Exodus

série: Hellgate London

Kategorie: fantasy - sci-fi - podle videohry

vydání: Fantom Print (web) 2008

odkazy: 1x [ukázka], 3x [recenze]

Madam Brbla  | *** 14.07.2009 15:51

Čas od času si můj mozek vyžádá pauzu a v takových obdobích se obvykle uchyluji k nepochybně zavrženíhodné relaxaci v podobě hraní akčních počítačových her a čtení akčních knih. V posledním případě „mozkové dovolené“ jsem obojí skloubila zásluhou „Hellgate London“: začala jsem hrát zběsile akční RPG v příjemně temném postapokalyptickém prostředí, přečetla si komiks (prostá zápletka, super obrázky:-) a také tuto knihu. Nečekala jsem nic světoborného, vlastně jsem spíš předpokládala, že se na to po pár stránkách vykašlu. V tomto směru se dostavilo příjemné překvapení, kniha se ukázala být svižně a bezproblémově čtivá. Samozřejmě se nad ní nesmí příliš přemýšlet, nároční čtenáři ruce (a hlavně oči) pryč! Příznivci akce ovšem zklamáni nebudou – pokud však neznají hru, pravděpodobně nezískají patřičný „feeling“. Anglická slovíčka jsou vůbec problém, co se vine celou knihou: překlad kvůli nepřeloženým názvům démonů, kouzel a vybavení působí místy poněkud rozpačitě, byť chápu vysvětlení, že v chatrném českém názvosloví ze hry nechtěl vydavatel dělat ještě větší bordel. V ostatních ohledech nelze nic moc vyčítat, standardy odpočinkového čtiva „Exodus“ naplňuje, ba dokonce se pokouší o hlubší psychologii hlavních postav. Preferujete-li tedy nekomplikovaný děj, akci, střelbu, krev, roztodivné příšery a atmosféru světa v rozkladu, neváhejte a čtěte; logiku, myšlenkovou hloubku a filozofickou bohatost hledejte v jiných titulech;-). 61%

rozmetal  | **** 14.07.2009 21:48

v pripade ze jste nehrali hru Hellgate London tak vam doporucuji aby ste knihu vubec nebrali do ruk. pribeh sice neni napsan vubec spatne, a to i dalsi dve pokracovani. Bohuzel vsak slouzi pouze jako pridavek pro hrace a tim padem je treti „posledni“ dil celkem neuzavreny protoze na neho navazuje herni linie. coz je skoda protoze prostredi i postavy jsou v pribehu celkem zajimave. Mozna se ale diky tlaku fanousku prece jenom autor uvoli a serii nejakym zpusobem uzavre.