kniha » Terror
v Top10 38 | chce si přečíst 22 | chce mít v knihovně 10 | má v knihovně 137
hodnotilo: 175
92%
Koupit knihu:
Fantasya.cz
Terror Více vydání = více obálek.

Dan Simmons

Terror

Kategorie: horor

originální název: The Terror
originál vyšel: 01/2007

vydání: BB art (web) 2007; BB art (web) 2016; BB art (web) 2018

odkazy: 8x [recenze], 1x [seriál]


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1poslední 270 příspěvků celkem

Výpis příspěvků obsahuje skryté texty. Zobrazit příspěvky: spoilery

 [70] jirikk 06.03.2024 12:00  

@louza[69]: Absolutní souhlas. Simmonse mám většinově rád (i když zdaleka ne vše), tohle je špička (a hned od začátku).

 [69] louza 05.03.2024 16:10  

@Gaarq[67]: Nechápu. Mě to vtáhlo po prvních pár stránkách. Na rozdíl od jiných Simonsových knih, kde jsem většinou skřípal zuby. Ale tomuhle se nedá poručit. Každý má holt jiný vkus…

 [68] idle (editor) 05.03.2024 13:21  

@Gaarq[67]: Chápu. Mě to víc vtáhlo až na konci.

 [67] Gaarq (editor) 05.03.2024 13:16  

@Gaarq[40]: rozečteno po třetí a po třetí odloženo. nejsem se absolutně schopen chytit.

 [66] Clarice 07.08.2016 09:29  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [65] Toolshed 22.03.2016 14:25  

@Romison Napísal som ti správu :)

 [64] Romison 01.03.2016 08:45  

@Toolshed[62]: asi ji klidne prodam, podivam se doma jestli jsem ji nekomu nepujcil mezi tim :)

 [63] Strýček Biolit 28.02.2016 17:56  

@Toolshed[62]: Zkus projít antikvariáty, tam by nějaký výtisk mohli mít.

 [62] Toolshed 28.02.2016 17:29  

Nechce niekto knihu predať? :D Fakt by som si ju rád prečítal a nikde sa nedá zohnať, aspoň pokiaľ siahajú moje hľadačské schopnosti.

 [61] Dilvermoon (editor) 10.09.2014 08:38  

@makakuk[60]: Zrovna jsem to sem chtěl vlepit a koukám, už je to tu :-)
Pro mě byla tahle výprava něco jako mýtická záležitost. Už jen proto, že obě lodě zmizely beze stopy. S čímž je ovšem konec. Ale zřejmě se ještě neví, která z těch dvou to je. Těším se na další průzkum vraku.

 [60] makakuk (editor) 10.09.2014 07:34  

Kanada našla jedno ze dvou britských plavidel, která zmizela před 160 lety při průzkumu Arktidy. Britské královské lodě Erebus a Terror se vydaly v polovině 19. století do nehostinných severních vod, aby našly cestu mezi Atlantickým a Tichým oceánem.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/kanada-objevila-bajne-plavidlo-kapitana-franklina-f7u-/zahranicni.aspx?c=A140909_193522_zahranicni_ert

 [59] louza 09.09.2014 21:54  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [58] pull 15.04.2012 12:46  

@louza[57]: Jo, ale díky těm fantaskním prvkům máme Terror a Drooda zde na Legii.

A na příšti rok se také těším.

 [57] louza 15.04.2012 12:04  

@Dilvermoon[56]: Jasně. Chápu. Osobně mi to fantaskní koření nijak žíly netrhá, ale nemůžu se zbavit dojmu, že vysvětlení pomocí eskymácké myologie je typická Simmonsovina na efekt. Aby jako vypadal jak pan Chytrej. Navíc je to tam naroubované dost násilně. Pro děj ty fantasktní prvky úplně nezbytné nebyly. Čistá historická rekonstrukce by měla nemenší údernost. A stejně tak v Droodovi jsou dějově nadbytečné prvky horroru, jejichž účel jsem nějak nepochopil. Jinak jsou to ovšem výtečné knihy.

 [56] Dilvermoon (editor) 15.04.2012 11:08  

@louza[54]: To je jen můj názor, vzhledem k té zbytnosti jediného fantastického prvku, který bych klidně oželel.

A co se týče příštího roku, jsem v dychtivém očekávání. :-)

 [55] idle (editor) 15.04.2012 10:42  

Já se musím přiznat, že u mě vědomí, jak expedice skončila, taky výsledný dojem spíš kazilo. Jak jim má člověk ty palce držet, když ví, že to je marné?

 [54] louza 14.04.2012 19:32  

@Dilvermoon[51]: To se mi moc nezdá. Zrovna Simmons je známý stylovým rozpětím a pochybuju, že by chtěl prvoplánově do SF škatulky, jen aby oslovil své věrné. Ono je to totiž tak, že většina jeho věrných je právě vně okruhu fantastů. Dost z jeho knih kromě těch nejvíce profilovaných (Hyperiony, Illiony) jsou řazené spíše do běžné beletrie, než do specializovaných šuplíků a jako beletrii to taky lidi kupují.

Mimochodem skvělá zpráva je, že podle posledních informací byl připravovaný román The Abominable přeložen na příští rok. Mistr si dává záležet. Takhle dlouho Simmons psal v posledních letch jedině Terror. Vzhledem k podobnému tématu myslím, že se všichni příznivci téhle knihy mají nač těšit.

 [53] Dilvermoon (editor) 14.04.2012 15:57  

@pull[52]: Když jsem po přečtení s někým klábosil na téma téhle expedice (tedy o historicky doložené skutečnosti, ne o knize), tak jsem se rozjel a najednou s překvapením zjistil, že vlastně líčím děj románu.
Pak jsem tedy osekal realitu o Simmonsovu fikci a nejednou v podstatě nebylo o čem mluvit a nastupovaly spekulace. Takhle chudé jsou znalosti o osudech výpravy.
A taky jsem se do románu toho vžil natolik, že jsem podvědomě odmítal očekávaný konec.

 [52] pull 14.04.2012 15:07  

@Dilvermoon[51]: U mě vědomí neblahého konce prožitek z knihy jenom prohloubilo. Pomyslně jsem některým postavám držel palce co to šlo, i když jsem věděl, že jim není pomoci. Nebo možná právě proto.

 [51] Dilvermoon (editor) 14.04.2012 13:55  

@Tehuapac: Podle mě Simmons počítal s tím, že čtenář bude vědět, jak expedice skončila. Dokonce bych byl překvapen, kdyby někdo četl knihu a až do konce netušil, jak to vlastně ve skutečnosti dopadlo. Takže začátek, dokud výprava nezmizela u Grónska lidem z očí a výsledek expedice je známá věc. Co bylo mezitím, to je ta záhada. A o to jde. Rekonstruovat tyto dodnes záhadné osudy výpravy. Takže mě překvapuje, že je někdo zklamán proto, že předem věděl, jak to skončí.

Samozřejmě může být pro skalního milovníka fantastiky problém, že je v knize vlastně jediný fantastický prvek a to ještě takový, který je podle mého názoru nadbytečný a kdyby nebyl, tak se nic neděje. Trochu autora podezírám ze snahy zůstat v té správné škatulce, na správných serverech a neriskovat, že se Terror dostane mimo SF :-) To však nic nemění na příslušnosti Terroru do mého TOP.

 [50] pruss 19.08.2011 10:41  

Genialní kniha. Sice to není sci-fi, ale spíše horror, ale v každém případě vyjímečná kniha.

 [49] Majkl 04.04.2010 10:28  

@estok251[48]: no, to je jedno tajomstvo, ktoré Simmons nezodpovedal :) Mne to až tak nevadí, tajomno k Terroru patrí.

 [48] estok251 03.04.2010 20:00  

Stále rozmýšlam nad tým záverom. Kto vlastne s Terrorom došiel k poloostrovu Adelaide? Čo sa stalo tomu chlapíkovi s tými zubami. A prečo všetky vchody zatarasili. Čo sa tam stalo? To už sa asi nedozviem.

 [47] louza 30.03.2010 12:03  

Jana : Taky se mi do toho zezačátku nechtělo, ale přece jen Simmons je Simmons. Složitý to určitě neni. Je to spíš kriminálka než detektivka – někde jsem četl hezký označení crime fiction. Motivy tam nejsou až tak impicitní. Autor prostě jen vypráví osudy jednoho soukromého očka. Oproti jiným Simmonsovým knihám je to poměrně přímočarý, ale čtivost je jako vždy zaručena. Pro babičku…no nevim. Je to opravdu trochu drsný. Autor vykresluje charaktery gangsterů hodně věrně a to včetně žargonu – servítky se neberou. Je tam i trochu toho mystéria na přemýšlení. Například jsem se do konce knihy nedozvěděl, jestli ti čtyři uprchlí trestanci znásilinili manželku řiditele věznice a přibili jeho psa na vrata, nebo znásilnili toho psa a na vrata přibili manželku. Furt bloumám nad tím jak to vlastně bylo :)

 [46] Madam Brbla 30.03.2010 11:52  

@louza[45]: Ale když mráz zebe z knihy i zvenku, je ta atmosféra dvojnásobná;-). Pravda, taky mi chvíli trvalo „Terroru“ a jeho stylu vyprávění podlehnout, ovšem nenudila jsem se ani zpočátku.

Do Simmonsových detektivek jsem se nehrnula, ale navnadil jsi mě:-). No nic, babička bude mít v létě narozeniny, nadělím jí nějaké detektivky (ikdyž mám vážné obavy, aby na ni Simmons nebyl moc složitý).

 [45] louza 30.03.2010 11:34  

Ale mrazivá atmosféra by měla sálat z knihy a ne z venku. Ze začátku knihy mě tahalo za oči netradiční slovesné časování vyprávění. Asi bych to posadil spíš do minulého času, ale autor to holt asi takhle napsal – během knihy se to pak stejně změnilo. „Začtení“ bylo tedy trošku nepohodlné, ale po sté stránce už jsem nic jiného nevnímal. Ten problém po dočetní, že nemůžu číst jinou knihu jsem měl taky. Koupil sem si Drooda a bylo to zase dobrý :) Ilion jsem trochu načal, ale…je…divnej. Na můj vkus moc ujetý. Ale líbily se mi ty „detektivky“, co od Simmonse vydal BBArt. Klasický detektivky nemusim, ale tady to rozhodně není o tom, že vrah je zahradník. Navíc je to správně drsňácký. Simmons prostě umí.

 [44] Madam Brbla 30.03.2010 08:39  

@Majkl[41]: Může být… Ta kniha je hodně o atmosféře a nevím, nevím, jestli by mě tolik vtáhla, kdybych při pohledu z okna viděla místo sněhu a tmy sluníčko a pučící zeleň, a místo kvílení větru a šustění sněhu slyšela tak leda bzučení všemožné havěti a cvrlikání ptactva :-/

 [43] KainIX 30.03.2010 08:39  

@Gaarq[40]: Ja se taky zacetl asi az v polovine.

 [42] Romison 30.03.2010 08:18  

@Gaarq[40]: ja ti rozumim, ja se zacetl az na potreti a stejne jsem to ted dva mesice nechal lezet :)

 [41] Majkl 30.03.2010 08:05  

@Gaarq[40]: možno je to tým teplým počasím už (bohuvďaka) bez snehu :)

 [40] Gaarq (editor) 30.03.2010 07:59  

rozečetl jsem terror (který jsem koupil, po počáteční nedůvěře) a nějak se nemůžu začíst…

 [39] romusak 03.02.2010 11:06  

Konečně se mě podařilo, asi po půl roce snažení, zapůjčit si tuto útlou knížečku. Dočtu Bílého vlka a hned se do ní pustím, dokud je venku příznivá atmosféra. Předpokládám, aspoň podle hodnocení a komentářů, že se mám na co těšit!

 [38] pull 29.01.2010 21:56  

@Jana677[33]: Jo, tak tady jsem na tom byl stejně. Dočetl jsem Terror a 3 dny se mi nechtělo nic číst.. Překonal jsem to :-) a začal číst Zjizvenou noc. U ní se mi často stávalo, že jsem se myšlenkami vracel na palubu Terroru. Do Drooda bych se taky s chutí pustil, ale to mu nemůžu udělat. Nedostatek času je sviňa, Simmonse kouskovat nehodlám.

 [37] KainIX 29.01.2010 13:03  

Jen tak mimochodem, na wikipedii jsem vycetl, ze letos ma byt podstoupena vyprava, ktera ma urcit presnou polohu vraku obou lodi.

Uz je to skoro mesic, co jsem Terror docetl a stale na knihu a pribeh dost casto vzpominam. Neni mnoho knih, ktere se mi vryjou do pameti a na ktere si pak cas od casu vzpomenu, Terror ale k takovym.

 [36] Majkl 29.01.2010 12:08  

@DreamChaser[35]: tvojich vlastných áno ;) souhrn – komentáre – vyber knihy/série/po­viedky a v hlavičke každého z nich ;)

 [35] Svarec 29.01.2010 12:07  

Tady se dají zjistit datumy komentářů? :-)

 [34] Majkl 29.01.2010 10:43  

@Jana677[33]: ako pozerám na dátumy komentárov, aj mne nejaký čas trvalo spamätať sa. Od 9.12. do cca 25.12. :)

 [33] Madam Brbla 29.01.2010 10:40  

@Majkl[32]: Líbilo, Simmons je prostě borec. Teď mi asi nějakou dobu každá knížka přijde plytká a přehnaně optimistická, než se z atmosféry „Terroru“ trochu vzpamatuju:-). Budu muset objednat Drooda). A jsem sakra ráda, že si pořád ještě syslím nepřečtený „Ílion“ a „Olymp“, ikdyž je to z jiného soudku literatury.

 [32] Majkl 29.01.2010 10:28  

@Jana677[31]: tak si to konečne prečítala :) Som rád, že sa ti to páčilo :)

 [31] Madam Brbla 11.01.2010 10:21  

KainIX: Hřídel mě taky irituje – čí chyba by to měla být, když ne překladatele? Dlabu na to, že čeština umožňuje mužský i ženský rod, „ten“ hřídel je absolutně nestandardní a při četbě ruší. Ovšem to je jen malá výtka, jinak si „Terror“ zatím vrcholně užívám;-). Čtu sice pomalu (málo času), ale aspoň mi to dlouho vydrží:-).

1poslední 270 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu