S čím kdo schází

série: Klopp Yggredd

Kategorie: fantasy - povídková sbírka - detektivní

vydání: Leonardo 2008

odkazy: 1x [ukázka], 1x [recenze], 1x [info]

Vlask  | ***1/2 13.01.2011 00:04

Promakané prostředí, skvěle vykreslený svět, variabilní zápletky, ale stejně jako v předchozím dílu to shazuje stále stejné akční zakončení. Neškodilo by pro jednou nenechat hrdinu propíchat, rozsekat a jinak domlátit těsně předtím než hrdinně dorazí zloducha. Taktéž neustálé připomínání rasy a zakázaných schopností by si autor mohl odpustit. Jednou to chápu, ale když potřetí v jedné knize čtete jeden a ten samý odstavec o tom jak nesmí čerpat energii z ohně a lidí, tak to už je hodně trapné.

Lmslaver  | ***** 01.02.2011 11:14

Skvěle jsem se bavil při čtení tohoto románu. který se skládá ze tří novel. Drescher dokáže mistrně převádět nejen současnou techniku do fantasy prostředí (PC a internet – kouzelná vlnová zrcadla, mobil – komunikační krystal), ale i chování postav, nebo samotné kriminální kauzy, které prokurátor řeší (tunelování, vydírání, padělání) a fantasy tak získává neotřelý, moderní kabátek.

Madam Brbla  | ***1/2 09.06.2014 15:11

Zatímco Drescherův „Dokonalý obchod“ pro mě byl velkým překvapením, tentokrát jsem měla očekávání nastavena výš, přičemž autor nastavenou laťku nedokázal přeskočit. Klopp Yggred má na starosti novou trojici případů, zombie, upíři a nekromanti řádí jak smyslů zbavení, ale necelé dva měsíce po přečtení bych měla problém popsat, o čem jednotlivé povídky byly – v hlavě mi zůstal guláš z fragmentů. Mám dojem, že ubylo paralel s naším světem i humoru na úkor akce, narazila jsem na škytnutí v logice a celkově jsem se bohužel bavila méně. Román z této série si jistě přečtu také, leč očekávání budou nižší… a měla bych se do toho pustit dřív, než mě zběsilé souboje, honičky a hláškující hrdinové přestanou zajímat úplně. 70%

trudoš  | **** 06.05.2017 00:04

Při srovnání s předchozí knihou vychází druhá povídková sbírka o chlup lépe. Zajímavější zápletky, vypsanější sloh, propracovanější postavy. Navíc oceňuji schopnost Alexe Dreschera pracovat s metaforami a vtipnými hláškami natolik obratně, že se vyhýbá opakování úspěšných frází a umí vždycky překvapit něčím novým. Jak však přibylo množství stran, tak i vyprávění nabylo na zbytečné košatosti, což by slušelo velkému románu a ne středostavovským novelám. A dost otravný je autorův syndrom řešit zapeklité situace stejným motivem, kdy hrdina sáhne po zakázaných schopnostech. Jako proč ne, ale ať přitom pořád netvrdí, po jak tenké hranici zákona se vlastně pohybuje. Vzhledem k tomu, že se mu dosud nic nestalo, působí tenhle bubák už vážně trapně. Zasazení současných trendů zločinu do kulis fantasy detektivky jinak stále funguje velmi slušně, a přestože mají jednotlivé příběhy pár drobných chyb v koncepci, musím přiznat, že mě svět královského prokurátora Kloppa Yggredda baví čím dál tím víc.