série: John Sinclair (sešitová)

Kategorie: horor - zombie - detektivní

originální název: Die Nacht des Hexers
originál vyšel: 13/07/1973

vydání: Moba (web) 1993; Moba (web) 2011

Speedemon  | ***** 24.07.2006 15:09

Tak takhle začíná opravdová megasérie! John Sinclair je inspektor Scotland Yardu zabývající se nevysvětlitelnými případy. Zde narazí na svého prvního soupeře. Je jím profesor ivan Orgov a jeho smečka nemrtvých. Je to typický horor. A i když byl napsaný v 70. létech, není to na něm ani moc poznat. Seznamte se s prvním dílem z více jak tisíce :)

Arach.No  | **** 28.01.2012 10:30

Kvalitní začátek obrovské série. Jak napsal Speedemon jedná se o typický horor – šílený vědec a jeho experimenty na opuštěném hradu. Chybí už jen nějaký ten Igor. Noc hrůzy se bohužel neubrání zkratkovitosti. John zatím ke sprovození zla ze světa nepoužívá žádné „nadpřirozené“ vychytávky, snad protože profesor Orgov není zrovna worthy opponent. Přesto tento díl neurazí a dostatečně pobaví. Jelikož se jedná o první z více než 1500 epizod, pro Sinclairovy fanoušky je to jasná povinnost.

ZEMIN  | **** 25.02.2013 18:11

Jak dlouho jsem tenhle díl sháněl… A už ho mám! Je to klasický hororový příběh s oživlými mrtvolami a tajemnou atmosférou. V porovnání s díly 300 – 400 je tenhle skvělý.

honajz  | * 22.07.2013 22:38

Na úvod docela vyvařené čtivo. Doktor Frankenstein se zde jmenuje pa russky, a pomocí média oživuje mrtvoly, které běhají po rurální krajině a rdousí živé na potkání. Až ve třetině knihy si to přihasí Sinclair, a chová se chvílemi jak nedovtipný pitomec. Výstavba příběhu je v jedné linii, vůbec to nedokáže vtáhnout, nepracuje se s tajemnem, jen s počtem mrtvol, až je to nudné a ubíjející – a to i na tak malém prostoru. Jakékoliv klišé člověka napadne, to tu je – naprdnutý hostinský s utěrkou, dřevěné stoly, mlha na hřbitově, noční vlak, hrad s tajnými chodbami, klátivé zombie… Nic, co by člověk neznal, neviděl, nečetl. Navíc psané stylem a jazykem nějakého puberťáka ze střední.