kniha » Půlnoční vlny
v Top10 31 | chce si přečíst 19 | chce mít v knihovně 16 | má v knihovně 226
hodnotilo: 320
94%
Půlnoční vlny Více vydání = více obálek.

Steven Erikson

Půlnoční vlny

série: Malazská Kniha padlých
díl v sérii: 5
kniha patří do světa: Malazský svět

Kategorie: fantasy - dark

originální název: Midnight Tides
originál vyšel: 2004

vydání: Talpress (web) 2007; Talpress (web) 2015

odkazy: 2x [recenze]


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1234poslední 5180 příspěvků celkem

Výpis příspěvků obsahuje skryté texty. Zobrazit příspěvky: spoilery

 [102] idle (editor) 13.08.2013 19:37  

@johnytopinka[101]: Známý problém. Občas se to stává, že se člověk při přihlašování dostane do cizího účtu. Odhlásit, přihlásit, zapomenout.

A ne, nemyslím si, že by byl Karsa takhle odsunutý bokem, nevidím pro to důvod. Ona je dost otázka, co se tam vlastně bude dít. A jestli to bude vůbec napsáno, plány se můžou měnit…

 [101] johnytopinka 13.08.2013 19:27  

Mam tady k nahlášení takovej menší problém. Přihlásil jsem se, napsal jsem zprávu a pak koukám, že nejsem na svym účtu. Přitom účet „mazlík“ jsem si vůbec nevytvořil. Vypadá to, že mě to nějak přihlásilo na účet někoho jiného.

 [100] johnytopinka 13.08.2013 19:24  

WTF? Jaktože se jmenuju mazlík??????

 [99] mazlik 13.08.2013 19:23  

Já bych si tipnul, že v Toblakai trilogy nebude Karsa skoro vůbec. Jestli jste někdo četli Draka Znovuzrozeného, tak tak bych si to asi představoval.

Všechno se točilo kolem toho „Draka“, který byl hlavní postavou, ale měl asi celkem jen pět POV v celé knížce.

Takže myslím, že Karsa zahájí tažení a pak už jen dostaneme různé postavy diplomatů, vojáků, mágů, Teblorů atd.

Karsa bude stále hlavní postava, ale podle mě se tam moc neobjeví.

Tak by se mi to i docela líbilo a bylo by to i logické.

 [98] Lucc 13.08.2013 08:28  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [97] Sir Artorias the Abysswalker 13.08.2013 00:25  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [96] Reader 12.08.2013 23:38  

@idle[95]: Důležité je shodnout se na základních senzorických vjemech, vše ostatní je už jen politika:).

 [95] idle (editor) 12.08.2013 23:22  

@Reader[94]: Fajn, jsem ráda, že se aspoň na něčem shodnem. :)

 [94] Reader 12.08.2013 23:03  

@idle[93]: Ehm, špatné vyjádření. V podstatě jsem myslel neumím si představit, a „neumím si představit“ je pro „nás nevěřící“ často synonymem pro „nevěřím“, takže jsem to vlastně myslel úplně stejně jako ty:).

 [93] idle (editor) 12.08.2013 22:55  

@Reader[92]: Nevěřím, že by v té trilogii byl Karsa jediná nosná postava. Sice to má dokončit jeho linii, jeho plány, ale on to Erikson určitě vezme zeširoka jako obvykle. :)

 [92] Reader 12.08.2013 22:46  

@BorgDog[90]: Už jsem myslel, že mě máš v ignore a nikdy nebudu asimilován:). Jasně, chápu jak to myslíš, já to bral spíš z té druhé stránky, tedy že jeho „jednoduchost“ znamená i jednoduchou manimulovatelnost s ním jako s postavou: stačí s ním protnout šachovnici ve správný čas a na správném místě. U hlavní postavy ale tento deus ex machina prvek může těžko fungovat, to máš pravdu. Jisté pochybnosti u něj byly, ale to se de iure i de facto vyřešilo. Celkově si u Eriksona těžko představuji něco delšího s jednou nosnou postavou(ale hádám, že SE se k obyčejné geroj fantasy nesníží).

 [91] idle (editor) 12.08.2013 22:25  

@BorgDog[90]: Holt to bude chtít před Karsu předložit úkol, který nelze řešit silou. A hned se situace změní.

A něco mi říká, že ty jeho plány na sjednocení Teblorů a likvidaci civilizace sice na první pohled vypadají silově, ale bude tam potřeba taky spousta diplomacie. Zatím se mu dařilo dosáhnout všeho, co chtěl, ale to mu nemusí vydržet.

 [90] BorgDog 12.08.2013 22:13  

@Reader[88]: Když se podíváš na Karsovu postavu od začátku, tak je to vlastně jenom o jednom – Karsa jezdí, pronáší drsné hlášky a zabije, co mu přijde do cesty. OK, pokud je víceméně vedlejší postavou, tak to stačí. Ale až bude hlavním hrdinou TRILOGIE? Jeho názory se v podstatě nemění – chce svoji slavnou válku s „civilizací.“ Nepochybuje o ničem, natož o sobě. Odpovídajícího soupeře nemá. Takže… o čem to bude? Jak budeš logicky manipulovat s takovou postavou – manipulovat, abys ji přiměl dělat i něco jiného, než jezdit, zabíjet a občas se s nějakou vyspat? Karsa není hloupý, ale v kombinaci s jeho silou nemusí hledat u problémů jiná řešení, než máchnout mečem. Tady začíná i končí jeho logika. Kromě té úvodní části, kdy má dlouhou linii, je ho v knihách Malazu postupně méně a méně. A teď má dostat tři vlastní KNIHY. Erikson je dobrý, ale tohle si nedovedu moc představit, jak skončí.

 [89] Lucc 12.08.2013 08:02  

@Sir Artorias the Abysswalker[86]: Přijímá se a s tím respektem je to vzájemné.

 [88] Reader 11.08.2013 17:55  

@BorgDog[87]: Nějak si nedokážu představit, co máš na mysli pod tím „obtížně logicky manipuluje“. Dal by se uvést příklad?

 [87] BorgDog 11.08.2013 17:37  

Každopádně jsem zvědavý, až se za pár let dočkáme Toblakai Trilogy, co tam bude. Karsa je postava, se kterou se obtížně logicky manipuluje a souhlasím, že občas s tím Erikson měl mírné problémy. Překvapilo mě, že právě jeho si vybral jako téma samostatné „minisérie“ – Tiste Andii ano, ti byli logičtí. Takže budu docela napjatý, co předvede…

 [86] Sir Artorias the Abysswalker 11.08.2013 14:52  

@Lucc[85]: Můj první příspěvek byl poněkud fanatický, což rozhodně nejsem a sám v MKP vidím chyby. Jak jsem psal, hlavně ve složení armády Lovců Kostí, jelikož tady SE vytahuje jednu zázračnou postavu za druhou a nějak mi to prostě nesedlo do jeho dosavadního stylu psaní a celkově při tvorbě Karsy popustil uzdu fantazii až moc. Takže ještě jednou omluva. Respektuji tvůj názor na Půlnoční vlny, ale neztotožňuji se se s ním.

 [85] Lucc 11.08.2013 14:03  

@Sir Artorias the Abysswalker[65]: @Sir Artorias the Abysswalker[60]: Horká hlava a klávesnice se občas přihodí, taky to mívám. Mít koule na introspekci a omluvu už zdaleka tak časté není. Čili za mne palec nahoru a rehabilitaci považuj za úspěšnou.

 [84] idle (editor) 11.08.2013 13:22  

@Reader[83]: Souhlas, přece jen se tady bavíme u pátého dílu o událostech z dalších, což není úplně fér.

 [83] Reader 11.08.2013 13:20  

@idle[82]: @Sir Artorias the Abysswalker[81]: Jak vidím, tak stránky idle ještě pořád fungují…bude to lepší alternativa než tady jen šeptat, a stále se obracet přes rameno, jestli někdo neřve „SPOILER“.

 [82] idle (editor) 11.08.2013 13:16  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [81] Sir Artorias the Abysswalker 11.08.2013 13:04  

@Reader[79]: Nebo si SE uvědomil, že je Karsa nejotravnější postava. Podle mě SE silně s Karsou ujel v začátcích. Chápu, že je na speedu, ale ty jeho souboje byly silně neuvěřitelné a měl jsem z nich pocit mírné trapnosti. Pro mě velice pozitivní, že je Karsa v posledních dílech odsunut z hlavního dění .)

 [79] Reader 11.08.2013 12:58  

@Sir Artorias the Abysswalker[78]: Dobře, vychází z povahy Tiste Andii, ale vsakuje se do všech kolem:). Dokonce i Karsa trpí jakous pokorností. To mi připomíná: nevíte zda Erikson někde v diskusích řeší, jak je to možné, že mu tak rychle stárnou/dospívají děcka? Např. Harlo, bo dvojčata od Hetan.

 [78] Sir Artorias the Abysswalker 11.08.2013 12:44  

@Reader[77]: Tak s názorem na devítku a desítku se shodneme.. to už taky nebyl můj šálek kávy,ale možná jsem zaujatý,jelikož mě iritovalo celé vojsko Lovců Kostí už od šestého dílo a ještě k osmičce… no tady se neshodneme jelikož tenhle díl se týká nejvíce Tiste Andii a tu tragičnost mají v povaze čili ta mírná patetičnost a tragičnost vychází právě z povahy Tiste Andii.

 [77] Reader 11.08.2013 12:28  

@Sir Artorias the Abysswalker[76]: Tak já se nijak netajím(no dobře, to je slabé slovo) názorem, že osmičku mistr Erikson krapet přepísk. Jak v jiných dílech byla tragičnost téměř dokonale dávkována, v osmé knize toto dávkování (témeř dokonale) selhalo a některá místa(např. Kallorův souboj) byla jen patetickým želé. Tedy osmičku považuji naopak za nejhorší díl. Zbylé dvě knihy co do velkoleposti a epična přebíjejí vše předtím napsané, ale já se pořád nemůžu zbavit pocitu, že „něco je špatně“. Jestli chceš, můžeme diskusi na toto téma rozstřelit někde jinde, sem se to nehodí.

 [76] Sir Artorias the Abysswalker 11.08.2013 11:26  

@Reader[75]: Tak MKP má vrcholů spoustu. Osobně bych to asi viděl na osmičku -tak hustou depresivní a dark atmosféru jsem v žádném jiném fantasy neviděl a ten konec mě rozsekal na malé kousíčky a dlouho jsem se z toho vzpamatovával.

 [75] Reader 10.08.2013 23:50  

@Burbuja[74]: BBT začne strmě padat dřív než MKP. Šestá serie je už k nekoukání, zatímco šestá kniha MKP patří k nejlepším:). Btw: mohl jsi vidět ten unaired pilot, ten je opravdu k lejnu.

 [74] Burbuja 10.08.2013 23:22  

Mám k MKP taky takový zvláštní vztah, asi by se dal srovnat s mým postojem k BBT. Přečetl jsem dvakrát (s několikaletým odstupem) Měsíční zahrady, viděl jsem dvakrát (s několikaletým odstupem) první díl Big Bang Theory. Ani v jednom případě jsem už dále nepokračoval, ale chci dát oběma sériím ještě jednu šanci, neboť jsou spoustou lidí chváleny a vynášeny do nebes :-)

 [73] GeRony (editor) 09.08.2013 16:15  

@Madam Brbla[69]: Ja som na tom tak isto. Mesacne zahrady som zacal citat uz dva krat. Druhy raz ma to aj celkom chytilo, scena kde nejaky chlapik uteka po strechach v noci bola uplne skvela, odvijala sa mi pred ocami ako nejaky film. Ale zrejme nieco moju pozornost odputalo a… zrejme znova budem musiet rozcitavat. Lebo mam doma celu seriu a veru patrilo by sa uz :D

 [72] BorgDog 09.08.2013 15:03  

@Madam Brbla[69]: Přesně jak říká Strýček, že po prvním dílu cítíš rozpaky nebo nechápeš, co na tom všichni vidím je úplně normální. Ten zlom je skutečně u Vzpomínek ledu – tam teprve máš dost informací o světě i způsobu, jakým Erikson píše, abys věděla definitivně, jestli ano nebo ne. A pokud ano, později to bude už jenom lepší.

 [71] Strýček Biolit 09.08.2013 14:35  

@Madam Brbla[69]: Dej tomu 3 díly. Pak je většinou jasno, jestli tě to chytí, či nikoli.

 [70] pull 09.08.2013 14:22  

@Madam Brbla[69]: Tesim se na komentar pochvalny i nepochvalny :)

 [69] Madam Brbla 09.08.2013 13:41  

@pull[67]: Mám doma komplet celou sérii a nevidím pro ni jiné využití, než ji prostě přečíst… leda snad ještě na podpal:-). Ale první čtení nebylo úplně úspěšné, žádné nadšení jako u Eriksonfanatiků se nekonalo, takže se druhého pokusu mírně obávám. Nevyměknu!:-) Na podzim dám repete „Měsíčních zahrad“.

 [68] BorgDog 09.08.2013 12:39  

@pull[67]: Sám jsem na to zvědav, ale nejspíš počkám, až budou e-knihy všechny, abych dal „na jeden zátah.“ Takže dřív mě nejspíše bude čekat betačtení překladu Návratu Rudé gardy od ICE.

 [67] pull 09.08.2013 11:58  

@Madam Brbla[51]: Zbrbliste, nehledas vymluvu, ze ne? ;)

@BorgDog[49]: Podel se po znovuprecteni o nove postrehy. S chuti zjistim, co všechno se mi podarilo prehlednout.

Legionari, dobra prace. Takhle dospele uhaseny rozjezd na flame tu jeste nebyl :)

 [66] Reader 09.08.2013 11:38  

@Dilvermoon[64]: No, nechci začínat flame zrovna u mých oblíbených půlnočních vln, alé…:). @Sir Artorias the Abysswalker[65]: To se časem usadí. Alespoň už máš entré za sebou.

 [65] Sir Artorias the Abysswalker 09.08.2013 11:29  

@Dilvermoon[62]: Hej chlape to máš pravdu. Teď jak se na to dívám zpětně tak je to mi docela trapné. Za tu první větu bych si dal facku.

 [64] Dilvermoon (editor) 09.08.2013 11:19  

@Reader[63]: Tušil jsem to! Poslední tři díly tedy znamenají prudký kvalitativní sestup :-)

 [63] Reader 09.08.2013 11:09  

@Dilvermoon[62]: Hele já to taky nechápu. Vedle lovců kostí, domu mrtvých, vichru smrti, vzpomínek ledu, dómu řetězů a měsíčních zahrad je to úplně nejlepší díl celý ságy:).

 [62] Dilvermoon (editor) 09.08.2013 10:58  

@Sir Artorias the Abysswalker[57]: Evidentně máš Malaz hodně rád a prostě se tě dotýká, když to někdo vidí trochu jinak. Zkrátka srdeční záležitost, což respektuji a plně ti rozumím. Takže kdyby ho někdo totálně blbě strhal, nedivil bych se ti, že se ozveš trochu nevraživě. To je normální a možná bych udělal to samé, ať si tu mele kdo chce co chce o tom, že hodnocení je ryze subjektivní osobní záležitost atd. Ale tady o tohle nešlo. Jen trocha odlišného pohledu v jinak celkem pochvalném komentáři. I na to je v pořádku reagovat. Ovšem začínat větou:

„Jak někdo nemůže být nadšen z Půlnočních vln nechápu“

opravdu není ideální zahájení věcné diskuse :-)

1234poslední 5180 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu