Tušení podrazu

Ondřej Neff

Tušení podrazu

Kategorie: sci-fi - detektivní

vydání: Albatros (web) 2007

avatar2  | ***** 22.08.2007 09:35

Ondřej Neff ví jak napsat přitažlivý příběh. Neomylně zapojil všechny ingredience, které na tuzemského sci-fi fandu platí – reálie české současnosti, nové technologie, nadnárodní korporace, spodina společnosti a hlavně literární záhada – osud Součkova nikdy nevydaného rukopisu Tušení světla. Výsledkem je velmi čtivý román bez zjevných slabin, který od úvodu chytne a nepustí. Téma – dceřinná společnost jedné mamutí firmy začně vyrábět mobil nové generace, který je sice naprosto úžasný, cílem této firmy je ale něco trochu jiného než dát na trh mobilní telefon… Sice se mi zdálo, že asi sto stran před koncem začlo tempo upadat, ale závěr přesto stál za to. Podle mě Neffovi vyloženě svědčí, když opustí vzdálenou budoucnost a vesmír (například celkem slabý Reparátor) a soustředí se na domácí více-méně současnost (třeba Tma). Tam si je jistější v kramflecích a aspoň mne víc zaujme.

Sirius  | ***** 18.09.2007 16:16

Ondřej Neff v této knize ukázal, co se stane, pokud se mladý člověk stane závislý na počítači. Při čtení mě mrazilo, což je důkazem, že se to Astonovi opravdu povedlo. Celý příběh pak doplňuje detektivní zápletka – pátrání po ztraceném románu Ludvíka Součka a akční scény pomáhají dotvářet atmosféru.

shpina  | ***** 07.03.2008 17:00

Bez debat kvalitou srovnatelné s Tmou a řadím ho tak mezi Neffovo nej. Dokonalý mix detektivky, akčního příběhu, sci-fi, humoru a vůbec. Opravdu velice čtivé. Na rozdíl od Rock na měsíci, který mi přišel jako hláškovací (dobrá) exhibice a pokus o co nejvíce dějových obratů, byť na úkor logiky, tento příběh má hlavu a patu, logicky pevný v kramflecích, navíc příjemně mrazivý…

Fox85  | ***** 24.08.2010 08:53

Pan Neff ukázal, že psát opravdu umí. V Tušení podrazu vytvořil výborný příběh, který člověka zaujme a nutí ho číst dál a dál (už dlouho se mi při četbě ve vlaku nestalo, že bych málem zapomněl vystoupit). V hlavní roli technologie, zahády a matička Praha.