díl v sérii:
kniha patří do světa: Warhammer

originální název: Gilead's Blood
originál vyšel: 03/2001

vydání: Polaris (web) 2006

Gilbert  | ****1/2 04.10.2010 12:18

Typ nenápadné knihy, která sice nevyhraje žádnou cenu, ani se nestane nějak přelomovou, ale která člověku sedne, chytne ho a zanechá v něm hlubší dojem než mnohé lépe hodnocené. To je i můj případ s Gileadovou krví. Příjemně melancholický příběh elfa Gileada, který při cestě za pomstou tratil více než získal (když pomstil smrt bratra a vrátil se do rodné věže, zjistil, že všichni příbuzní jsou mrtví), putuje světem Warhammeru doprovázen posledním přítelem elfem Fithvaelem. Právě on je často hybatelem děje a mnohdy výraznější postavou než sám Gilead – v tomhle kniha zahrála na strunu mé slabosti pro vedlejší postavy.:) Rozhodně nejde o veselé čtení, autoři jsou ke Gileadovi dost nemilosrdní, a tak pokaždé, když už to vypadá, že dojde hrdina klidu, vždy se z toho vyvrbí nějaké neštěstí. Nakonci však přece jen vysvítá naděje, a tak kniha nekončí úplně špatně. I když zde není tolik akce jako třeba u Gotrekových a Felixových dobrodružství (což vynahrazuje poslední příběh ala Sedm statečných), rozhodně mu to na čtivosti neubírá.

GeRony  | ****1/2 04.10.2010 14:08

Aj ked je to uz davnejsie, co som knihu cital, dodnes vo mne rezonuje melancholicka atmosfera pribehov Gileada. Ako spomenul Gilbert, rozhodne to nie je vesele citanie a kto nema rad temne pribehy, ten si na svoje nepride. Do terajsieho pocasia je to vsak vynikajuce citanie a kto ma rad pribehy zo sveta Warhammeru, tu spravnu temnosnovu atmosferu, nieco akcie a krvi, ten urcite zaplesa blahom. Precitajte si, neobanujete.

klerik_cz  | ***** 21.12.2014 16:44

Warhammer je temný svět plný překvapení a tahle kniha ho přesně vystihuje. Gilead je nekompromisní zabiják s vnitřním „rozštěpem“ a vy jeho příběh zhltnete jako malinu.

jethro.tull  | ****1/2 15.10.2016 21:30