povídka » Lidé z Marin-Gotte
hodnotilo: 11
35%
přebal jedné z knih obsahující tuto povídku

Vladimír Zábrodský

Lidé z Marin-Gotte

Kategorie: sci-fi

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1

 [29] brb 11.01.2012 17:00  

@Gaarq[28]: ono to je stejne jen jakoze predehra k dalsi soulozi, takze v zasade o nic nejde :D

 [28] Gaarq (editor) 11.01.2012 16:03  

nemáte to někdo elektronicky? začínám být napjatý, především na to „lingvistické“ okénko, celé to asi nedám :-)

 [27] idle (editor) 11.01.2012 15:53  

@KeB[26]: Fakt nevím jestli vůbec půjdu, natož ještě dokumentovat. :)

 [26] KeB (editor) 11.01.2012 15:50  

@idle[25]: Tak vem foťák nebo kameru a natoč amatérské video a šup s ním na youtube, já bych u toho moc chtěl být, ale jak říká Gaarg je to maličko z ruky.

 [25] idle (editor) 11.01.2012 09:55  

@Gaarq[24]: No já zvažuju, že bych se tam šla podívat, i když bych se asi musela trochu ulít z budování kapitalismu (kdo to vymyslel, dělat takovéhle akce ve všední dny)…

 [24] Gaarq (editor) 11.01.2012 07:28  

pražáci můžou jít vynadat jiranovi osobně na akci XB-1, kde bude mít proslov o české tvorbě. tuze rád bych tam šel, ale praha je maličko z ruky.

http://www.casopisxb1.cz/aktuality/xb-1-con/

 [23] KeB (editor) 09.01.2012 16:42  

@idle[22]: Zase máš pravdu… :)

 [22] idle (editor) 09.01.2012 16:02  

@KeB[21]: Co znemožní, hlavně by to byla škoda.

 [21] KeB (editor) 09.01.2012 15:58  

@BorgDog[19]: @idle[20]: Budeme muset doufat, že je BorgDog imunní, protože jestli je to nakažlivé, tak se historicky znemožní :)

 [20] idle (editor) 09.01.2012 15:54  

@BorgDog[19]: Ty máš pro takové věci trochu slabost, co? No dobře, každý jsme nějaký, ale dej si pozor, aby se ti to neprojevilo i na psaní. :)

 [19] BorgDog 09.01.2012 15:41  

@Dilvermoon[18]: A hele, to si taky budu muset přečíst. :-)

 [18] Dilvermoon (editor) 09.01.2012 15:22  

@lamahe[16]: @idle[17]: A nebo opět viz Arwenu http://www.legie.info/povidka/25925-jiri-kabrt-ml-tato-pravda/komentare

 [17] idle (editor) 09.01.2012 15:03  

@lamahe[16]: Tyjo, to mě nenapadlo! Jdu zachraňovat životy! :)

 [16] lamahe (editor) 09.01.2012 14:56  

@idle[14]: ktovie, možno niekedy v minulosti zachránil niekomu z redakcie život a toto je malá, ale krásna doživotná odmena ;)

 [15] BorgDog 09.01.2012 13:01  

@idle[14]: Přesně. Opět – nechci z toho nic vyvozovat, ale také mě to zarazilo.

 [14] idle (editor) 09.01.2012 12:57  

@BorgDog[13]: Proklikala jsem si oba autory a pokud jsem se někde nepřepočítala, celkové skóre (za celou historii Ikarie/XB-1) je Zábrodský 16, Mls 24. Ovšem s tím, že u Zábrodského je to 100 % evidované tvorby, což je zajímavé.

 [13] BorgDog 09.01.2012 12:36  

@idle[12]: No, musel bych se hodně plést – dle mého dva nejčastější čeští autoři v Ikarii jsou Zábrodský a Mls. Jenže Mls píše jen krátké „jednohubky,“ zatímco Zábrodský střední až dlouhé. A „mlsoviny“ jsou sice už podle mě dost stereotypní, ale člověk je aspoň chápe a občas se i zasměje.

 [12] idle (editor) 09.01.2012 12:12  

@BorgDog[11]: To je skoro výzva pro statistiky – žebříček autorů podle počtu povídek v Ikarii/XB-1 za poslední dekádu nebo tak něco. Myslím, že dobře mířený dotaz do databáze by to mohl řešit (škoda, že je knedle tak zaneprázdněný). :)

 [11] BorgDog 09.01.2012 11:56  

@idle[10]: Přesně – mám popravdě právě na mysli to zubaté hodnocení. :-) A chci si udělat průzkum, protože si pořád říkám, že jsem měl MOŽNÁ smůlu, četl od toho autora jako naschvál jen ty méně povedené věci a to nejlepší mi uniká. Teoreticky… protože podle mě snad nikdo neměl v Ikarii v posledních letech tolik povídek jako on.

 [10] idle (editor) 09.01.2012 09:04  

@BorgDog[7]: Teda jestli je tahle povídka jeho nejsrozumitelnější, tak si nedokážu představit, co ošklivého jsi mohl provést, že se za to chceš trestat čtením všech ostatních. :) (Ale jo, s vidinou hezky zubatého hodnocení se to asi číst dá – pokud bych něco takového měla dočíst, tak asi jedině jako betačtenář s naostřenou červenou tužkou.)

 [9] Dilvermoon (editor) 08.01.2012 13:35  

@KeB[8]: Tak jsem si všechny (JEDEN) komentáře přečetl. Je to solitér, ale stojí za to :-))

 [8] KeB (editor) 08.01.2012 12:50  

@Dilvermoon[6]: Stačí se podívat na komentáře Arwenu tady na legii a budeš mít jasno :D Já se k lidem z maringotek ještě neodhodlal. A přemýšlím jestli se odhodlám. :)

 [7] BorgDog 08.01.2012 11:33  

No, můžu uklidnit idle a všechny ohledně závěru – nezlepší se. Dal jsem 50% jen proto, že mezi Zábrodského tvorbou je toto výrazný nadprůměr už jen tím, že se dá s jistým (značným) úsilím pochopit, o čem povídka je, plus má nějaký konec, který by s přivřením kde čeho snesl označení logický. Ovšem k údivu, jak tenhle člověk dostává do Ikarie své práce, se při vším úctě připojuji. Už nějakou dobu mám v plánu „noc hrůzy,“ tedy přečtení všech jeho publikovaných povídek a ohodnocení hezky jedné za druhou.

 [6] Dilvermoon (editor) 08.01.2012 11:10  

Anděl může slétnout kdykoli, ovšem ďábel taktéž. Ony ty mocnosti mají vyrovnané možnosti. :-)

Jinak, tohle je s největší pravděpodobností autor, jehož na stránkách XB – 1 arwenu označila za toho, na něhož se nikdy netěší, ale cudně ho odmítla jmenovat. Tak a je to venku.

 [5] idle (editor) 08.01.2012 10:08  

@Dilvermoon[3]: Přečetla jsem možná dvě třetiny, nevím přesně. I kdyby zbytek byl geniální, prostředek mě prostě otrávil. I kdyby se konec úplně rozsypal, začátek mě zaujal a bylo tam pár nápadů. Určitý názor jsem si prostě udělala.

A jak říká Gaarq. Kdyby díla, která se „nedají číst“, nikdo nehodnotil, tak by celkové hodnocení bylo vlastně zkreslené. Stačí jeden andělíček a máš z toho nedoceněného génia. :)

 [4] Gaarq (editor) 08.01.2012 10:03  

@Dilvermoon[3]: může být a nemusí. i to je důležité, pokud autor není schopen mě udržet u díla až dokonce, je i nedočtení legální akt čtení a zaslouží hodnocení. a osobní názor, u zábrodského si neumím představit, že by se v závěru nějak prudce zlepšil. popravdě, vůbec nechápu, jak se mu daří díla do XB-1 dostávat…

 [3] Dilvermoon (editor) 08.01.2012 05:24  

@idle[2]: Nevím, jestli jsi to vylepšila. Podle mého, když něco nepřečtu celé, tak nehodnotím vůbec. Třeba na konci číhá neskutečný obrat k lepšímu nebo naopak sešup do naprostého zatracení.

 [2] idle (editor) 08.01.2012 00:18  

@lamahe[1]: Psala jsem, že začátek se mi líbil. Ohledně hodnocení jsem váhala, ale máš pravdu, asi jsem byla trošku pozitivně naladěná. :) Malinko to upravím.

 [1] lamahe (editor) 08.01.2012 00:13  

@idle: Viem, že rýpanie do hodnotenia ostatných nemá nejaký gigantický zmysel, ale nedočítaš poviedku a dáš jej 40%? Ty si asi veľmi pozitívne naladená ;)

1
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu