série: Goblin Jig

originální název: Goblin Quest
originál vyšel: 2004

vydání: Fantom Print (web) 2007

odkazy: 3x [recenze], 1x [ukázka]

Majkl  | ****1/2 21.11.2007 14:01

Neobyčajná kniha spája klasické fantasy témy – draka, poklad a dobrodruhov bažiacich po ňom do úchvatného príbehu, ktorý je opisovaný z druhej strany barikády goblinom Jigom, ktorý je zbabelec ako sa na goblina patrí, do jedného vydareného celku, ktorý skvele dopĺňajú Jigove hlášky. Proste oddychové čítanie, ktoré vás od začiatku do konca nepustí.

biker11  | ***** 19.12.2007 09:10

príjemné čítanie- humorné, ale nie tak bezduché ako Zemplocha. Super postavička Jiga s jeho myšlienkovými pochodmi a veľmi svižný dej- trocha kúzlenia, akcie, príšerky. čo viac si môžeme priať u mňa jasná 100%

willis  | ***1/2 10.09.2008 11:44

Kdysi jsem hrál hru Dungeon Keeper a tahle knížka mně tyhle staré časy připomněla. Pohled z druhé strany barikády. Čtivost ani zábavnost překvapivě nechybí a přestože nejsem velkým příznivcem humorných fantazy tak tohle jsem přečet bez zadrhnutí. Často se mně zdá, že z některých námětů autor nevytěží maximum, u téhle knížky mám úplně opačný pocit. A to je taky důvod proč pokračování zřejmě vynechám. Lepší knížka na tohle téma už to být nemůže:) 70%

Madam Brbla  | **** 24.09.2008 13:55

Sympatická, zábavná fantasy se spoustou humoru – klasické putovní dobrodružství s netypickým průběhem a abnormálními hrdiny. Sice mě na ději nic moc nepřekvapilo (s výjimkou konce, osud dobrodruhů byl trochu závažnější, než jsem očekávala), ale nemám ani příliš co vytknout. Zkrátka příjemné čtení, u kterého možná nebudete umírat smíchy, ovšem úsměv na tváři vykouzlit dokáže. 75%

Wiktor  | **** 05.08.2009 14:56

Pohodové čtení na večer o antihrdinovi lezoucím z průšvihu do průšvihu. Kdo má rád Pratchetta nechť zkusí.

ppolda  | **** 05.12.2009 22:05

Od Goblina jsem po přečtení veskrze velice pozitivních ohlasů čekal knihu, u které se řádně zasměju. Ovšem přišlo zklamání. Humor v knize je docela klišovitý a vesměs čekatelný. Za celou knihu jsem se nahlas zasmál jen jednou. V tomhle ohledu je pro me tedy i Barbar Ronan lepší knihou. Že jsem hnidopich, tak nemůžu přenést přes srdce fakt, že v Goblinovi pijí trpaslíci víno. Kdo to kdy viděl? Autoři fantasy by se imho měli držet zavedených věcí u jednotlivých ras, jelikož to aspoň pak čtenářům nedělá bordel. Autor ale situaci zdařile zachraňuje čtivým stylem a bizarníma postavama. Nakonec se z toho vyklubalo příjemné počtení, které bych ale moc neřadil jako humorné. Zdálo se mi, že autor tuhle knihu/serii zamýšlel jako parodii na klasické fantasy ságy a s touhle myšlenkou mě právě ta jediná věc rozesmála. (Slyšela jsi ten příběh o tom chlápkovi z devíti prsty ze středního kontinentu…už nevim jak se jmenoval. Co se zapletl do té záležitosti s prstenem?)