Doušek věčnosti

série: Tina Salo

Kategorie: fantasy - horor - urban fantasy - upíři

vydání: Triton (web) 2008; Brokilon (web) 2011

odkazy: 6x [recenze]

Majkl  | **** 18.05.2008 11:35

Kvality prvého dielu boli zachované, povedal by som, že sú ešte vyššie. V komentároch ku predošlému dielu bolo napísané, že je to akčná oddychovka. Oddychovka áno, no akčná nie. Pár akčných scén by sa tu našlo, no až v závere. Sila série Tina Salo nie je v akcii, ale v dialógoch, českom prostredí, prepracovanosti postáv, vzťahoch medzi nimi a Tininmi komentármi ku všetkému naokolo. Verím, že TS neskončí u dvoch dielov, ale dočkáme sa minimálne tretieho. Slušne rozbehnutý príbeh, a trochu otvorený koniec (Dyre) to predpovedajú.

Vlask  | **** 25.05.2008 00:29

Stejnej napínák jako první díl – tohle je ten typ knih co musíte dočíst na jeden zátah. Akce ubylo (významně), ale čtivosti to vůbec neubralo.

shpina  | **** 08.08.2008 10:26

Styl ani tempo nepolevily. Děj i psychologie postav se posouvá o něco dále, což odstranilo pocit opakování.

KainIX  | **** 07.11.2009 22:15

Tenhle díl mi přišel o dost lepší než díl první, snad proto, že už jsem si zvykl na Petřin styl a užíval si příběh. Nevím čím to, ale oproti Majklovi a Vlaskovi mi tento příběh přišel více akční než Sladká jak krev. I zde Tina řeší kriminální případ, který je ale část knihy odstaven na druhou kolej, zatímco na tu první se dere příběh Tiny a jejího otce a pokud je to autorčin záměr, pak je pravděpodobné, že kriminální zápletky jsou opravdu jen „doplňkem“ k příběhu daleko většímu. Ve zkratce mi přišlo, že je v tomto díle více akce, upířího křiku, vlkodlaků a rodinných šarvátek. Tina získává na moci, aniž by si to nějak zvlášť uvědomovala, stále se jí nedostává dost spánku, a chová se snad ještě více povýšeně a namyšleně, než kdy dříve. Je zde taky vysvětlen vztah upírů a vlkodlaků (Tinino „Zeno, k noze!“ mě opravdu dostalo :) ). Osobně jsem hodně zvědavý, jak se děj bude vyvíjet v dalších dílech.

BorgDog  | ***1/2 07.06.2012 12:17

V rozporu se zdejším hodnocením bych řekl, že je druhý díl Tiny o něco slabší. Na rozdíl od prvního mi příběh přišel předvídatelný a vedlejší linie s Dyrem nebo Darkem už situaci nezachrání. Kvalitativní odstup je ale malý, protože posílily zase jiné aspekty, hlavně psychologické prvky a humor – hláška výše citovaná není zdaleka jediná. Rovněž „skandálnějších scén“ je o trochu více, ale přesto pořád platí to, co u prvního dílu: Tina u mě nijak nevybočuje z průměru.

Celkově oceňuji hlavně naprosto nulový „růžový nádech“ jakýchkoliv podobných teen upířin. V tomto dílu se sice jedna „životní láska“ podobného typu vyskytne – jenže uvidíme, jak by ve skutečném světě mohla po pár letech skončit. Pohled je to dosti nehezký a jen za tuto zápletku půl hvězdy nahoru.

Celkově jsem stále spokojen a vbrzku vyrazím na třetí díl.

Schramm  | *** 15.06.2012 09:47

Souhlasím v podstatě s BorgDogem. Oproti prvnímu dílu je Doušek krve o poznání slabší. Neužil bych sice úplně slov, že hlavní zápletka je předvídatelná, osobně mi to tak úplně nepřišlo, ač pravda, rozuzlení úplně nepřekvapí. Spíš jsem měl problém s tím, že vyšetřovací linie se poměrně dost táhne, v tomhle možná stála za proškrtání. Ačkoliv nuda se mi opět zdaleka vyhnula, oproti Sladké jak krev má Doušek věčnosti ve své hlavní linii menší spád a pomalejší tah na branku. Naopak dobře graduje vztah Tiny a otce. V jedné z recenzí prvního dílu padlo, že série nepřesvědčila a nemotivuje k pokračování ve čtení. Já takový problém nemám, právě naopak. Tina Salo (společně ze Zatměním Jana Hlávky) mě přesvědčila, že o upírech lze v českých luzích a hájích číst taky něco jiného než jen Noční klub, výtečně jsem si tak spravil chuť po nepodařeném Visio in extremis. Dávám 60%.