Královna andělů

Kategorie: sci-fi - hard sci-fi

originální název: Queen of Angels
originál vyšel: 1990

vydání: Triton (web) 2007

Gaarq  | **** 04.03.2008 12:47

velmi zajímavá kniha. skvělá fabulace nedaleké budoucnosti, spousta technologických vychytávek a jako bonus ;) solidní příběh. ovšem příliš připomíná asimova; slabší literárně, ale úžasná fůra fantazie.

SiriusChico  | ***** 29.08.2009 18:05

Je to už dlouho co jsem tuhle knížku četl, ale i přesto na ni celkem často vzpomínám. To že patří do mých top10 mluví snad za vše. Greg zde čtenářům předkládá užasný okouzlující svět bez zločinu, kde jeden spisovatel spáchá hromadnou vraždu všech svých následovníků. Nejvíce jsem se těšil na finální ponoření do mysli psychopata a i to předčilo všechna má očekávání. Prostě kniha mého srdce :-)

gokudo  | * 01.04.2013 11:14

Takovy manifest pro cernochy v Junajtid stejts za 30 let let od soucasnosti. Uzvaneny a paranoidni jak Castruv projev a ty UI… bida s nouzi. Jeden bod za Goldsmitha a Sira.

Honzeecheck  | *1/2 05.01.2015 10:51

Šílená kniha, už jednou jsem to rozečetl a vzdal na straně 100. Jelikož ale nesnášim mít doma nedočtený knihy, vrhl jsem se na to podruhý a nakonec to přemohl. Byl to ale boj, prvních 200 stran je tak zoufale nudnejch a nečtivejch, že se v tom všechny nadějný nápady utopěj. A že jich ale je! Možná až moc, Bear se nezdržuje jakýmkoli vysvětlováním takže jsem spoustu věcí jednoduše nepochopil. Ale k věci: Příběh se odehrává ve čtyřech proudech, který se navzájem po dějový stránce dotýkají jen lehce. Nosná myšlenka knihy je skoro až filosofická – co z toho, co jsme, je ve skutečnosti naše vědomá osobnost a co jsou vrozený/podvědomý procesy, který nemůžeme ovlivnit. Z tohohle hlediska pak řeší význam a formu trestu pro společnost i jednotlivé zločince. Je to bezesporu zajímavý a ve svejch nejlepších částech vskutku hodné zamyšlení, jako celek je to ale ubitý ve slovním balastu a strašném množství nových a nových nápadů. Méně je někdy více… a tak víc než zymšlení nad tím, zda-li je „terapie“ věcí správnou, nebo cestou k „stádnosti“, nebo nad tím jaké efekty může mít polidštění počítačů, si z knihy budu pamatovat jen jednu strašně dlouhou nudu.