouhodobější akce bez parťáka, infiltroval jste se mezi skupinu Vikingů a měl jste za úkol dohlédnout na to, aby výprava uspěla – doplula k severoamerickému pobřeží a navázala přátelské vztahy s domorodci. Vaše cíle se snažili zhatit nepřátelští agenti, o kterých jste nám toho ovšem příliš neřekl. Přiznejme si, zápletka nic moc, více jste se soustředil na popis prostředí, zvyky vašich druhů ve zbrani, na jejich mentalitu, každodenní život, plavbu a samozřejmě souboje. Tentokrát jste nebyl takový neporazitelný superman, JFK, působil jste přirozeněji, lidštěji, nebyl jste ani tolik vtipný, více jste odhalil své nitro, zkrátka jste se nějak umírnil a zmoudřel. Někomu se možná nelíbilo, že vaše mise nebyla obvyklým ohňostrojem krvavé zábavy a černého humoru, já si však nestěžuju. Vaše hlášení bylo srozumitelnější, jaksi kvalitnější. Připouštím, nehltala jsem ho s kdovíjakým zaujetím a napětím, nicméně ani jsem se nenudila. A mimochodem, Johne, ty vaše úvody a závěry v agentuře jsou takové… umělé, rozpačitě kýčovité, tak trošku na prst do krku, chtělo by to na tom zapracovat;-). No, agente, příjemně jste zabavil, byť zrovna neuchvátil, ale jste stále pouhý nováček, jistě se budete dále zlepšovat. Přidám vám hvězdičku, abych zdůraznila kvalitativní pokrok od prvních dvou misí, nicméně stále je to jen mírný nadprůměr ve „vlakovém“ čtivu. Hodně zdaru do příští akce, rozchod! 65%

Schramm  | *** 11.05.2012 20:02

Kniha, která si na nic nehraje a možná právě proto funguje. Možná je to tématem, možná autorem, ale mise ve Vínlandu mě bavila víc než ta u Slavkova. Třebaže děj je vlastně o dost jednodušší, někdo by mohl říct i méně akčnější. Atmosféra však pohlcuje a příběh odsýpá jedna báseň. Meč a tomahawk pro mě na dohled od nadprůměru :)

LuciusWlk  | *** 15.06.2012 09:07

Třetí kniha o agentu JFK je opět o kousek lepší. Možná hraje roli fakt, že poslední dobou upřednostňují fantasy a tady jí je o kapku víc. Nicméně, většinu příběhu se nic neděje a děj je připravovaný pro další závěrečnou bitvu. U obsáhlejší knihy, kde je děj podrobnější to není na škodu. Tady to chtělo víc zajímavějších okamžiků.