série » Píseň ledu a ohně
v Top10 217
hodnotilo: 433
92%
prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy Série má více dílů = více obálek - po kliku na aktuální obrázek se obálka vymění.

Píseň ledu a ohně

Autoři: George R. R. Martin, Matthew Christian Reinhart, Linda Antonsson, Elio M. García, jr.

originální název: Song of Ice and Fire

počet dílů v sérii: 19

Série patří do světa: Svět ledu a ohně

vyhledávací pomocník:
český název: Google, NKC, Wikipedie CZ
originální název: Google, NKC, Wikipedie EN

odkazy: 5x [web], 1x [info], 1x [seriál], 1x [recenze]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


123456poslední 7250 příspěvků celkem

 [212] BorgDog 18.04.2012 15:34  

@louza[211]: Píseň ohně a ledu jsem zatím nečetl, ale myslím, že tady jde o něco jiného. Pokud chápu dobře, jednotlivé díly této ságy na sebe navazují velmi těsně, ne jako třeba u Eriksona, kde jsou navzdory určitému celkovému ději jednotlivé knihy poměrně uzavřené. Ovšem při rychlosti, jakou Martin píše, zřejmě někteří čtenáři pociťují obavy, že se odebere do Valhally dřív, než se vůbec k nějaké bitvě dostane. Jinak řečeno, že nebude ani žádný dílčí, natož definitivní závěr, ale prostě se to utne „v půli slova.“

 [211] louza 18.04.2012 15:16  

Pořád moc nechápu otázku : „Jak to chce stihnout!?“. Jak vlastně čekáte že tu ságu ukončí? Všichni čtenáři se zaklínají realističností celého projektu a mají pravdu. Opravdu to působí spíš jako historická rekonstrukce než fantasy, což samozřejmě není špatně. Jak ale končí historické rekonstrukce…? No nijak. Vybojuje se bitva, jeden vyhraje, jeden prohraje a jede se dál. Jak končili Sapkowského husiti…? Nijak, někdo to projel, někdo si polepšil, pár jich zabili a jelo se dál… Podle mého názoru může Martin tu ságu psát v podobném duchu klidně ještě sto let a pořád mu to právě díky oné proklamované realističnosti bude fungovat. Je to zkrátka tak postavené. Konec konců, fanoušci fantasy si na nekonečné ságy potrpí víc něž kdokoli jiný…tak proč už chcete končit? :-) Martin přece sotva začal.

 [210] vokis 17.04.2012 16:27  

Ahoj, četl někdo jak brožované tak vázané verze? Liší se nějak v překladu (myslím první tři díly, vím že Hostina bude mít upravený překlad)

 [209] Romison 17.04.2012 07:37  

@tomts[207]: jo dobry, lepsi nez hostina, ale moc ukecany, vcelku se nic nestane, kdyz to tak vemu, porad nevim jak to chce stihnout

 [208] pull 16.04.2012 19:05  

@Eli[205]: Souhlas, Erikson se mi dostal pod kůži o něco víc. Plusem je, že tě každý chytí něčím jiným. Není nad pestrost :)

@Romison[206]: Ne, že by mě nenapadlo to samé… Z čirého altruismu přeju Martinovi pevné zdraví a tuhý kořínek ;)

 [207] tomts (editor v době uložení příspěvku) 16.04.2012 17:01  

@Romison[206]: četl jsi tedy pátý díl v originále? A dobrý?

 [206] Romison 16.04.2012 14:21  

@pull[202]: ja po precteni peti knih jsem na tom stejne jak ty, takze vim, ze to nestihne a stejne zemre :)

 [205] Eli 16.04.2012 07:59  

@pull[200]: :-) Začala jsem číst Martina, abych si ukrátila čekání než bude čas, abych si střihla druhé kolo Eriksona před velkým finále. Výsledek je takový, že jsem jednu závislost nahradila druhou. Taková substituční metoda :-D Ale Erikson přeci jen o kousík vede.

 [204] pull 14.04.2012 21:23  

@tomts[203]: Jo, jo Martin pěkně zvládá hru se čtenářem. Občas mu nechá dost indicií, aby poznal, jak některé linie dopadnou, jen aby ho pak sejmul něčím zcela neočekávaným. Je to autor cynicky vyčůraný :)

 [203] tomts (editor v době uložení příspěvku) 14.04.2012 21:01  

@pull[202]: Což o to, reálnější Martinova sága než jiné fantasyhappysrágory určitě je, ale občas mi opravdu přijde, že až zbytečně tlačí na pilu. Čte se to výborně, o tom žádná, ale jakmile si nějakou postavu oblíbím skončí pod drnem, nebo jí nějak zmrzačí (ať už fyzicky či duševně) – v tom vidím určitý cynismus (autorský!, jako člověka si Martina hodnotit netroufnu).

Na druhou stranu zřejmě díky tomuto přístupu k tématu je sága natolik zajímavá – myslíš si, že víš jak to bude dál, ale Martin to rozšlápne jak hrad z písku a poklidně si to šine dál. No dobrý, řeknu si, tak holt pobije klaďáky a vyhrajou zloduší, bude to symbolické, takové ze života – ale né, to by bylo moc jednoduché, Martin to zrube zleva zprava a za chvíli zjistíš, že je zase všechno jinak :-DD

 [202] pull 14.04.2012 19:11  

@tomts[201]: Snad Talpress splní svůj plán vydat Hostinu do konce dubna – pokud možno ještě dřív, vždyť je teprv polovina dubna :´(

Martin cynik být nemusí. Dokonce nemusím být cynik ani já, když mi všechny prasárny jím líčené přijdou reálnější než happy endy v jiných dílech fantasy. Chyba bude jinde…

Já po přečtení třech dílů netuším, jak to chce všechno stihnout ukončit během „pouhých“ dalších čtyřech dílů. Zatím nikam nespěchal. Pokud se mu nepodaří ságu ukočírovat, bude to celkem symbolické. Jeho postavám se také nedaří být pány vlastních osudů, v lepším případě mohou mluvit o štěstí, že přežily.

 [201] tomts (editor v době uložení příspěvku) 14.04.2012 18:38  

@pull[200]: Myslím, že názor jen utvrdíš po přečtení Hostiny pro vrány :-D A jo, souhlasím, Martin je opravdu mimořádný prevít, buď se zamiloval do Murphyho zákona „Usmívej se, bude ještě hůř…“, nebo je v hloubi duše cynik… Pětku jsem nečetl a není mi moc jasné, jak chce ten zmatek v rozsahu této knihy smysluplně ukončit…

 [200] pull 14.04.2012 13:10  

No jo, tak mám po dočtení Bouře mečů další závislost.

Připadá někomu kromě mě, že Martin „zachází“ se svými postavami (nevím, jak jinak to říct) ještě hnusnějc než Abercrombie?

 [199] pull 03.08.2011 08:22  

@Paya[198]: Nejdřív by měla vyjít dvojsvazková verze (brož) a poté jednosvazková vázaná.

 [198] Paya 03.08.2011 08:10  

Nevite nekdo jestli se bude i novy 5. dil vydavat ve dvou knizni podobe? Zatim mam jednu knih, prave dvou knizni podoby na dil a rad bych u toho zustal, nera d bych mel 8 knih prvnich 4 dilu a dalsi pak uz jen jeden ktery mi tam nebud eopticky sedet ;)

 [197] pull 31.07.2011 11:39  

@idle[193]: Já to začnu zjišťovat pravděpodobně někdy v listopadu. První 2 vázané díly už mám, na podzim má vyjít třetí a na jaře čtvrtý a pátý, takže bych mohl přečíst vše dosud napsané pěkně v kuse. No a příští léto bych mohl začít s restartem MKP ;)

 [196] Majkl 31.07.2011 11:00  

@tomts[195]: Porovnávať to budem len subjektívne, čo ma bude viac baviť. ;) A o štvorke viem, zmenil sa tuším preklad mien, ale to bude napravené v novom jednozväzkovom vydaní.

 [195] tomts (editor v době uložení příspěvku) 31.07.2011 10:27  

@Majkl[194]: Ono to moc porovnávat nejde, každá ta série je v podstatě trochu jiný žánr. Jinak varuju před knihou č.4/1,2 (resp. překladem prvního vydání) a doufám, že bude provedena ve 2. vydání revize. Tam se prostě překladatelka zbláznila, to nejde jinak nazvat:-(

 [194] Majkl 30.07.2011 23:16  

@idle[193]: Asi to budeme musieť prečítať a presvedčiť sa, či si séria zaslúži jednotku :) Zvlášť ma zaujíma, ako obstane v porovnaní s Malazom (keď sú obe tak vysoko :)) – začnem to čítať, až vyjde v češtine Tanec s draky.

 [193] idle (editor) 30.07.2011 22:44  

Sleduju tady tu diskusi: nic se tam neděje a kdo ví, jestli se to vůbec někdy uzavře. Tak si říkám, jak se taková série octne na prvním místě žebříčku. :)

 [192] Romison 30.07.2011 22:40  

@Ruffy[191]: jo to jo, holt Martin rozviji ten svuj pribeh pomalym tempem, mozna diky tomu se to tak dobre cte. A taky se bojim, ze bude treba jeste jednu knizku navic, no uvidime, ja jen doufam, ze to vubec dopise nekdy ;) jinak Arya mela myslim dve kapitoly jen, jeste dosta kapitol ma Reek ;) Bavilo me to vic nez Hostina pro vrany, ale je pravda, ze na to kolik to melo stranek, se toho vlastne moc nestalo, nejvetsi posun snad Jon a Tyrion pak nejvetsi posun z mista na misto, jinak ale nic moc pokrok ;)

 [191] Ruffy 23.07.2011 01:52  

Tak jsem dočetl Tanec s draky. Je to roztahané a šine se to kupředu opravdu pomalým tempem. Celý obsah knížky by se dal snadno shrnout do pár vět. Martin představuje zbytečné množství nových postav a nových zápletek a brzdí tak jakýkoliv posun vpřed. S takovou mám opravdu obavy, aby to náhodou nemělo osm nebo devět dílů. A proč ne rovnou deset. Bran má asi jen tři kapitoly, stejně tak Arya. Vůbec je zde velké množství postav, které mají pouze 1–3 kapitoly. Nejvíce kapitol mají jak jsem psal v předchozím příspěvku Jon, Tyrion a Dany. Čekal jsem, že s touto knížou se děj konečně posune výrazně vpřed a konečně se další knížky budou moc věnovat tomu hlavnímu. Zatím to ale vypadá tak, jak tady kdosi žertovně popisoval svou představu konce: všichni se navzájem pozabíjí, Jiní najdou jen zpustošenou a mrtvou zemi a zklamaně odtáhnou zpět na sever, protože už pro ně nebude žádná práce. Martinovi není nic svaté, je to pěkně frustrující čtení. Nikomu se nic nedaří, co se může porat se taky poere a když už to vypadá že bude trochu líp, vrazí vám Martin kudlu mezi žebra. A druhou, a třetí, a čtvrtou. Ne že by to v předchozích knížkách bylo nějak jinak – ale už se sakra blížíme ke konci a něco by se mělo začít dít, jinak to skončí hodně špatně. A víc už raději nepíšu, jinak bych zbytečně spoileroval. A ještě jedna věc: nečetlo se to špatně. Je to dobré počtení. Jen už začínám ztrácet trpělivost.

 [190] Ruffy 20.07.2011 12:34  

Jsem v polovině Tance a opravdu se to vyplatilo. George Martin píše pořád výborně. Jen stále čekám kdy už se to nějak výrazně posune kupředu, nějaký ten velký zvrat. Čte se to skoro samo, ale pořád z toho mám pocit že se to posunuje jen malými krůčky. Nejvíce kapitol mají Jon, Tyrion a Daenerys, zbytek postav měl zatím jednu, maximálně dvě kapitoly. Jdu na zbývajících 450 stránek…

 [189] Majkl 20.07.2011 08:11  

Podľa jednej správy, čo som čítal, čakanie na Tanec s drakmi sa vyplatilo. Názov ďalších dvoch kníh bude: The Winds of Winter, A Dream of Spring.

 [188] Doubravka (editor) 12.07.2011 16:43  

Ha, tak jsem si dnes objednala A Dance with Dragons :) Při troše štěstí dorazí do konce týdne, jsem fakt zvědavá!

 [187] BorgDog 11.06.2011 13:13  

Náhodou zachyceno:

Talpress vyzval fanousky, aby se vyjadrili k prekladatelskym chybam a preklepum v knizni serii Pisen ledu a ohne. Davaji to zatim dohromady lide z icefire.cz, zatim tam toho prilis neni, protoze se o teto zprave prilis nevi. Pokud to budete sirit dal (ci se primo zapojite), fanousci vam budou vdecni :))

http://www.icefire.cz/chyby-v-knihach

 [186] vokis 04.06.2011 19:23  

@Hyperion[182]: Tak tyhle obálky jsou fakt příšerné, nejlepší obálky mají české paperbacky, docela se mi i líbí obálka na střet králů u vázaného vydání

 [185] Ruffy 01.06.2011 14:46  

@Hyperion[182]: Zajímavé obálky, ale k Písni ledu a ohně mi moc nesedí. Spíš bych si něco takového představoval k Harrymu Potterovi.

 [184] Majkl 01.06.2011 13:21  

@Hyperion[182]: tak tieto sa mi pozdávajú viac.

 [183] Dilvermoon (editor) 01.06.2011 12:52  

Hlavně ne, proboha, seriálovou… Literární dílo a z toho vycházející filmy nebo seriály jsou dvě různé věci, tak proč to z komerčních důvodů směšovat. Ale snad to nehrozí.

 [182] Hyperion (editor) 01.06.2011 12:12  

Trochu jiné obálky Písně ledu a ohně: http://www.casopisxb1.cz/aktuality/obalky-pisne-ledu-a-ohne/

 [181] veere 08.05.2011 20:19  

Ne, bylo to na Gaargův příspěvek, v kterém jsem (asi nesprávně) četl mezi řádky reakci na mé předchozí, pokud to tak nebylo myšleno, tak se veřejně omlouvám, koneckonců jsem tu asi jediný koho ta kniha otrávila (a opruzování od uvedení vlastního názoru je u fanatiků chápáno jako to samé).

A změna tématu – seriál se celkem dobře rozvíjí, po dvou dílech v žíle se těším i na zbytek, každopádně můj názor na knižní sérii je stále (pro mě) nečitelné.

 [180] pull 04.05.2011 12:10  

@tomts[179]: Nebude to jen „ukliknutí?“ Připadá mi, jako kdyby veere reagoval spíš na: @Honzeecheck[170]: případně @Honzeecheck[167]:

 [179] tomts (editor v době uložení příspěvku) 04.05.2011 10:19  

@veere[177]: Tak jsem si přečetl asi 10× gaargův příspěvek č.132 a opravdu nechápu, kde jsi se v tom „našel“. Pokud tomu já dobře rozumím, tak Gaarg hovoří o „pitomech, kteří opruzovali GRR Martina“ – předpokládám, že se to vztahuje k dávnějším diskuzním příspěvkům, kde se hovořilo o „fanoušcích“, kteří psali autorovi na web „vtipné připomínky“. Předpokládám tedy správně, že jsi na ten jeho web psal také? Nebo prostě čteš a nesnažíš se pochopit „co tím chtěl básník říci“? To by bylo ovšem smutné, pak by bylo velmi nesnadné se ti zavděčit jakýmkoliv textem se „skrytými narážkami“.

 [178] Gaarq (editor) 03.05.2011 18:40  

@veere[177]: než se příště zase urazíš, zkus si přečíst, co jsem ve skutečnosti napsal, prosím. dolož, prosím, citátem, kde jsem tvrdil, že „každý koho nechytla nějaká kniha je „pitomec““.

 [177] veere 03.05.2011 16:17  

Davám za pravdu Romisonovi, mě se hlavně líbil originál Duny, jako serii to nepovažuju a ta „synkova tvorba“ je jen chytrej zpusob jak se napakovat… proto to odsuzuji ja, ne proto že je to brak (což je) nebo že je většina mizerně napsaná (služebnický džihád)

@Gaarq[132]: : to mě teda dost urážíš frajere, takže každý koho nechytla nějaká kniha je „pitomec“? kdybych tu mrvil hodnocení, když jsem nepřečetl pak určitě, ale že jen napíšu že je to pro mě nečitelné, (VŠICHNI TO MUSÍTE ČÍST A LÍBIT SE VÁM TO, neb je to moje oblíbené)?

 [176] Romison 29.04.2011 00:09  

a Duna je snad jen jedna, ta od staryho tatika ;) a nejlepsi je precist jen tu prvni, i kdyz me bavilo i zbylejch pet knih, co me nebavilo a uz ani nectu jsou ty paknihy od synka ;)

 [175] Elinor 28.04.2011 15:28  

@idle[173]: ups! No, musela jsem mít ještě poslední slovo. (červenající se smajlík)

 [174] Elinor 28.04.2011 15:27  

@Honzeecheck[167]: pro „novou Dunu“ je typická hodně odlišná práce s informacemi, postavami a konstrukcí děje. Je to akční, je to čtivé (natolik, že člověk by byl ochoten neřešit logické lapsy… do určité míry), ale chybí tomu naprostá většina věcí, které Dunu dělaly Dunou, jedinečnou a dost specifickou záležitostí. Že jsem v průběhu Předeher vymyslela několikero konspiračních teorií o ději za dějem v dějích za dějem… možnost, že všechny ty ekonomické vazby naznačující, že Atreidové de fakto ovládají podstatnou část harkonnenské ekonomiky tam byly záměrně dané, mi vychází tak na pravděpodobnost 0,025%. Pitvám se v tom? – Ano! U normální space opery bych to nedělala. Ale Duna na mnohorovinatosti, práci s detaily stojí, do té tyhle věci prostě patří a prvoplánový děj tam nemá moc co dělat. Čistě proto, že v návaznosti na originál nefunguje, protože autoři nejsou schopní postihnout všechno, co by v rámci Duny postihnout měli (bez návaznosti ovšem ano a je relativně zábavný). Hm. Fakt je, že jsem s Dunou začínala jako s knihou někdy ve 12ti a tehdy mě naprosto dostala. Právě tou prací s vrstvami, hrou s informacemi, atp. Hry neznám a do série jako takové jsem se pustila cca o 6 let později a nadšení z Herbertovy koncepce mě neopustilo. Pak jsem se dostala k nějakým povídkám od Andersona a mladého Herberta a nepřipadaly mi špatné… prostě mi přišlo, že by mohli být důstojní následovníci. A s tímhle jsem se pustila do Předeher. xD

Mimochodem, oba pánové dokázali napsat z Duny i fajn věci – povídku Šepot caladanských moří považuju za skvělou a navíc respektující předlohu a jejího ducha.

@Gaarq[172]: Asi takhle. Jsem člověk respektující šuplíčky. Předehry jsou docela slušná odreagovávací space opera, Služebnický džihád… no, ten nebudu komentovat, ale v rámci odreagovávací space opery bych ani u něj neměla nutkání dštít oheň a síru. Jenže když je to součástí Duny, tak to beru v rámci naprosto jiné váhové kategorie.

@Gaarq[169]: to víš, člověk je tvor skeptický a řídí se heslem „připravme se na nejhorší“… xD

 [173] idle (editor) 28.04.2011 12:37  

Děcka, nechci dělat Ferryho, ale Duna tu má i svou vlastní diskusi, mrk mrk ;)

123456poslední 7250 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu