Kategorie: sci-fi - detektivní

originální název: New York Blues
originál vyšel: 09/2002

vydání: Triton (web) 2007

odkazy: 3x [recenze], 1x [info]

Madam Brbla  | **1/2 18.06.2017 10:59

Návrat do New Yorku nedaleké budoucnosti byl přesně tak plný klišé a zoufale neoriginální, jak jsem se po prvním dílu série „Virex“ obávala. Noir detektivka sice má mít určité klasické ingredience, ale pokud autor nedokáže vytvořit zajímavé postavy a příběhem nudí, pak je to pro čtenáře ztráta času. Hal Halliday má nový případ: najme si jej slavná herečka, aby vypátral její pubertální sestru. Detektivní linie je poměrně slabá, náznaky akce ničím nestrhnou, postavy se občas chovají nelogicky a co je nejhorší, všechny mi byly naprosto ukradené. Charaktery bych rozdělila do tří kategorií: zbytečné (policisté + padouchovi poddaní), otravné (všechny vystupující osoby ženského pohlaví), lhostejné (hlavní hrdina + všichni ostatní). Co dodat? Nezáživné až toporné dialogy, citové problémy Hallidaye a jeho mladistvé schovanky na přesdržku, nápady v souvislosti s budoucími technologiemi nulové, nebo přímo působící jako ze zlatých sedmdesátých (neomluvitelné pro SF knihy vzniklé ve 21. století). I kdyby byl překlad (včetně redakční práce) bezchybný, což není, dojem z „Newyorského blues“ by se tím nevylepšil. Velmi vlažný zážitek, ani solidní Doležálkova obálka tentokrát nezvedne hodnocení nad šedivý průměr. 50%

WugWugs  | ***1/2 13.02.2018 21:59

noir – virtuálny sex – 2040 – New York – scifi – krimi – VR – zámena identity – cyberpunk light – traumatizovaný detektív – femme fatale

Eric Brown sa rozpísal a Dvojka je remeselne o čosi lepšia. Rok po udalostiach Jednotky za súkromným detektívom Halom znovu prichádza krásna celebritná klientka s prípadom, ktorý ich vzájomne – ako inak – zblíži. Príjemne noirová atmosféra neďalekej budúcnosti kontrastuje s detektívnou stránkou, ktorá pokrivkáva, presnejšie jej chýba zdravá miera napätia. So silnejším príbehom by bola jeho verzia blízkej budúcnosti ponorená do želé virtuálnej reality ľahko sfilmovateľná, pretože je dostatočne blízka, plastická a zrozumiteľná. Virex je stále len veľmi okrajová dejová línia, a aj to slabá. Podobne ako pri Jednotke, nenudil som sa, no neustále čakal niečo viac, a neprišlo. Výsledok je príjemná žánrová oddychovka, ktorá neprekvapí, ale spríjemní jedno popoludnie. Rád si prečítam aj ostatný diel. 3.5