kniha patří do světa: DragonLance

Kategorie: fantasy - hrdinská fantasy

originální název: Stormblade
originál vyšel: 1988

vydání: Fantom Print (web) 2007

Vlask  | * 18.08.2007 00:27

Něco tak slabého jsem už hodně dlouho nečetl a to nejsem moc náročný čtenář. Nelíbily se mi i jiné knihy, ale to bylo způsobeno zaměřením na jinou skupinu čtenářů – nicméně tohle je evidentně slabota, ať už je to určeno pro kohokoliv. Začněme například tím hlavním – zápletkou – nic jednoduššího asi nikde nenajdete. Navíc se celý děj odehrává v rámci cca jednoho týdne a připomíná spíš velmi jednoduchý quest z nějaké hry a ne knihu (bež do města sehnat ukradený meč, dones ho zpět a na konci jako vždy odprav bídáka). Parta hrdinů má klasicky rozdělené rasy, abychom to měli rasově vyvážené, tak tu máme nějakou náhodou půlelfa, trpaslíka, lidského mága a šotka. Do toho ještě chrabrou děvčici od krav, aby se měl do koho zamilovat doslova na první pohled jeden z hrdinů (a aby byl důvod odpravit jednu z vedlejších postav – přece si to na konci nemůžou rozdat ve trojce, nýbrž musí oslavovat hrdinství také zamilovaného, ale mrtvého spolubojovníka). Jinak řečeno je tohle ta největší sbírka klišé neuměle zplácaná dohromady a to ještě tak mizerně, že to nemá obdoby – hrdinné skupince se děje neuvěřitelně hodně náhod, které ji zachrání.

firen  | **** 14.09.2008 18:10

Co k tomuto říct? Kniha, která má hezkou obálku. Popravdě mě začátek moc nezaujal. Ale asi od takové 6 kapitoly me to zacalo i bavit. Konec však stál za nic. Moc se táhl. Ale dalo se to přečíst až na ten konec.

Svarec  | brak 06.08.2009 10:28

Otřesnost. Jak řekl Vlask, je to jen snůška debilních klišé, nevýrazných postav a nudného děje. Už pár dnů po dočtení si nedokážu vzpomenout, o čem to vlastně bylo. Mám takový pocit, že o ničem. Posledních sto stran už jsem vysloveně přetrpěl a dočetl jsem to ani nevím proč.

nach 001  | *** 02.03.2010 21:55

No, zas takovej průser to nebyl. Číst se to dalo.