povídka » Vyrovnání
v Top10 4
hodnotilo: 29
88%
přebal jedné z knih obsahující tuto povídku

Jan Hlávka

Vyrovnání

Povídka patří do světa: Star Trek

Kategorie: sci-fi

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1

Výpis příspěvků obsahuje skryté texty. Zobrazit příspěvky: spoilery

 [35] KeB (editor) 09.09.2013 18:05  

@Vlcacka: chceš víc? Tak potom zde: http://www.legie.info/povidka/19707-jan-hlavka-prusvih a zde: http://www.legie.info/povidka/22088-jan-hlavka-vymena a zde: http://www.legie.info/povidka/28909-hlavka-vybiralova-stav-nouze-1 (ještě pořád to nikdo nespojil, ale jedná se o jeden text rozdělený na dva kvůli rozměrům v časopise tudíž i zde: http://www.legie.info/povidka/29086-stav-nouze-2 a taky zde: http://janhlavka.cz/povidky/interview/ a bez sagot zde: http://www.legie.info//povidka/13029-jan-hlavka-srsena ještě jednou bez Sagot zde: http://janhlavka.cz/povidky/duel/ stačí?

 [34] KeB (editor) 07.11.2012 23:22  

@BorgDog[31]: Opět zbytečná skromnost! Konkrétně třeba Sršeň rozhodně není nejmladší, ale podle mě je to jedna z nejlepších povídek, co jsi napsal. A stačí se podívat na hodnocení tvých ST povídek, kdy jen jedna je hodnocena pod 80% (zcela nezaslouženě právě sršeň 79%) a dokonce je na hodnoceních vidět stoupavý trend… ;)

 [33] BorgDog 07.11.2012 17:39  

@FerryH[32]: Uděláte mi jenom ostudu. Ty povídky jsou šablonovité, amatérské a špatné. Nechci je publikovat znovu. A tím tohle téma uzavírám.

 [32] FerryH 07.11.2012 17:36  

@veere[30]: sezen to, a udelame to Borgovi na vztek jako e-book sbirku… :o)

 [31] BorgDog 07.11.2012 13:40  

@veere[30]: Moje staré povídky zpravidla nestojí za nic, a budu šťasten, když zmizí v prachu zapomnění. Navíc nejsem příznivcem podobných „recyklací.“ Pokud už bych něco takového udělal, tak s úplně novými.

 [30] veere 07.11.2012 12:43  

Jediný důvod proč jsem si půjčil tuto knihu, víc by se mi líbilo kdyby mistr BorgDog poskládal svý starý povídky do vlastní sbírky ala „Tribute to StarTrek“ :-)

 [29] BorgDog 28.03.2012 14:02  

Všem, kterých se to týká, tady na Legii i jinde – Moc děkuji za gratulaci! Byť jde jen o nominaci a ohledně vyhlídek na výhru si nedělám iluze, alespoň jsem poprvé za delší čas zažil také příjemné překvapení. :-)

 [27] KeB (editor) 17.06.2011 15:46  

@Elinor[18]: ad1) Souhlasím s tebou že zmanipulovatelný je každý. Buď po dobrém (Roger) nebo po zlém ve smyslu „Každý má svou cenu.“ A ten správný poměr je také trefná poznámka.

ad2) Roger vydržel tak dlouho protože byl skutečný idealista. Opět máš pravdu, že idealisté, jako nic na světě, nejsou ideální.

ad3) A co se týče VEčEřE páně Hlávka asi nechtěl být přehnaně nechutný. I když by to pak bylo to správné maso, nebo možná spíš pajšl.

ad červíci) Hodně podobné úmrtí je ve filmu Kostka 0 takřka v přímém přenosu. Tam nebyli červící, ale nějaká sračka na bázi NaOH, nebo to tak aspoň vypadalo. Proto mi to nepřišlomoc odporné…

 [18] Elinor 17.06.2011 09:08  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [17] KeB (editor) 17.06.2011 05:28  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [16] Elinor 16.06.2011 23:22  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [15] KeB (editor) 16.06.2011 19:03  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [14] Elinor 16.06.2011 18:26  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [13] KeB (editor) 16.06.2011 18:15  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [12] KeB (editor) 22.05.2011 21:55  

@BorgDog[11]: O těch vím mám za sebou asi třetinu. A sou taky hustý! :D Některé varanty mi přišly lepší než v knize, ale to je asi věc vkusu…

 [11] BorgDog 22.05.2011 12:01  

@KeB[10]: U tohoto jsem alternativy nearchivoval, ale vesměs se týkaly finálního setkání ústředních protagonistů v závěru (až přečteš, pochopíš) a toho, co by se tak mohlo dít. Kolikátá je ta verze nakonec otištěná už vůbec nevím. Hlavní byly asi tři, ale od každé ještě víc dílčích variant. Alternativní „řešení“ nakonec nepoužitá najdeš na mých stránkách ke Dračici.

 [10] KeB (editor) 22.05.2011 11:38  

@BorgDog[9]: Hustý!!! Ty máš i alternativní konce? A nechceš je pustit do světa? Já se včera stal novým, hrdým majitelem „tří krutých příběhů,“ tak jsem se na to díval. :)

Jinak pokud si zkoušel alternativní konce, tak už chápu ten počet revizí. Kolikáta je tahle finální verze?

 [9] BorgDog 21.05.2011 22:47  

@Majkl[8]: Přesně. :-) Prvních 30 plus mínus bylo během psaní, protože tady jsem zkoušel několik různch konců a s nimi souvisejících zápletek. A zbytek se nahromadil během let, vytáhnul jsem to průběžně tak jednou za tři měsíce, týden v tom ležel a zas založil. Jestli to bylo ku prospěch věci musí posoudit čtenář. :-)

 [8] Majkl 21.05.2011 21:42  

@KeB[7]: ak sa vydanie dlho odkladá, predpokladám, že Borg sa na to z času na čas mrkol a zdokonaľoval. :)

 [7] KeB (editor) 21.05.2011 20:59  

@BorgDog[3]: 70 revizí? Je to ještě normální nebo už je to obsese? ;-)

 [6] Majkl 31.01.2011 10:07  

@Elinor[1]: 7×? Vau :) Čítal som ešte nepublikovanú verziu, pár poznámok som mal, ale inak som bol rovnako nadšený, naozaj sa teším, že nie som sám :) A to sa Honza tak bál :))

@tomts[4]: len si to kúp a nefrfli, toto sa vážne oplatí :) Ale súhlasím, Honza, píš dlhšie práce, chcem vidieť ďalšie knihy s tvojím menom vedľa Dračice, troch dielov JFK a tejto knihy.

 [5] BorgDog 31.01.2011 00:53  

@tomts[4]: No, ona tahle „pětiminutovka“ má 100 stran. :-) Až mě samotného překvapilo, jaký prostor v knize zabírá – a té pochvaly si fakt moc vážím.

 [4] tomts (editor v době uložení příspěvku) 31.01.2011 00:32  

@BorgDog[3]: Navíc pochvala od nadějné mladé autorky:) No, přečtu a uvidím:-D Mě hlavně vadí, že je to pohromadě s dalšími autory…navíc jednoho z nich vůbec nemusím, ten druhý mi nevadí, ale nevyhledávám ho. Takže kupovat to kvůli jedné povídce se mi fakt nechtělo… Piš delší práce ze „svého světa“, tohle pětiminutový čtení člověk tak nevychutná:-DD

 [3] BorgDog 31.01.2011 00:15  

@tomts[2]: Copak ty, ale co já??? :-) Už 30 minut tu přemýšlím, co se na takový komentář dá napsat, aby to neznělo blbě. Snad jedině poděkovat – a konstatovat, že těch 70 revizí asi přece jen k něčemu bylo.

Takže DÍKY!!!

 [2] tomts (editor v době uložení příspěvku) 31.01.2011 00:08  

@Elinor[1]: Co mi to děláš? Já byl plně rozhodnut, že to kupovat nebudu, ne a ne… A ty to takhle vychválíš:-) Teď abych si to ráno šel koupit…

 [1] Elinor 30.01.2011 22:47  

Tak tento komentář bude psán brkem andělským, na což předem upozorňuji. :) Povídka mě totiž naprosto dostala a to natolik, že nejbližší dobu se ani nebudu snažit vůči ní nějakých objektivistických manýrů nabrat.

Je to… no, především to je povídka se Sagot. Tím je podmíněno prostředí a část děje a to, že nepůjde o pohádku na dobrou noc. Dále kniha obsahuje jednu velmi nechutnou scénu, která je nicméně dostatečně zdůvodněna dějem a i přes značnou drastičnost bych se ji neodvážila nazvat samoúčelnou či samoúčelností zavánějící. Příběh je rozdělený do dvou dějových linek. Ty jsou – navzdory počáteční nejistotě – spolu velmi úzce propojené. Po asi třetím přečtení, ve chvíli, kdy jsem předem věděla, co kde jak bude, jsem zjistila, že do sebe jednotlivé části zapadají stále lépe a lépe – a s každým dalším kolečkem jsem přibírala nové postřehy, úvahy, náměty (v současné době mám za sebou sedm přečtení). Většinou mám s opakovaným čtením problém, nacházím chyby a nepřesnosti… tady ne. Jako by to naopak bylo s každým dalším kolem lepší a lepší. :) A v neposlední řadě tu je i cosi… no… já v té povídce vidím velmi silný a zároveň citlivým způsobem (typu „čtenáři, najdi si to sám, já ti to na salátové míse servírovat nebudu“) zpracovaný etický aspekt. Ten je sice poloskryt za cynickým přístupem některých charakterů, jejich stíny, zarputilostí, vnitřní prázdnotou… ale je tam a hodně silný k tomu.

1
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu