série » Malazská Kniha padlých
v Top10 193
hodnotilo: 388
92%
prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy Série má více dílů = více obálek - po kliku na aktuální obrázek se obálka vymění.

Malazská Kniha padlých

Autoři: Steven Erikson

originální název: Malazan Book of the Fallen

počet dílů v sérii: 11

Série patří do světa: Malazský svět

vyhledávací pomocník:
český název: Google, NKC, Wikipedie CZ
originální název: Google, NKC, Wikipedie EN

odkazy: 1x [recenze], 4x [web], 2x [info]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


126272829303132333435poslední 361429 příspěvků celkem

 [70] BorgDog 24.03.2010 10:05  

@papuja[69]: Problém není Coltain, spíš asi ta linie s Heborikem, Baudinem a Felisin, to jejich putování po Raraku je sice atmosférické, ale hodně náročné a „temně mystické.“ Nic podobného Erikson v takové intenzitě myslím v dalších dílech nezopakoval a řekl bych, že právě to asi odrazuje.

 [69] papuja 24.03.2010 09:55  

@idle[68]: Zjistil jsem od kamaráda, že většinou to lidé vzdávají v půlce druhého dílu. Přitom já mám druhý díl s Coltainem oblíbený:o)

 [68] idle (editor) 24.03.2010 09:33  

Já si myslím, že každý, kdo dočte Měsíční zahrady a nenechá se odradit od dalšího čtení, už zůstane chycený a nezklame se.

 [67] knedle (editor) 24.03.2010 09:25  

@Hrutwang[65]: :) ja se vcelku nebal, docitam 4ku a zatim ji hodnotim nejlepe. Jednicka mi hodne pripominala Cernou legii, jen bez humoru a oproti ni neskutecne mnozstvi otazek na cely svet serie. Legie je oproti tomuto primocara. Aktualne docitam 4ku a zatim ji hodnotim nejvys.

 [66] papuja 24.03.2010 09:16  

@Hrutwang[65]: To mě pobavilo „Po dočtení prvního dílu jsem se bál o své investované peníze“. :o)))))) Teď už teda víš, že jsi investoval výborně.:o))

 [65] Hrutwang 24.03.2010 00:47  

Zdar, moc jsem věřil hodnocením čtenářů legie a postupně koupil všch 7 dílů, co zatím vyšlo u nás, aniž bych jakýkoliv předtím četl. Po dočtení prvního dílu jsem se bál o své investované peníze. No po dočtení třetího už se rozplývám jako většina. Momentálně čtu čtvrtý díl, bohužel čtu většinou jenom v metru a jde to pomalu, tak wiki projekt vítám a budu se snažit přispět svou troškou do mlýna.

 [64] Majkl 17.03.2010 07:06  

@idle[63]: keby to bolo dielo rusínskeho autora… nedbám :) ale to by bola robota na stovky strán.

 [63] idle (editor) 16.03.2010 21:43  

Tak si zvolte Malaz jako téma bakalářky :)

 [62] Majkl 16.03.2010 19:04  

@miiirek[61]: mne to hovor :) V lete budem rozdeľovať voľný čas medzi tvorbu hrubého základu na bakalárku a … začnem konečne čítať Malaz :)

 [61] miiirek 16.03.2010 10:33  

Děkuju. Aspoň hnu s bakalářkou :-D

 [60] Majkl 16.03.2010 09:44  

@miiirek[59]: na tento rok by mala vyjsť osmička a pokračovanie Noci nožů – v júni/júli a na konci roka.

 [59] miiirek 16.03.2010 09:01  

Ahoj, nevíte náhodou, kdy má vyjít další díl?

 [58] archon 06.03.2010 21:35  

Doplnil jsem tedy Readerovu změnu balíčku draků o jednotlivé verze přes jednotlivé knihy. Uznávám, že je to trochu nepřehledné a tak jsem nastínil několik řešení jak by se to dalo vyřešit.

 [57] Reader 06.03.2010 20:54  

Teď jsem také přidal nějaké vlastní info a komenty, tak doufám, že se nedostanu na pranýř pro zcestnost svých názorů:D.

 [56] tomts (editor v době uložení příspěvku) 06.03.2010 20:45  

@archon[55]: Jen do toho, já myslím, že to nikomu určitě vadit nebude :))

 [55] archon 06.03.2010 19:55  

Pokud by vám to nevadilo, tak bych se k tvorbě wiki rád přidal, kdysi jsem se podílel na jednom webu o MKP, ale protože nás bylo málo tak to postupně umřelo. Mám tedy nějaké materiály (balíčky draků s postavami pro jednotlivé knihy, přeložený a lehce doplněný seznam chodeb z anglické wiki, seznam všech postav z asi poloviny knih) a tak bych je mohl doplnit do této wiki.

 [54] Doubravka (editor) 02.03.2010 17:12  

@knedle[50]: Skvělé, díky!

 [53] knedle (editor) 02.03.2010 14:44  

oba – nebojte se zalozit jakekkoli pomocne stranky : http://malaz.legie.info/doku.php?id=koutek_pro_diskuzi

 [52] idle (editor) 02.03.2010 14:28  

@BorgDog[51]: Jo, určitě bude potřeba nějaký prostor pro diskusi k wiki.

 [51] BorgDog 02.03.2010 14:19  

@knedle[50]: Mám pár poznámek k členění – kam je mám napsat? :-)

 [50] knedle (editor) 02.03.2010 14:14  

takze vytvorena wiki – a nastrelil jsem uvodni stranku – zatim bez odkazu

http://malaz.legie.info/

pokud jste prihlaseni a legii, automaticky jste prihlaseni tam a muzete vesele upravovat

 [49] BorgDog 01.03.2010 12:39  

@KainIX[47]: Já myslím, že úplně nová a důstojnější encyklopedie by nebyla od věci. To co jsem zatím viděl v češtině mi přišlo dost útržkovité a „chudé.“ Jinak ale souhlas, Malaz se musí číst po větších kusech a POMALU. Jinak toho člověku plno ujde nebo v tom začne „plavat.“

 [48] idle (editor) 01.03.2010 12:15  

@KainIX[47]: Já mám cestou do práce půlhodinku v kuse a s tím už se dá pracovat. Začíst se na tři minuty by pochopitelně asi moc smysl nemělo, i když pokud jsem do něčeho zabraná, tak mám chuť knihu otvírat i během jízdy výtahem.

A s tou wikinou bude záležet hlavně na tom, kolik se najde lidí, kteří ji budou ochotni vytvářet a používat. Zase chápu, že pokud někdo angličtinou moc nevládne, tak mu ta anglická moc nepomůže, zvlášť když jsou tam výňatky z textu a ne předžvýkané shrnutí.

 [47] KainIX 01.03.2010 11:59  

@Speedemon[43]: Nevim, jak ostatni, ale ja bych doporucil na cteni alespon tak hodinu v kuse. Pokud ma nekdo cas cist POUZE par minut behem jizdy busem/tramvaji, pak asi bude z Malazu dost zmateny a nejspis i zklamany.

@BorgDog[36]: srovnavaci tabulka jmen v prekladu a v originale by se urcite hodila, ale zacinat celou wiki? Neni to jako noseni drivi do lesa, kdyz uz takova wiki existuje? Pravda, anglicky, a obsahuje spis vynatky z knih, nez konkretni odpovedi na otazky ctenaru.

 [46] idle (editor) 01.03.2010 09:00  

Tolik dovolené mi nedají :)

 [45] Speedemon (editor) 01.03.2010 06:42  

Já si to právě šetřím na nějakou dovolenou nebo tak nějak :)

 [44] idle (editor) 28.02.2010 22:10  

@Speedemon[43]: A kde myslíš, že to čtu? No, pravda, v šalině ne, většinou spíš v metru :)

 [43] Speedemon (editor) 28.02.2010 22:08  

Jelikož se někdy v budoucnosti chci k této sérii dopracovat, tak bych za něco takového byl rád. Všude slyším samou chválu, ale tohle není četba do šaliny takže budu potřebovat sem tam nápovědu :)

 [42] papuja 28.02.2010 21:16  

Taky se přidávám, že sem tam něco přidám:o)

 [41] Doubravka (editor) 28.02.2010 20:56  

@knedle[37]: Knedle, myslím, že do toho můžeš s klidem jít – určitě se zapojí alespoň část obdivovatelů malazského světa. Taky bych ráda něco přidala, ono se to nakonec sejde ;)

 [40] Gwin 28.02.2010 20:48  

@knedle[37]: Také bych něco málo mohl přidat, založit tuto stránku není vůbec špatný nápad.

 [39] idle (editor) 28.02.2010 17:20  

@knedle[37]: Jsem ochotna tam taky něco připsat (i když se znám, takže radši neslibuju nějakou výrazně velkou aktivitu). Každopádně pokud se nás tam sejde vícero, tak by to mohlo zafungovat.

 [38] GeRony (editor) 28.02.2010 16:19  

@knedle[37]: Mno, ja som sice tuto seriu este citat nezacal, ale uz mam par dielov pokupenych a dost sa na nu tesim. Takze taketo nieco iba vitam, kedze ma kazdy presviedca o tom, ze je to dost tazka seria…

 [37] knedle (editor) 28.02.2010 15:55  

mam sto chuti zalozit malaz.legie.info a pri svem cteni doplnovat jmena a souvislosti – samozrejme bych to nedodelal, ale pokud by se sem tam nekdo pridal, mohl by se vytvorit alespon ten slovnicek

 [36] BorgDog 28.02.2010 09:41  

@knedle[32]: Ano, přesně tak. Tohle dílo POTŘEBUJE pořádnou encyklopedii, a jak říká idle, i „srovnávací tabulku“ jmen. Jsem u pětky a hltám to, ale velikost toho světa je… neskutečná.

Jinak, Chromý bůh je známý i jako Padlý nebo Spoutaný, je to jeden a tentýž podle toho, kdo o něm mluví. A připrav se na to, že to se bude opakovat i v případě dalších postav (různá jména pro stejného člověka) a také druhů nebo frakcí, protože Erikson logicky počítá i s „etymologickou deformací časem,“ takže u některých hlavně starších ras a bohů se jejich jméno během věků různě mění a komolí, třebaže čtenář je zná pod těmi původními. Takže se těš, v dalších dílech to bude ještě komplikovanější a leckdy se budeš pěkně divit, když zjistíš, kdo je kdo. :-) Já se divil naposled včera. :-D

 [35] idle (editor) 27.02.2010 22:33  

Blbý je, že se tam bojím chodit, abych se nedozvěděla víc, než mám vědět :)

 [34] idle (editor) 27.02.2010 22:27  

Databáze postav a dalších informací ze série existuje, ale v angličtině – jestli je nějaká česká nevím. Já bych občas docela ocenila „slovníček“ mezi originálními a českými jmény, abych se byla schopna domluvit s ostatními lidmi, co to čtou :)

Ta anglická je tady: http://encyclopediamalazica.pbworks.com/

 [33] Gaarq (editor) 27.02.2010 22:25  

@knedle[32]: ano, chromý bůh je též padlý bůh, viz. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Crippled_God

 [32] knedle (editor) 27.02.2010 20:39  

malazska kniha padlych by potrebovala poradnou wiki, zacal jsem cist 3ku a furt se strasne ztracim

dotaz: chromy buh vznikl z padleho boha?

 [31] pull 30.11.2009 21:16  

@papuja[28]: 2 papuja: Tiše závidím, ale zároveň přeji ;-) Zaplaceno mám, tak snad mi tak do středy dorazí (skoro bych se i pomodlil).

126272829303132333435poslední 361429 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu