Kategorie: fantasy - urban fantasy

originální název: Bloodlist
originál vyšel: 1990

vydání: Fantom Print (web) 2006

odkazy: 2x [recenze], 1x [info]

shpina  | *** 04.01.2007 19:42

Kniha mě poměrně mile překvapila. Čekal jsem kulhánkovinu a přitom jde o slušně čtivou drsnou detektivku z gangsterského prostředí Ameriky 30.let. Atmosférou mi to místy připomínalo film Poslední zůstává. Příští díl si určitě koupím.

Vlask  | *** 05.05.2007 21:59

Taková poměrně krátká detektivka s jedním upírem v hlavní roli, který má na můj vkus až příliš moc klasických upířích nevýhod – minimálně v zrcadle by mohl být vidět, když už nemá rád vodu a nesmyslně musí spát s pytlem rodné hroudy. Navíc je začátek knihy dost zamotaný a dlouho nechápete, jaktože hrdinu vůbec neznepokojuje, že byl právě zabit a že je upír.

Madam Brbla  | *** 20.10.2008 14:02

Pokud máte rádi atmosféru 30. let v USA – zlé gangstery, hodné soukromé detektivy a krásné (lehké:-)) ženy, pak se vám tato kniha pravděpodobně bude líbit. Hlavní hrdina je až příliš klasický upír s lidskými city a nelidskými schopnostmi, detektivní zápletka vcelku jednoduchá, jednání a motivace postav poněkud nedotažené až nepravděpodobné, vtípky nic moc – neškodilo by větší odlehčení… Přečetla jsem to bez potíží, ovšem taky bez většího zaujetí, hodnotím tedy maximálně na 65%. Z mého hlediska jsou v této oblasti odpočinkové „vlakové“ literatury lepší čeští spisovatelé (namátkou třeba Schinkova „Špinavá práce“ měla mnohem větší šmrnc, i když šlo o alternativní prostředí 30. let).

trudoš  | *** 24.05.2018 23:36

Můj problém s Krvavým seznamem spočívá v žánrovém zařazení. Jako gangsterka by to šlo, jako upíří vybíjená taky, ale obojí dohromady tady nefunguje, čistě proto, že jedno na druhé nemá vliv. Kdyby se vyhodili upíři, pořád je to gangsterka a to samé i naopak. Ono se to zdá jako kravina, ale když už tvůrce kombinuje, mělo by to mít pro zápletku nějaké opodstatnění, jinak je to jen zbytečná póza.
Pro E. N. Elrodovou tohle platí dvojnásob. Přestože je její záměr zřejmý, končí u atraktivní myšlenky s nedotaženým konceptem. Motiv vampýrů mezi mafiány zní vážně skvěle, jenže ve finále je z toho průměrná podívaná s otřepanými zvraty. K hororu to má asi tááááákhle daleko a na šestákovou literaturu je to zase příliš moderní. Ve výsledku jednoduchý thriller s patinou Ameriky 30. let a stereotypními protagonisty, kterému chybí obyčejná nadsázka. Jak se to bere smrtelně vážně, shazuje to sebe samo, čistě pro nepříliš povedené řemeslo. Na druhou stranu, jde o rozjezd, tak snad si další díly polepší.