díl v sérii: 4

Tato kniha je částí i jiných knih: Případ baskervillského psa a další příběhy

Kategorie: sci-fi - detektivní

vydání: Albatros (web) 1972

odkazy: 1x [recenze], 1x [info]

tomts  | ***** 12.05.2012 22:07

Redaktor Karlíček coby český Watson pátrá po záhadě na blatech. Souček opět exceluje…záhadný magický spolek u kamených dolomenů…nesmrtelný alchymista…mi­mozemská záhadná bytost…? A nebo je možná všechno jinak? Víc prozrazovat nebudu, ale tenhle příběh jsem četl s velkou chutí a rozhodně mě zaujal ještě víc než originál z pera pana Doyla.

honajz  | *** 21.02.2013 16:51

Dějově je třetina knihy sedánkem redaktora Karla u Martina Anděla, kde se dozvídáme různá fakta o tom, že by Doylova kniha nemusela být fikcí. Pak se přesuneme do waleského města Aberporth, kde hlavní hrdina třikrát navštíví blata, jednou za dne sám, jednou večer s podivným chlápkem, z něhož se později vyklube ještě podivnější chlápek (nechci spoilovat), a potřetí se svou snoubenkou. Na blatech se podruhé a potřetí setká s podivnou věcí, nu a na závěr se dozvíme, co si o tom jako myslí, co to bylo. Opět se projevila Součkova posedlost různými fakty z různých zdrojů, ber kde ber, trochu to promíchal, přidal něco řídké omáčky a servíruje. Na román je toho děje skutečně málo, vydal by na delší povídku maximálně. Nějaké zaujetí pro postavy je často jen v náznacích, při popisech si hodně vypomáhá právě Doylem. Celková teorie je nicméně zajímavá, byť poněkud přitažená za vlasy, ale dejme tomu. V době svého vzniku asi ceněno spíše pro zajímavá dänikenovská fakta než styl psaní, jenž je často hodně nezáživný.

gokudo  | ***** 02.07.2013 08:38

Detektivni fantastika ve ktere se ctenar fiktivnim stylem dovi, kde sir Doyle cerpal sve inspirace pro svuj roman „Pes Baskervillsky“.

Uz ne takova pecka jako kdyz jsem hltal kazdou stranku tohoto sesitu v polovine osmdesatych let, ale porad velmi dobre nostalgicke ctivo co si zaslouzi mnoho hvezdicek.

trudoš  | ***1/2 19.01.2019 07:22

Závěrečný příběh Martina Anděla nesoucí název Případ baskervillského psa byl pro mě z celé série největším zklamáním. Ačkoli stylistika Ludvíka Součka je prakticky na vrcholu, kdy gradace neztrácí dech ani na sekundu, obsahově jde o obrovský mišmaš. První třetina se ještě drží při zemi a je nejzajímavější, protože v ní autor odhaluje podivuhodné souvislosti kolem slavného díla Arthura Conana Doyla. Tady si vyprávění drží i strukturu prvních povídek a většinu obsahu tvoří dopis adresovaný právě hrdinovi, plus následné konzultace s redaktorem Karlíčkem. Pak však Martin Anděl zcela ustoupí do pozadí a, podobně jako v Jantarové komnatě, se rozjíždí kolotoč dobrodružných událostí, které jeho přítel zažívá na cestě za „místem činu“. A že se Souček rozhodně nedrží zpátky, dokonce i na mimozemšťany dojde. Fantasmagorie je to úchvatná, ale pro mě zcela postrádající původní kouzlo nápadité detektivky. Možná jsem se k tomu ale měl dostat jako daleko mladší osůbka, a vnímal bych to úplně jinak.

Sherudan  | *** 03.01.2023 10:21

Čtivé, napínavé, určitě nadprůměr, nicméně z „Andělovek“ asi nejslabší. Autor popustil uzdu fantazii až příliš a výsledkem je tak trochu mišmaš, který (oproti až reportážnímu charakteru ostatních „případů“) působí hrozně nevěrohodně a vykonstruovaně.