Coldheart Canyon

Kategorie: fantasy - horor

originální název: Coldheart Canyon ˙
originál vyšel: 2001

vydání: Classic 2006

willis  | ***** 18.07.2006 12:16

Snová krajina, bizardní stvoření a spousta sexu na všechny možné i nemožné způsoby. (možná je tam toho sexu až příliš, měl jsem chvílema pocit že čtu porno). Překlad mně nedělal problémy a nikde jsem se nezasekával. Příběh se točí kolem hollywoodských hvězd a závislosti na slávě vůbec. Jinak je to ten pravý Barker, žádný kompromis.

jirikk  | *** 12.08.2006 21:53

Není to špatné, ale ani žádný zázrak, třeba poslední kapitola je tam úplně navíc…Barker umí rozhodně líp

BoredSeal  | ***** 30.05.2009 17:49

Clive Barker je můj asi nejoblíbenější spisovatel a kupuju všechny jeho díla. Tahle kniha se ke mě dostala teprve nedávno a určitě jsem nečekal, že Clive napsal před Abaratem další ze svých mistrovských knih, která se vyrovná nářezům před Mysteriem (kde se jako autor trochu zklidnil). Příběh? Todd Picket, stárnoucí hollywoodská star s někdejší pověstí nejpřitažlivější tváře na světě, prožívá krizi své herecké kariéry. Na popud bezcharakterního šéfa studia Paramount svěří svůj obličej do rukou plastického chirurga, který svou práci zpacká a Todd se v hrůze před mediální senzací ukryje do starého sídla v opuštěném údolí stranou Hollywoodu. Netuší, že tam narazí na temná tajemství Zlaté éry Hollywoodu. Má to něco do činění s peklem… Barker tady potvrzuje svojí pověst mistra temna, dočkáme se tradičně pikantních detailně vylíčených sexuálních scén, násilí, originálních, bohatě prokreslených postav, vše ve fanouškům známém uměleckém stylu, kde autor umí vylíčit krveprolití nebo šokující smrt na úrovni, aniž by sebemenší větou klesl na úroveň brakových filmů typu Hostel. Temná hororová fantasy Coldheart Canyon navíc využívá pozadí Hollywoodu jako systému, kde lidé bez skrupulí udělají cokoliv pro kasovní úspěch, jako světa, kde stárnoucí člověk ztrácí hodnotu, kde zruční agenti a šéfové studií maskují skandály a zločiny. Když uvážíme, že Clive Barker prostředí Hollywoodu velmi dobře zná (nedokázal od roku 1994 přesvědčit studia k realizaci dalších filmů a vyplýtval řadu let jen dohadováním s producenty), autenticky to dodává knize ještě další porci děsu. Knížku řadím mezi klasiky jako Věčné zatracení, Velké a tajné show, Imajica… Jestli vám unikla, neváhejte.

Methat  | **** 19.03.2012 16:28

Aj keď Barker napísal hororový román Coldheart Canyon až v roku 2001, kniha má silnú atmosféru, ako keby ju písal v päťdesiatych rokoch minulého storočia. Je to moja prvá kniha od Barkera a môžem napísať, že autor sa čitateľa snaží už od začiatku šokovať – a celá jeho kniha tak pôsobí. Rozhodne si neberie žiadne servítky, kniha je plná sexuálnych, násilných, či iných nechutných scén. Celý príbeh sa točí okolo tzn. „Továrne na sny“ menom Coldheart Canyon, kde sa po neštastnej operácii odoberie hlavný hrdiny knihy – Todd Pickett a zažije tam zvláštne veci. Príbeh je pekne stupňovaný a na rozdiel od Kinga, ktorý šetrí takýmito rôznymi zvrátenými scénkami a necháva si všetko na koniec, Barker je iný – topí čitateľa v nechutnostiach a čitateľ chce pravdaže viac. Naozaj by ma niektoré násilnosti alebo nechutnosti ani v najhoršej nočnej more nenapadli – v tomto je Barker pred Kingom. Obálka knihy, aj keď sa mi osobne nepáčila, dodávala knihe väčšiu atmosféru hollywoodskeho sveta. Okrem toho sa mi aj páčilo, čo o knihe napísali taký King alebo Tarantino.

Quamquam in fundis inferiorum sumus, oculos angelorum tenebimus. (Ačkoli jsme v ůtrobách pekla, můžeme mít oči andělů.)

,Myslíte si, že psi nepřijdou do nebe? Říkám vám, že tam budou dlouho před námi.´

louza  | ****1/2 12.06.2012 17:27

Velmi, velmi slušný román z prostředí amerického filmového průmyslu mísící prvky horroru, thrilleru a mystiky. Barker zde buduje sugesitvní atmosféru, kterou opírá svoji vypravěčskou zručnost a těžce spoutatelnou fantasii. Podobně jako v Imagice i tady volí pro pozadí svého díla biblické motivy. Zpracovány jsou ovšem neotřelým způsobem. Kniha je jasnou odpovědí na otázku, jak by asi vypadala Imagika psaná v prosluněném LA, které tak znatelným způsobem ovlivnilo Barkerovy knihy umění.

honajz  | ** 14.07.2012 10:39

Ale jo, Clive Barker umí psát, dokáže vtáhnout do děje, do prostředí, rozpoutat fantazii a imaginaci. Ale co je to platné, když jinak od prvních náznaků tušíme, co se stane o sto stránek dopředu? Když jen čekáme, až TO přijde, a „to“ samotné je tak obehrané, klišovité až hanba? Navíc toho sexu a krve je zde skutečně až zbytečně moc. Ale jestli to panu Barkerovi pomáhá překonat vlastní sexuální problémy, tak prosím.