série: Bivoj

Tato kniha je částí i jiných knih: Bivoj

Kategorie: fantasy - historická - hrdinská fantasy

vydání: Brokilon (web) 2008; Brokilon (web) 2008

odkazy: 1x [ukázka], 6x [recenze]

Sirius  | ***** 01.07.2008 13:26

Červenák není člověk, Červenák je bůh!!! Kdyby měl Robert Erwin Howard syna, tak by to byl Juraj Červenák. Bivoj Běsobijce je dalším autorovým zářezem na klávesnici a já spokojeně pomlaskávám, protože po trilogii Bohatýr přichází Bivoj se svou sekerou Dobromyslou, aby rubal hlavy nepřátel a démonů. Napínavé čtení od kterého se neodtrhnete! Tím si buďte jistí!

shpina  | *** 05.10.2008 10:40

Bylo to hodně dobré ale až tak po 180-ti stranách. na tak pomalý a dlouhý rozjezd nejsem u Červenáka zvyklý. Možná jsem byl přemlsaný bohatýrem… každopádně ke konci se to hodně rozjelo a na další díly se těším. Ty tři hvězdičky jsou spíš v porovnání s ostatní tvorbou – objektivně bych dal 7/10 (u některých autorů bych asi sázel hvězdičky čtyři).

tomts  | *** 24.11.2008 13:32

Ačkoliv mám k dílům českých(sloven­ských) autorů fantasy a sf nedůvěru, nedalo mi to, abych se přece jen nepustil do díla jednoho z opěvovaných klasiků. Kniha není vůbec špatná, ale srovnávat Červenáka s Howardem může jenom někdo s naprostým nedostatkem soudnosti. Sloh je značně kostrbatý a děj nevyrovnaný. Kupodivu Cervenákovi více vyhovuje líčení samotné akce, které většinou zvládá velmi slušně, ale ve chvíli, kdy má hovořit o tom co se děje předtím a potom, zřetelně vidíme stylistickou nevyzrálost. Samotný nápad přepracovat české pověsti do fantasy formy je velmi zajímavý a rozhodně nelze autorovi upřít velmi dobrou fabulaci. Horší už je popis postav a hlavně psychologická sonda do jejich nitra. Nemohu říct, že mne autor vysloveně zklamal, ale pouze mne utvrdil v mém přesvědčení, že pokud si chci přečíst to nejlepší musím sáhnout po knize anglosaské provenience.

OleriM  | ****1/2 22.02.2009 13:42

Červenak nikdy nesklamal tak ani jeho kniha Bivoj nemohla sklamat… Je zde hezky použit námět Krokových cer a víry našich předků…

Glumino  | **** 01.03.2009 23:23

Zajímavý námět i zpracování. Ačkoliv mi vadí přespřílišná květomluva (což u Howarda nenajdete), dá se na to zvyknout a pro milovníky epicky laděných konverzací poskytuje první díl Bivoje určité vyžití. Na druhou stranu mě potěšilo pár ostře mířených dialogů s poměrně poutavým vnějším popisem.Co mě odrazuje od plného počtu bodů hodnocení u takto originálně zpracováných českých pověstí, je přespříliš zaříkání a kouzel, která jsou na můj vkus příliš mocná a vykřičená na kontext legendy, i když autor hned v úvodu knihy varuje před tímto srovnáváním… Ale opravdu si nejde pomoct.

pull  | ****1/2 13.03.2009 21:05

Bivoj mě příjemně překvapil. Četl jsem ho v rozpoložení, kdy jsem přesně takovouhle přímočarou oddechovou potřeboval. 4* za příjemnou zábavu a zlepšení nálady a půl* za téma.

SiriusChico  | *** 08.04.2009 01:02

Jak zde již psali jiní na začátku knížky čtenáře může odradit až moc velka autora snaha našroubovat postavám do úst vznešenou staročeskou mluvu tak košatou, že by se za ni nemusel stydět ani sám Kosmos. Samotnou atmosféru vyprávění narušuje jenom (alespoň pro mě) celkem neuvěřitelné zaklínaní a boje vyšších mocností. V tomhle se měl Červenák držet více při zemi anebo to podat trochu více záhadněji ne jako pouhý výčet úkonů, které hrdinky museli udělat aby zahnali zlou mocnost. Ale tahle maličkost zaniká na pozadí silného příběhu, nesmrtelného kňoura a sexy Kazi. Prostě super odpočinková tříhvězdičková čet­ba.

Iktorn  | ****1/2 20.12.2010 17:54

Čistokrvná slovanská fantasy, všade plno sračiek, krvi a polamaných kostí. Krásna žena v núdzi, divoký bes a junáčik so „sekerkou“ v ruke. Tak to mi chutilo, poprosím ďalši chod.

Frozenstain  | **** 05.02.2011 16:15

Tohle se mi opravdu líbilo. Ale je zde pár věcí, které bych vytkl. Především to je příliš jednoduchý, přímočarý a předvídatelný děj. Takže překvapení moc nezažijete. Druhou věcí jsou trochu plitké postavy, které jsou tak složité, že se dají většinou kompletně charakterizovat jedním přídavným jménem. Bivoj nepřemožitelný, Hordag všemocný, nebo Teta ukňouraná. Ale i přes tyto drobné výtky výborné a originální čtení. 85% PS. Už konečně vím, proč mám tak neklidný spaní. Žiju přece na zapovězeným břehu Vltavy v zemi mrtvých :)

GeRony  | ***1/2 15.02.2011 17:46

Stale je to nadpriemerna akcna historicka fantasy. Napriek tomu, musim ist s polhviezdickou dolu, pretoze v ramci ostatnych diel tohto skveleho autora historickych fantasy nielen so slovanskou tematikou je Bivoj predsa len trosku slabsi. A ani by som nepovedal, ze je hlavnou postavou, tou su tri Krokove dcery :) Cervenak vsak „umi“ to sa musi naozaj nechat a ucit sa takouto formou dejepis nasich koncin by mi naramne vyhovovalo :)