povídka » Peklo je nepřítomnost Boha
v Top10 3
hodnotilo: 52
78%
přebal jedné z knih obsahující tuto povídku přebal jedné z knih obsahující tuto povídku přebal jedné z knih obsahující tuto povídku přebal jedné z knih obsahující tuto povídku přebal jedné z knih obsahující tuto povídku přebal jedné z knih obsahující tuto povídku Povídka je uvedena ve více knihách = více obálek - po kliku na aktuální obrázek se obálka vymění.

Ted Chiang

Peklo je nepřítomnost Boha

Povídka vyšla i pod názvy:
Bez Boha je peklo
Peklo je neprítomnosť Boha

(viz informace o umístění v knihách - záložka 'základní informace')

originální název: Hell Is the Absence of God
originál vyšel: 07/2001

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1

 [33] BorgDog 04.11.2011 16:42  

@brb[32]: Souhlasím s tou bezradností. Tohle se dalo smysluplně ukončit vlastně jen dvěma způsoby a myslím, že Chiang si vybral ještě ten lepší. Navzdory všemu, kdyby hrdina skončil v nebi, nabízely by se ještě méně lichotivé interpretace toho textu. :-) (A ano, Constantine a jeho přístup k teologii je prima!)

 [32] brb 04.11.2011 16:35  

@BorgDog[15]: Prave se divam a mam ohodnoceno 60%, coz by odpovidalo tomu rozcarovani, ktere se na konci dostavilo. On to totiz rozehral tak zajimave veci, az me prinutil hykat nadsenim, ale je pravda, ze ten konec to trochu zazdil. Az kdyz jsem se zacetla do Dodatku, vyznel mi ten utnuty konec jako urcity vyraz bezradnosti. Jinak jak uz jsem psala, vykresleni postav (kam patri i ono snazeni hlavniho hrdiny) bylo perfektni. (A Constantine je lahudka!)

 [31] Dilvermoon (editor) 04.08.2011 05:16  

@Elinor[30]: Takhle podle popisu, bez nakouknutí do Ikarií, bych řekl, že je to povídka KRVÍ PSÁNO od Chrise Lawsona.

 [30] Elinor 03.08.2011 23:25  

@idle[29]: aha, už asi tuším, co konkrétně bude těch dvaasedmdesát písmen – každopádně by mě zajímalo, co ze starých ikarijních povídek je to, co si pamatuju já, v názvu snad něco s těmi písmeny totiž bylo taky. :/

 [29] idle (editor) 03.08.2011 23:19  

@Elinor[28]: Tak to bude tuším něco jiného, to co popisuješ mi nic nepřipomíná.

 [28] Elinor 03.08.2011 23:10  

@Romison[23]: je tam pouť ke Kaabě, vepsaný Korán a vypráví to dcera nějakého biologa/geneti­ka/bioinženýra? :) jestli jo, tak veeeeeelkéééé BLIK! :)

@Dilvermoon[22]: nesměj se, ale já mám Chianga v jiném šuplíku, než do kterého řadím tyhle jeho povídky. :)

 [27] idle (editor) 03.08.2011 23:10  

@Dilvermoon[26]: Nojo, jenže s tím já právě tak úplně nesouhlasím. :) No neva, nechme to být, stejně je to jenom věc názoru každého soudruha.

 [26] Dilvermoon (editor) 03.08.2011 23:08  

@idle[25]: To snad musí soudný člověk uznat, že proti jiným jeho povídkám je tohle spíš jen taková bokovka. Ta laťka je nastavena hodně vysoko.

 [25] idle (editor) 03.08.2011 22:48  

@BorgDog[24]: Možná líbilo, ale v komentáři píšeš „vzhledem k Chiangově standardu relativně slabší povídka“. :)

 [24] BorgDog 03.08.2011 20:53  

@idle[20]: Mně se také líbilo. Hlavně pozoruhodně „souznělo“ s mojí vlastní dávnou zoufalostí z matiky. :-)

 [23] Romison 03.08.2011 12:49  

@idle[18]: nebyla prvni, jeste kdysi jsem neco cetl v ikarii krome vydechu, mozna dva a devadesat pismen nebo jak to bylo, ale evidentne to na me velkej dojem nezanechalo :) tady se mi nelibil namet, zpracovani bylo dobry.

 [22] Dilvermoon (editor) 03.08.2011 10:35  

@Elinor[21]: Blik… :-)

 [21] Elinor 03.08.2011 10:32  

Jéj, TOHLE je Chiang? :) Nějak jsem si ho nezaškatulkovala, přece jen, tuhle povídku jsem četla pěkných pár let zpátky a pořád ji mám v hlavě jako něco perfektního, brilantního, dokonalého… jedna z věcí, co si při naťuknutí vybavím i po letech a se stále silnými dojmy. :)

 [20] idle (editor) 03.08.2011 09:51  

@Dilvermoon[19]: Vůbec tomu nerozumíte, barbaři! :)

(Začínám mít pocit, že jsem asi jediná, komu se Dělení nulou fakt líbilo. A přitom se tam vlastně nulou vůbec nedělilo. To jsou věci.)

 [19] Dilvermoon (editor) 03.08.2011 08:53  

Připojuji se k idle. Mám pocit, že to byla moje první věc od Chianga a dodnes si pamatuji, jak jsem zavřel Ikarii a chvíli vstřebával dojmy. Naopak třeba takové Dělení nulou mi přišlo celkem tuctové a banální, až mi muselo být napovězeno, v čem je ta povídka tak bezva. Což ovšem stejně nepadlo na úrodnou půdu. :-)

 [18] idle (editor) 03.08.2011 08:42  

@Romison[15]: Ma mě tahle povídka naopak zapůsobila až nečekaně silně, koneckonců něco v tom smyslu jsem napsala i do komentáře. Ale pokud to byla první od Chianga, kterou jsi četl, tak ho rozhodně ještě nevzdávej – i když by se mezi jeho povídkami daly najít společné rysy, v jiných měřítcích jsou naopak každá svoje a i když ti některá nesedne, jiné tě můžou ještě pořád oslovit.

Aha, koukám, že první není, hodnotil jsi i Výdech, a to čtyřmi hvězdičkami. Tak tím spíš tohle bude jen výjimka. :)

 [17] Majkl 03.08.2011 07:46  

Z tejto poviedky mám podobné pocity (ale aj tak si raz túto zbierku prečítam).

 [16] BorgDog 03.08.2011 03:58  

@Romison[15]: Dej mu ještě šanci. :-) Mně tahle povídka také přišla slabší. Nebo respektive, ani tak ne slabší, ale spíš mám dojem, že jsem v jejím vyznění něco podstatného nepochopil, a to, co jsem (snad) pochopil, se mi moc nelíbilo.

 [15] Romison 03.08.2011 03:11  

hmm tak ja nevim, me ta povidka vubec nenadchla, nelibila se mi, spis me stvala, Chiang asi nebude muj salek kavy

 [14] Madam Brbla 20.05.2011 08:32  

@Elinor[13]: OK, pak se připomeň.

 [13] Elinor 19.05.2011 17:49  

@Jana677[12]: prima, tak v půlce června se dohodneme (přece jen na takovýhle experiment není vhodné zápočtové období v plném proudu) :)

 [12] Madam Brbla 19.05.2011 15:26  

Já můžu, v nejbližší době se ho číst nechystám, ale jestli náhodou nejsi z Ostravy nebo blízkého okolí, tak by to bylo za cenu poštovného;-).

 [11] Elinor 19.05.2011 15:23  

Mimochodem, kdyby mi někdo půjčil Chianga v češtině… určitě by se to dalo za den přečíst i s patřičným vychutnáním si. ;)

 [10] idle (editor) 19.05.2011 15:05  

@Lucc[9]: Rozumím, takže to bylo jen machrování a nic z toho, jo? No dobře…

 [9] Lucc 19.05.2011 14:53  

Vy se necháte tak snadno vycukat…

 [8] pull 19.05.2011 13:37  

@Lucc[3]: Fůůůj, takhle plejtvat. Styďte se pane.

 [7] lamahe (editor) 19.05.2011 13:32  

@Lucc[3]: jasne, technicky vzate to precitas za den (aj ked ja som pomaly citatel, takze ja asi ani teoreticky ;)), ale mnozstvo a hlbka napadov si proste vynuti cas na premyslenie a dozretie – rozhodne to zlepsi prezitok z knihy…

 [6] Dilvermoon (editor) 19.05.2011 12:18  

@idle[4]: Hm, tak to není divu,že jedno slovo za den. :-)

 [5] idle (editor) 19.05.2011 12:17  

A jasně, čistě fyzicky to zvládnutelné určitě je, ale PROČ?

 [4] idle (editor) 19.05.2011 12:12  

@Lucc[3]: Stav se a klidně ti ji zapůjčím (mám ji ale v originále).

 [3] Lucc 19.05.2011 12:10  

@lamahe[1]: @idle[2]: Dejte mi tu jeho sbírku a den volna a dokážu vám, že to jde i jinak ;-)

 [2] idle (editor) 19.05.2011 08:52  

@lamahe[1]: Jo, je to tak.

 [1] lamahe (editor) 19.05.2011 08:23  

@idle: napokon ja mam taku skusenost s kazdou jeho poviedkou – maximalne jedna na den…

1
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu