originál vyšel: 2007

vydání: Triton (web) 2008

odkazy: 1x [ukázka], 3x [recenze]

Romison  | **** 30.09.2008 22:59

Kniha pokracuje tam, kde skoncil prvni dil, porad mame dve dejove linie a porad si to drzi vysokou uroven :) Tesim se na treti zaverecny dil a na to jak se spoji (jestli) ty dve linie pribehu.

Vlask  | *** 12.03.2009 20:42

Klasický druhý díl. Zatímco v technické dějové linii se Luke učí kouzlit od mistra Y… ech sice se menuji jinak, ale jinak je to stejné, tak v královské linii se celou dobu zdrhá do cizích krajů, jen abyste na konci zjistili, že vlastně ještě ani nikam pořádně neutekli. Navíc se nám technická výbava hrdiny změnila na magickou a máme teď z toho čisté fantasy. Takže jen natahovaná vata, něco opravdu důležitého z hlediska akce se dozvíme snad až v přístím díle/ch?.

Majkl  | **** 24.06.2009 12:39

Druhá kniha Pána ledové záhrady už bohužiaľ nemá to, čo mala kniha prvá. Prostredie už je známe, veľmi neprekvapuje a tak tomuto dielu chýba punc… originality, novosti? Tak či onak, kniha je to zase výborná. Pomalší rozjazd mi plne vynahradil zaujímavý akčnejší zvyšok knihy. Ani som si neuvedomil, kedy táto zmena pútavosti nastala. Príbeh dvoch hrdinov pokračuje, jeden pôjde zimou v snehu, druhý horúčavou v púšti, jeden sa vracia späť, druhý pokračuje vpred. A obe končia v tom najlepšom. Trochu sebecky si želám, aby sa tie dve dejové línie vôbec nespojili. Neviem, či bude možné ich logicky spojiť do jednej línie bez čudnej chuti spojenia nespojiteľného. 80%

veere  | *** 16.06.2011 20:53

Kniha je přesně tak divná, jak končila předchozí – takže jednoznačně body dolů, jinak postupně příběh „Pilíře“ získává na zajímavosti, čím je dějová linie Drakainena ujetější a blábolivější…

Lucc  | **** 28.11.2012 16:17

O chlup lepší než první díl. Na začátku docela otravná rekapitulace, která mi ale stejně mnoho nepřinesla, protože v postavách Ohnivých lidí jsem se nevyznal ani na konci a ani mi to nevadilo. Smyčka příběhu se začíná stáčet, už jsou zřetelné kontury kam to asi půjde dál, ale nic zatím není uzavřeno. Zamrzí postupné banalizování příběhu a určitá vyčpělost tématu jako takového, ale co bych od klasické fantasy vlastně chtěl, že? Vyloženě na pěst je pak konec dílu s Kopím hlupáků. A kdybych měl strhnout půl hvězdy za každé zbytečné použití značky Nordland Aeronautics, tak bych musel dát brak. Jinak fajn čtení.

Madam Brbla  | **** 04.02.2014 10:28

Klasický vycpávkový druhý díl, pořád velmi čtivý, kouzlo čehosi nového je však pryč. Zůstala poměrně čistá putovní fantasy, kdy se v obou dějových liniích hrdinové třískají z jedné (_!_) do jiné, učí se novým věcem, zažívají různé dobrodružné epizodky, plní „questy“, utrpí nějaké ty ztráty a vůbec nic se vlastně nevyřeší. To nafouknuté nic mě ovšem bavilo – nechybělo napětí, slušná porce humoru (ve Vukově linii) i cosi k zamyšlení, takže si nestěžuju. Jako negativa bych kromě zevšednění tématu uvedla častěji vystupující nevyjasněná božstva a všemožné nápovědy osudu (věštecký sen a podobně). Bonusem pak je má rozrůstající se mentální sbírka cizojazyčných nadávek a kleteb, pičku materi v posledním týdnu používám podezřele často:-). Trojka i čtyřka „Pána Ledové zahrady“ už čekají v poličce a nejspíš je nebudu ignorovat dlouho. 79%

MartinJ  | **** 14.08.2014 01:58

Druhý díl začíná tam, kde první končí, hlavní hrdina je celou první kapitolu pořádné dřevo. Čtení je to pořád zábavné a napínavé, i když místy děj dál posunuje až moc velká shoda okolností a nebo to je možná deus ex machina (Krkavčí stín, pouštní duch), někdy hrdinové překonají až moc snadno překážky, o kterých se předtím mluví jako o skoro nepřekonatelných, ale nikdy to není na úkor čtivosti. Ve srovnání s prvním dílem jsem ocenil, že mě druhý příběh začal bavit stejně jako hlavní příběh, ne-li chvílemi více. Opravdu už se těším, až se obě dějové linie spojí.