vydání: Polaris (web) 1996

Boo  | ***** 28.01.2008 20:07

som absolutne nadchnuty…

papuja  | ***** 05.06.2008 21:59

Tyto povídky mě opravdu dostaly. Dokonce jsem v některých byl ve svých nočních snech:o) A sny to byly super.

louza  | ***1/2 07.09.2010 18:06

Holdstock píše divné romány a ještě divnější povídky. Sbírku nespasí ani titulní novela, která jde hodně v Lavondyssovských šlépějích. Nehaním programově, část autorovy práce mám hodně rád. Leč asi bohužel tu část, která není přítomná v této knize. 3/5

Edit : S druhým čtením mírně zvedám hodnocení, protože místy jde opravdu o kvalitní kusy obsahující množství originálních nápadů. Problém je v tom, že jeho povídková poloha i přes nesporné kvality tak úplně nesedí. V románu se to ztratí, ale na ploše povídky není tolik prostoru k budování atmosféry tak charakteristické pro jeho pomalý sloh. Navíc se zdá, že jde o best of z těch spíše divnějších nápadů, které se nehodily ani Ryhopského lesa. Dobré, ale stále až moc divné.

stimílek  | ***** 13.10.2010 22:20

Holdstock umí psát nejen o lese. Jednotlivé povídky ode mě nemají průměr 100%, ale celá kniha si ho bezpochyby zaslouží. Je plná výborných povídek, které mi hodně rozšířily obzor. Pouze u některých z nich mi vadil malý rozsah a rychlý závěr. A s pochvalou nesmím zapomenout ani na paní Bouškovou a také Martina Zhoufa.

jethro.tull  | ***1/2 10.12.2011 20:41

Osobně dávám přednost Holdstockovým románům před povídkami. Jak už to tak v podobných povídkových souborech bývá, jsou jednotlivé části knihy nevyrovnané. Některé povídky mě zaujaly víc, jiné méně. Nejvíce mě zasáhla povídka Scarrowfell, na druhém místě (pochopitelně) titulní povídka knihy, která mě vrátila do Ryhopského lesa a kvůli které jsem tuto povídkovou knihu četl.

Gaarq  | ***** 24.10.2015 09:23

holdstock je výborný i jako povídkář, což dokazuje tato žel ojedinělá sbírka. líbí se mi jak hodstockem vybíraná témata (mýtické myšlení, mýty dnešníma očima, napjaté mezilidské vztahy – především dětí). práce s olfaktorickými prvky ve fantastické literatuře ojedinělá, nově objevené světy jungovských archetypů osvobodily fantasy od starých tolkienovských klišé a umožnili jí někam se posunout (což imho vyvrcholilo v novém po-divnu). pro mě jednoznačně numero uno mezi spisovateli fantasy spolu se SE.

Lucc  | ***** 12.07.2019 11:36

Pestrá sbírka velmi kvalitních povídek. Unikátní možnost poznat mistra žánru i z jiných než lesních stran. S dílčími věcmi se dá polemizovat, něco se nemusí líbit všem, jak koneckonců píšu i v komentářích k jednotlivým povídkám, ale jako celek a počin je tato sbírka úžasná. Navíc jako jednu z mála žánrových knih ji ocení více zralejší čtenáři než mladá kůzlata. Po 15 letech od prvního čtení zvedám hodnocení z 80 na 100.