Kategorie: fantasy - draci

originální název: Dragons of War
originál vyšel: 1994

vydání: Fantom Print (web) 2003

odkazy: 1x [recenze], 1x [ukázka]

Safirentwiluea  | ****1/2 09.04.2010 21:12

Myslím, že to je zatím nejlepší příběh Bazila a Relkina a jeden z mých nejoblíbenějších vůbec. Byla v tom originálnost, nebezpečí, tajemství, naděje, odhodlání, statečnost, odvaha… No prostě, z mého pohledu, všechny faktory, co by měla správná fantasy mít. Ovšem, z vlastní zkušenosti, nedoporučuji číst někomu, kdo nečetl předchozí díly, jste z toho pak nanejvýš zmatení. Já sama jsem takhle začala – a první dva díly jsem sehnala až po přečtení pátého dílu, a to jen v elektronické podobě. Nevím jak, ale téměř žádná knihovna ani knihkupectví je nevlastnily, a ty, co ano, byly moc daleko. Ani jsem neznala nikoho, kdo by je vlastnil, či byl ochotný mi je půjčit. Ale co, hlavně, že teď už je mám. Po nějaké době se v tom začnete orientovat, to zas není takový problém, ale začátek bez předchozích dvou dílů by vás mohl odradit od dalšího čtení – ale slibuji, že pokud ne, nebudete toho litovat. Je to skvělá ukázka fantasy, i když zrovna v tomhle díle je mnoho bojů, ale nejsou tak mdlé ani obyčejné, či nudné, jako u mnoha jiných fantasy, takže nevidím jediný důvod proč této knížce ubrat byť jedinou hvězdičku. A za Bazila a Relkina vzkazuji: „Argonath!“ „Nikdy se nezalekne!“ „Argonath!“ „Nepozná porážku, nikdy!“ „Argonath!“ „Dobude vítězství, navždy!“ „Argonath!“

PhyrexiaN  | ** 08.10.2011 19:21

A tak se Relkin s Bazilem sebrali a opět bojovali, ustupovali a opět bojovali. Když už se začlo dít něco zajímavého(vražda, trpaslíci, zvířecí špionáž v městě nepřítele), tak to autor utnul a zas se vrátil k nudným bojům, které jsou naprosto stejné jako v předešlých knihách. Samozřejmě si hlavní hrdina našel třetí slečnu, do které se zamiloval. A aby toho nebylo málo… opět je společensky trochu výš než on(kde jsem to jen četl?). Navíc nechápu, proč pokaždé velí armádě nepřítele totálně neschopný hlupák. To, co jsem předešlým dílům odpustil, už teď nejde přehlížet. Kniha jede podle stejné šablony už potřetí, takhle opravdu ne. 4/10