kniha patří do světa: Star Trek

originální název: Titan - Taking Wing
originál vyšel: 2005

vydání: Laser-books (web) 2007

odkazy: 2x [recenze], 1x [ukázka]

Phoenix  | ***** 27.06.2011 20:22

Ze začátku na mě nejnovější ST kniha působila jako totální opakovačka celého ST univerza. Nacházíme se na nové hvězdné lodi Titan, která má neuvěřitelně různorodou posádku složenou ze starých známých i neznámých ras. A především z postav, které se více či méně mihly ve Star Treku od TOS přes TNG a VOY po DS9. Na některé postavy ze seriálu se prostě zapomenout nedá, ale některé postavy i vzpomínané události z TOSky jsem musela googlit (přeci jen celý ST je pěkná hromádka příběhů). Když je konečně Titan vyslán na svou první misi, začíná se odvíjet vlastní příběh, který je z počátku nepříliš originální ani nápaditý, ale po celou dobu nabírá na tempu a stále graduje až do samého konce, který je vlastně začátkem. Stoprocentní hodnocení je především za způsob, jakým je příběh napsán, ale když se teď zpětně dívám na úvodní rekapitulaci ST světa, i to bylo příjemným zpestřením ST románů.

BorgDog  | ***1/2 17.10.2012 13:30

Rozjezd nové knižní série odehrávající se po ukončení všech ST seriálů i filmů (vyjma jistého restard-paskvilu nehodného pozornosti) má všechny přednosti a neduhy podobných úvodů. Na jedné straně je tu nová loď, posádka složená z postav známých i nových, také mise úzce navazující na filmy, s poměrně zajímavým zakončením. Na druhé je tu občas únavné seznamování s posádkou, které Mangels s Martinem nedokáží napsat tak, aby do děje organicky zapadalo, a chvílemi jsem měl chuť ho přeskočit. Kromě toho je toto skutečně „typický“ ST román, to znamená plný narážek na minulé události všeho druhu, z nichž řada proběhla v knihách, co česky vůbec nevyšly. Něco se dá domyslet či odvodit z kontextu, u něčeho už je to horší, a umím si představit, že to někomu může vadit. Bohužel to je daň za obrovské zpoždění českých vydání, se kterou nic nezmůžeme. Celkově jsem byl spokojen, byť ne úplně nadšen.