Žáby v mlíku

série: Fantazie o jiné II. světové válce

Tento svazek obsahuje díla vydaná samostatně: 1938 Věrni zůstaneme, 1938 Neporaženi

Kategorie: sci-fi - alternativní historie

vydání: Naše vojsko (web) 2007; Naše vojsko (web) 2011

Gaarq  | **** 01.01.2008 17:02

velmi zajímavá kniha. dobře zpracovaná alternativní historie podzimu 1938 ve střední Evropě. některé autorovy úvahy mi sice přišly trochu samoúčelné, ale celkově je popis událostí realistický. a hlavně poutavě podaný.

ovšem nakladatele a oba redaktory by patřilo nakopat do čestru, takovou masu překlepů jsem snad ještě neviděl; nemine stránka, aby člověk nenarazil aspoň na dva. hrůza.

avatar2  | **** 20.08.2009 22:38

Jan Drnek je zváštní člověk a z jeho knih je to cítit. Z dlouhého textu přímo sálá odpor k poraženeckému postoji československé vlády roku 1938. Sám se tak pokusil o alternativní verzi, ve které Československo kladlo Německu odpor. Inu, čte se to dobře, zvlášť když autor nepokrytě hraje na národoveckou strunu a vše české mohutně zveličuje a idealizuje. Drnek není zkušený autor, ten by do textu méně promítal své zvláštní já, ale to mu lze odpustit. Kniha je to dobrá, zvlášť pro příznivce politiky a military záležitostí.

makakuk  | **** 14.09.2010 19:40

Kniha, ze které mám zcela rozporuplné pocity. Čte se velice dobře, každý si asi rád přečte, jaké by to bylo, kdybychom byli stateční a moudří (a ne zbabělí a hloupí), jak rychle jsme těm náckům natrhli pozadí a v naprosté jednotě dovedli národ(y) k vítězství. Po obsahové stránce knize těžko co vytknout, je to autorův náhled na možný vývoj, na který má právo. Takže kniha by po této stránce byla v pořádku (chyběly mi snad jen mapky) a snad i na víc než 3 a půl. Co je ale šílené, je redakční práce, na které se svorně podílel autor i nakladatelství. Ve srovnání s touto publikací je nakladatelství Classic (ne)blahé paměti vzorem pečlivé práce. Množství šílených překlepů a chyb prakticky na každé stránce, komolení jmen a názvů (Hiller, Nujocks, Vansdorf…) typografická úprava něco neuvěřitelného. Nejde ale jen o tyto chyby, ale bohužel i celou řadu chyb věcných – záměna Ještěd – Praděd, Těšín – Trenčín, Bárta narozen 1896, od roku 1895 velitel tyrolských myslivců (sic!) a tak dál. Těžko pak věřit historickým faktům, které se zde vyskytují. V knize je sice bohatý poznámkový aparát, odkazy se však ne vždy týkají dané poznámky. Kromě toho jsou v knize „hvězdičkové“ odkazy, které nikam nevedou. Prostě totálně odbyté korektury, pokud nějaké byly. Knihu jsem měl naštěstí půjčenou, protože investovat 450 Kč do takto odfláknuté publikace by mne snad dovedlo zpět do obchodu a donutilo trvat na vrácení peněz.