Zlo přichází třikrát

Svatopluk Doseděl

Zlo přichází třikrát

Kategorie: fantasy - horor - povídková sbírka

vydání: Wolf Publishing (web) 2006

malarkey  | **** 18.01.2007 15:37

Edice Pevnost kniha č. 15 – Zlo přichází třikrát. Tři povídky, tři ucelené historky o nadpozemský bytostech. A ať už to jsou duchové, čarodějnice nebo vlkodlaci, jedno se jim upřít nedá: Postavy jsou to opravdu charismatické, tak jako v těchto příbězích a spolu s historickým podkladem města Jaroměři nad Nežárkou, kde se odehrávají, dodávají oněm příběhům patřičné kouzlo. 7/10

Madam Brbla  | **** 13.05.2009 12:30

Atmosféru hororů přirozeně velmi ovlivňuje nejen denní (přesněji noční) doba, kdy jsou čteny (nebo sledovány), ale také prostředí a množství lidí, které kolem sebe máme. V případě Dosedělových strašidelných povídek z českého městečka Jarošov je atmosféra důležitá dvojnásob: v paneláku to prostě není ono, proto jsem tuhle útlou knížku speciálně schovávala na dobu, až budu zase jednou na chalupě. Díky tomu jsem mohla být tak příjemně stísněná povídkou „Kalvárie“, až jsem musela před usnutím zamknout dveře do sklepa: co kdyby v těch chladných místnůstkách byly skryté dveře a za nimi číhalo krvežíznivé zlo?:-) Druhá povídka „Batalión“ tolik strachu nenahnala, snad vlivem velké předvídatelnosti a klišé. Nepokojný, agresivní duch ničím nepřekvapil. Většinu poslední povídky „Lykantropie“ už jsem bohužel dočítala doma v paneláku, což mi jen dokázalo, jak je to nevhodné prostředí pro strach. Zápletka byla patřičně krvavá, přesah v podobě vážné choroby hlavního hrdiny obstojným bonusem, vyústění sice očekávané, leč uspokojivé, atmosféra při čtení však stála za prd. Ztemnělý byt uprostřed sídliště prostě není totéž, jako setmělá chaloupka uprostřed přírody:-(. Alespoň jsem měla přístup na internet a mohla si Jarošov a okolí prohlédnout na fotomapě. Autor čerpal inspiraci z kroniky Jarošova, knížka je doplněna také o fotografie popisovaných míst, vše tedy působí příjemně autenticky a věrohodně;-). Hodnocení jednotlivých povídek je 80%, 60%, 70%, ale celkový dojem je vyšší oproti zprůměrování těchto čísel, zaokrouhlím tedy nahoru:-). 75%