Robert E. Howard

Tygři moře

Kategorie: fantasy - povídková sbírka - meč a magie

vydání: Laser 1993; Laser 1996; Laser-books (web) 2015

odkazy: 5x [recenze]

tartan  | ***** 27.01.2011 00:59

Moja absolútne prvá fantasy kniha, ktorú som si kedy kúpil (doteraz si presne pamätám kde a kedy) – to som vtedy ešte ani len netušil, kto to je Robert E. Howard :) Aj preto, že to bola nečakane šťastná a skvelá voľba (veď koho si zobrať na úvod do fantasy ako otca-zakladateľa žánru?), má pre mňa táto kniha zvláštne čaro a špeciálne miesto v Top10.

Nelson  | ***** 26.12.2014 19:42

Výborná povídková sbírka. Hlavními hrdiny jsou zde piráti, Vikingové a Piktové. Je vidět, že Howard psal i skvělé povídky mimo Hyborianský cyklus. Nejlepší povídky : Temný muž, Bohové Bal – Sagoth, Lidé stínů a Tygři moře.

KeB  | ***** 15.01.2016 21:27

Reprezentativní sbírka povídek REH, která zcela záměrně ignoruje Conana. Za to nám dává ochutnat Cormaca, Brana a Turlogha. Některé povídky jsem znal z minula pár ne. Za mne konkrétně mne nejvíc zaujala kratší práce ZTRACENÁ RASA, důvod je prostý. Tahle povídka je úplně jiná než ty ostatní.

Methat  | **** 03.07.2019 21:22

Rozhodne výborná poviedková zbierka majstra fantasy pána Howarda. Škoda, že sa v nich neobjavil Conan, no na druhej strane, autor priblížil rasu Piktov alebo Vikingov. Niektoré poviedky bavili viac než iné – tie lepšie: Temný muž, Bohové Bal-Sagothu alebo Svatyne odpornosti.

louza  | ***1/2 08.07.2022 11:32

Není to špatná sbírka. Texty jsou podané hezkým Howardowsky živočišným stylem, který si nebere servítky a pěkně obtahuje mentalitu a odér doby o níž se píše. Kniha představuje hned tři výrazně odlišné hrdiny. Barbarského piktského krále Brana, zuřivce a osamělého vlka Turloga a poněkud méně osamělého vlka Cormacka se svým nerozlučně zpruzeným parťákem Wulfheremem hlavorubcem (extra cool přídomek!). Jako bonus se témata těch tří někdy kříží v odkazech. Ve sbírce není jediná povídka, která by výrazně urazila, ale ani vzrušila. Takový kultovní dopad, jaký na některé čtenáře má u mě nenastal a to jsem jí poprvé četl ve správném věku a správné době. Ale i s odstupem doby se mi víc líbí Conan a Solomon i když jsem si mínění o Tygrech moře s druhým čtením maličko opravil. Povídky se přesto zdají dost generické. Zápletky jednotlivých hrdinů podobné – Piktové se snaží zachránit před vyhubením a Vikingové se snaží obvykle někoho vyhubit, nebo aspoň vykrást. Občas probleskne nějaký Lovecraftův mythos, nebo komplexnost Howardovy alternativní historie na úsvitu věků. Ale nic co by mě vyvedlo z komfortu zažitých Conanovských klišé. Jako fantasy alternativa nám bližší historie to snad může být zajímavé.