série » Havraní bratrstvo
hodnotilo:
0%
prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy Série má více dílů = více obálek - po kliku na aktuální obrázek se obálka vymění.

Havraní bratrstvo

Sérii můžete znát i pod názvem:
Havraní cyklus

Autoři: Maggie Stiefvater

originální název: The Raven Cycle

počet dílů v sérii: 4

vyhledávací pomocník:
český název: Google, NKC, Wikipedie CZ
originální název: Google, NKC, Wikipedie EN

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1

 [37] Strýček Biolit 30.08.2016 13:45  

@idle[36]: …nebo zaopatření na stáří. Záleží na úhlu pohledu.

 [36] idle (editor) 28.08.2016 21:54  

@Strýček Biolit[35]: Humble Bundle a podobné aktivity (ještě sleduju Story Bundle, ty jsou i častější) jsou fajn, pokud člověk hledá čtení za rozumnou cenu. Ale ve chvíli, kdy máš už dlouhý seznam toho, co chceš číst, je pořizování dalších cesta do pekel. :)

 [35] Strýček Biolit 26.08.2016 17:56  

@Gaarq[33]: Pokud chceš zahraniční ebooky hodně levně, zkus čas od času mrknout na Humble Bundle…tam jsou různé tématické balíčky knih. A ještě pro dobrý pocit může jít celá částka na charitu…

 [33] Gaarq (editor) 26.08.2016 14:17  

@yerry[32]: OT: pokud by tu cherryhovou měl nadále překládat stejný překladatel, tak to už je snad lépe, aby nevycházela ;) kvůli ženě, která má tu sérii ráda, jsem začal shánět anglická vydání (česky je to skutečně utrpení, u mnohých vět je třeba použít mentální gúgl translejt, aby člověk odvodil původní větu a přeložil si ji pak sám). co mě nemile překvapilo je cena e-knih – 10 dolarů za kus! na abebooks je to papírově kus za 3 dolary + 20 babek celkové poštovné. wtf? tohle není jen kvůli pirátům, tohle je obyčejná rozežranost (a upirátit by se to dalo více než snadno).

 [31] walome 26.08.2016 12:15  

@yerry[16]: ano dostal jsem od Arga milion dolaru v neoznacenych bankovkach, predani probehlo v podzemnich garazich.

PS to byl vtip, clanek jsem napsal ze sve vule pac me pirati taky pekne serou.

 [30] barbar (editor) 26.08.2016 08:32  

@toms[22]: Taky mám putýnku másla na hlavě coby nakladatel. Ale kdyby se sečetly všechny lichotky, prosby, motivační řeči a výhrůžky, co jsem kdy na své zpožděné autory použil, sbalil bych na ně i Miss World.

@KeB[26]: Můžeš. :) O dotyčném je i tahle historka ze stračího FB:

„Zážitek starý teď zhruba dva měsíce: Když se Vám na vedlejší posteli v blázinci změní spolubydlící, je to vždycky znepokojivé, poněvadž nevíte, jaký bude ten nový (a jak moc bude chrápat). Když pak ten nový čtyři dny mlčí (a jako Cimmermanova busta vystavuje jen strhané rysy), přejete si, aby promluvil; pak náhle, když venku spustí další kapela na Mezi ploty a celý pavilon se začne otřásat, pohrdlivě pronese: "Co je to venku za čajíček?! To na fekál párty nás polévali čerstvou krví!“ A náhle si velmi přejete, aby nepromluvil. Život je krásný tím, jak je relativní."

Jinak Planeta bude doufám ještě letos, ale odložil jsem ji na pozdnější podzim, až mi bude pracovat líp hlava; je to velký projekt a nerad bych se v něm dopustil zásadnější chyby. Teď se zacvičuju na nových Žoldnéřích.

Ebooky mne zbytečně rozčilují, takže ne, nechci je vydávat. Miluji papírové knihy a kdyby jich nebylo, jdu si hledat něco zcela jiného; třeba ještě nejsem tak starý, abych se neprosadil i v jiné práci…

 [29] Gaarq (editor) 26.08.2016 08:22  

@idle[25]: to neděláš dobře, jaromíre. hypotetický příklad: za bolšána se dělá jeden druh jogurtu. lidi chtějí jogurty a tak se takřka celá produkce prodá. za kapitalizmu máme milion šest různých druhů jogurtů a voilà, mě chutnají třeba jen dva druhy, jenže většině chutnají jiné druhy. a kdopak ostrouhá? já. výroba mých se nevyplatí, výrobce půjde do dža a s ním i moje jogurty. toto se mi stalo u potravin už tolikrát… a u knih také – kde je můj věk nerozumu, utkaná cesta apod? v propadlišti dějin, protože zákazník by to možná koupil, ale bylo to na jeho žebříčku priorit jen o fous níž než jiná kniha, kterou koupil a na to už neměl. báj báj.

@BorgDog[19]: určitě, pitomců, co jim nedojde, že výrobce nevyrábí zboží z lidumilnosti (spisovatele mezi to počítaje), ale aby si tím vydělal, je bohům žel dost. však víme, jak společenské vlastnictví dopadá, jsme tu většinou dost staří, abychom to pamatovali. jak říkám, ultimátní levl tohodle chování by mělo být, že si to dělají sami všechno, psaním počínaje. pak ať si sdílejí, co hrdlo ráčí.

pokud je velký trh a očekávaná poptávka, vyplatí se snížit cenu a předpokládat, že prodám víc a tím víc vydělám, na našem trhu spíš ne, pokud to nebude něco, co si jde (jako třeba hudbu) koupit i za horama. u knih v češtině to fungovat nebude. a egalitář ve mně také nevěřícně kroutí hlavou, že si někdo za roli ve filmu řekne o kdovíkolik stovek mega (narážím na ironmana), ale trh je trh. ty chceš, já nabízím; za kolik ti to stojí? a když vím, že prodám, tak zaplatím. nelíbí se mi to, ale srp a kladivo do ruky nevezmu, protože tenhle mechanizmus, jakkoliv nevábný z tohoto pohledu, mi přináší věci, které chci já (a ne, ironman to není ;) a který bych jinak nedostal.

 [28] BorgDog 26.08.2016 03:06  

@yerry[27]: To je správná poznámka. A souhlasím s tebou, i když osobně bych důvod „nouze“ pochopil mnohem víc, než žvanění zavánějící tím horším z komunismu. A nikdy bych se takovému člověku nevysmíval.

 [26] KeB (editor) 25.08.2016 23:19  

@barbar[20]: V blázinci jsem narazil na člověka, který prohlásil." můžu tohle někdy použít? Tohle by byl dobrý začátek povídky! (Teď vážně, jsem rád, že už je ti líp :)

Nyní k tématu, nechceš začít s ebookama i ty? Pro mě modelový příklad je LETKA 307. Několikrát jsem kolem ní prošel v knihkupectbí, ale nakonec jsem si vždycky řekl, že je moc tlustá bde se blbě číst nebo je moc drahá atd. nakonec jsem si ji koupil v antikvariátu a snad ani neotevřel, protože jsem našel slušně zpracovaný pirátský ebook. SEMPER FI jsem podruhé četl taky jako ebook a to mám celého Fabiána jako papír a jsem na něj hrdý. Mimochodem kdy bude planeta mezi dvěma slunci? V knihovničce už je naní vymezený prostor. :) Tím vším chci říct, že si možná škodíš tím, když tenhle segment trhu ignoruješ.

 [25] idle (editor) 25.08.2016 22:49  

@FerryH[23]: S bodem 1 nesouhlasím. Mně je vcelku jedno, jestli věcí, které nečtu, vychází hodně nebo málo.

 [23] FerryH 25.08.2016 22:35  

mno… ja bych se na to podival i z jineho uhlu pohledu:
1. kazdej z nas pravovernych scifistu bude asi jen tise(nebo jako ja i hlasite!) jasat pokud tech paranormal romanci a teen urban fantasy bude vychazet o hoodne mene, at uz je duvod jaky chce… ;o)
2. tahle „paranormal romance“ skupina fanu je neskutecne agilni, a pokud je to fakt popularni serie, tak si to prelozej amatersky sami… ty fan preklady v tehle skupiny fanu nebo presneji receno fanynek jsou az neskutecne caste! to je opravdu aktivni skupina! nedelejme si zadne iluze a nemejme predsudky – a kupodivu ne vzdy jsou to google translator preklady – a ne vzdy spatne! nektere ty prekladatelky se po par letech vysvihly i do profi prekladu a dneska uz pracuji pro nakladatele – sam znam pripady minimalne dvou tri dam z tehle fanovske skupiny – treba kolem webu http://deti-noci.cz/
3. no a v neposledni rade u tehle generace mladych dam je cteni v engl. docela rozsirene a nebo brzy pod vlivem nouze cteni v cestine bude (i zasluhou nezajmu ci neschopnosti cz nakladetelu)…

Zaver si zkuste udelat sami: roste nam tu jazykove dualni generace a potreba ceskych prekladovych knih z engl. bude casem stale vic klesat… neblahe casy pro nakladatele???
Ja soudim ze ne… mali nakladatele SF a F uz ted bezne prechazi na NEprekladove domaci autory a vede se jim kupodivu docela slusne… mene finacniho rizika (kvuli mnohem mensim nakladum) je jen jeden z tech dusledku, kterym takovy prechod byl/bude doprovazen…
No a to ze to je jen dobre pro domaci ceske a slovenske autory asi zduraznovat nemusim… :))

…ono nebude tak horko jak se nize rika, ne? :)) vsak uvidime!

 [22] toms (editor) 25.08.2016 21:39  

Stanou se i horší věci – čtenář by rád koupil za jakoukoliv příčetnou cenu, nakladatel ještě raději vydal, ale autoři ne a ne napsat další díl :-)

 [21] BorgDog 25.08.2016 21:00  

@barbar[20]: Přesně. Viděl jsem tohle všechno taky, a souhlasím, že paradoxně argument „dělám to, protože na to NEMÁM a hladověl bych“ patřil k těm vzácnějším. Ano, narazil jsem na něj taky, ale MNOHEM méně, než na ty ostatní zmiňované. To je také zdrojem mé skepse: Vede mě to k závěru, že jen menšina pirátění je skutečně „z hmotné nouze.“

 [20] barbar (editor) 25.08.2016 20:52  

@Gaarq[18]: V blázinci jsem narazil na člověka, který prohlásil „Vždyť já bych dal za knihy a komiksy měsíčně 3–4 tisíce, a to si v žádném případě nemůžu dovolit kvůli rodině!“ (nevěděl chudák ještě, že jsem nakladatel), ale na netové diskusi jsem nic podobného nikdy nečetl. Důvody zde zmiňované jsou vesměs bohulibého rázu: Boj za svobodu slova (kniha=informace; a informace mají být zdarma), snaha vychovávat nakladatele (aby konečně pochopil, že má sám nabízet levně, bez urážející ochrany a ve všech formátech), snaha dohlédnout na morální profil autorů i nakladatelů, aby je příliš mnoho peněz zbytečně nekazilo. Ve starších diskusích by se určitě našly i lecjaké další důvody, po nichž by člověk hned dostal chuť stáhnout si nějaké knihy už jen proto, aby přispěl ke Společnému Dílu… :) (Ano, občas se najde i zvláštní argument „Stejně to nečtu.“)

Já bych to do drbárny neházel, týkalo se to vydání jedné konkrétní řady, třeba to časem bude ještě aktuální a tam už to nikdy nikdo nenajde.

 [19] BorgDog 25.08.2016 20:26  

@Gaarq[18]: To je samozřejmě otázka. Jenže… speciálně v tomhle případě, když jsem včera jen zběžně koukl na jistý dobře známý server a prošel názvy, objevil jsem tam soubory s Havraním bratrstvem ve čtyřech exemplářích. Čtyřech různých. Jen na jednom serveru. Takže opačně: Skutečně NIKDO z těch pro které to tam visí, by si tu knihu nekoupil, kdyby to tam nebylo? Mám pocit, že mnozí zastánci „kolektivního vlastnictví“ (a nemyslím Tebe, ani nikoho zde přítomného!) se nás snaží přesvědčit, že ty soubory tam vlastně jsou leda pro krtky a sysly, a že vlastně nebýt pirátů, nikdo by si přece nikdy nekoupil žádnou knihu, co čte – a u nakladatelů horlivě poptává.

A předcházím další námitce: Navrhuji s touto diskuzí, pokud má pokračovat, exil do Drbárny.

 [18] Gaarq (editor) 25.08.2016 20:01  

@BorgDog[17]: tou podstatnou, dosud uspokojivě nezodpovězenou otázkou, je: koupili by to ti, co „kupují“ zadarmo, kdyby tato možnost neexistovala? pokud ne, tak nula od nuly pojde, pokud alespoň část ano, pak jak velká v poměru k těm, co koupili… já zásadně kupuju, když knihu chci, pirátím jen to, co bych si stejně nekoupil, často z morbidní zvědavosti (což na počet titulů vzhledem ke koupeným činí řádově desetiny procenta).

 [17] BorgDog 25.08.2016 19:35  

@yerry[16]: Problém je v tom, že existuje hranice jménem „nulová cena.“ Můžete se snažit přizpůsobit, hledat modely pro to nebo ono, ale v momentě, kdy prostě lidé začnou „kupovat“ za cenu NULY, tak té jde konkurovat jak? Přidat ke každé knížce stovku z vlastního? Ano, bohužel je to tak, že slušní čtenáři jsou rukojmí – a neudělají s tím nic. Když budou u každé série čekat, až vyjde celá, aby měli jistotu, že budou mít „celé auto,“ tak se prostě NEDOČKAJÍ, protože nakladatel s tím skončí pro nízké prodeje. Když čekat nebudou a kniha se začne masově pirátit, výsledek bude stejný. Většině těch, co stahují, je to prostě jedno. Viděl jsem v debatách argumenty typu „měli by bejt rádi, že jim to někdo čte zadarmo, stejně jsou jenom vyžírky, ať si zkusí makat rukama!“ A sklízející potlesk. Neexistuje podle mě „model“ který by podobné lidi přiměl si tu knihu koupit, i kdyby stále 5 Kč – a tím to hasne.

 [15] KeB (editor) 25.08.2016 16:36  

že by to byl tigr? http://www.dagon.cz/argo-bojuje-s-piraty-a-ostrouhame-vsichni/

 [14] KeB (editor) 25.08.2016 16:11  

@BorgDog[5]: Ta hláška: Nekupujte knihy, je to zbytečné mě dostala :D Už i šetřílek jako já, pochopil, že pokud se to nebude prodávat nebude se to ani vydávat. Řeklo to ARGO někde otevřeně v nějakém článku nebo tak něco? (Ano, ptám se tě, jestli nemáš někde link :))

 [13] Strýček Biolit 25.08.2016 15:15  

@barbar[12]: Cesta k uživení to rozhodně není – však 4. díl pak ani nenabízeli (jestli už neměli práva?). Série jich má celkově 10, pokud si správně pamatuji, takže utnout ji bylo nejspíše rozumné. Spíše mi jde o to, že pokud nakladatel nějaké knize/menší sérii fakt věří (nebo je to jeho srdcovka, kterou si prostě vydat chce), je v tomto přístupu cesta, jak ji dovydat, pokud se dílu zas tak komerčně nedaří.

@louza[11]: Tohle ukáže až čas. Světu obrázků vůbec nerozumím (mám doma jen zaklínačské komiksy + pár sešitů Garfielda, ehm), takže (ne)kvalitu jejich produkce nemohu soudit. Na druhou stranu, reklamu si tím udělali slušnou…a z některých sérií, které by jinak zřejmě zapadly, udělali hit, takže za mě dobrý.

 [12] barbar (editor) 25.08.2016 14:45  

@BorgDog[9]: Jasně, často to prostě nejde. Z hovna se bič neuplete.

@Strýček Biolit[10]: Distribuční rabat je dneska skoro 50%, takže při braní u zdroje je to pochopitelnější. Otázka je, kolik tady stála práva a překlad, Zoner myslím umí šetřit. Ale celkově to není cesta, jak se uživit…

@louza[11]: Prostě jsme malá země a co funguje v USA, tady pokulhává. Autor četbou na conu získá maximálně pár nových čtenářů, ne nějaké davy. Nakonec se počítá každý zájemce.

 [11] louza 25.08.2016 14:31  

@Strýček Biolit[10]: Nechci aby to vypadalo že reptám. Sám mám jejich produkci rád a knihy si od nich kupuju. Existují ale názory, že tenhle trochu partyzánský přístup není rozvíjecí ani pro nakladatelství ani pro trh a to soustředění se na úzkou skupinu může být v dlouhém horizontu likvidační, pokud jim pár lidí odpadne. Ale víme jak to je v praxi… :-) Většina nakladatelů jsou rádi, že naloží sama sebe a to co se jim líbí, natož aby nakládali s cílem rozvíjet trh :-)

 [10] Strýček Biolit 25.08.2016 14:03  

@barbar[7]: Zmíněná Krev kudlanky měla hranici (snad) 350 kusů, výsledná cena byla 340 korun (pokuds bral přímo od zdroje). Samozřejmě netuším, jaká panovala situace (jestli třeba neměli ultra levná práva, jestli to už – v rámci rozjařenosti a euforie – nedali přeložit předem, jestli na tom vůbec chtěli mít nějaký zisk), nicméně výsledná cena není zase tak drastická, jedná-li se o takovýto malý náklad. Jinak máš samozřejmě pravdu – snáze se vydávají obrázky, tam není taková konkurence a je po nich vcelku hlad; u knih typu Bratrstva je trh spíše zahlcen a není problém sáhnout o knihu vedle, která bude (v podstatě) úplně to samé…

@louza[8]: Může být…ale zatím jim to vychází – oni mají z čeho žít, čtenář má co číst. Přijde mi to jako velice výhodná symbióza.

 [9] BorgDog 25.08.2016 13:21  

@barbar[7]: Správně. A netvrdím, že tento přístup bezvýhradně schvaluji, ale možná to JE cesta, jak aspoň částečně „ztohoven.“ Druhá věc ovšem je, že „artefakt“ jde udělat mnohem snáze z Conana, než de facto – dámy prominou – druhořadé harlekýnky.

 [8] louza 25.08.2016 10:16  

@Strýček Biolit[4]: Chtěl bych vidět co by se muselo stát aby nevyšla. Mám spíš pocit, že edice na přání je divadýlko o tom kterak přitáhnout lidi na krám, ušetřit za distribuci a akcelerovat návrat vložených prostředků. Jediný čistý crofunding je u těch monstr knih jako Conan, Hellboy, Sin City, kde věřím, že by kniha opravdu nevyšla, kdyby neměla dost odběratelů.

 [7] barbar (editor) 25.08.2016 08:51  

@Strýček Biolit[4]: Jenže pak by ta kniha mohla stát 999 Kč a nebylo by to od nakladatele přemrštěné; akorát by to byl další důvod k tomu to pirátit a nekoupil by si to už vůbec nikdo. Je to začarovaný kruh; Comics centrum se tomu brání tím, že vytváří luxusní zboží a podporuje touhu kupujících vlastnit artefakt.

 [6] Gaarq (editor) 25.08.2016 07:49  

@BorgDog[5]: když cílová skupina lituje vydaných peněz, bude to vždycky problém. jenže to by měli zvážit už v nakladatelství. na druhou stranu je pitomé si neuvědomit, že když nebudu poptávat (a platit), tak žádné knihy nebudou (a tudíž ani pirátské e-knihy). nakonec ale mohou děvčata pirátit dokonale – sama si to přeložit a distribuovat, jak to dělali např. potterovci. v optimálním případě by si to ještě měla sama psát :)

mě by vůbec zajímal vliv marketingu na prodeje, tj. návratnost koruny investované v reklamě na prodejích. ono bez propagace se vše prodává hůř, cílovka má sice své sociálně-síťové tam-tamy, ale to to k ní musí nějak významně proniknout, aby se překonala iniciační bariéra a šlo to pak samospádem. také mě napadá, že různých knížek je prostě moc a množství utratitelných peněz za tuhle zábavu konečný a zkrátka sem tam to nějaký titul odskáče, protože se ukáže, že kupující má jiné priority, i když by při větším/neomezeném množství peněz také koupil. a navíc, jak argo podotklo docela trefně, v kombinaci s malým trhem je to ještě horší. zajímavá musí být situace slovinska, vyspělé země se 2 mega obyvatelstva; a přitom knihkupectví jsou tam naditá knihami (vlastní zkušenosti), ceny sice vyšší, ale nějak to musí fungovat (vliv státu?).

autorka je tu sice známá, ale cílí nejčastěji na čtenáře bez vlastních prostředků (děti, mládež), afaik. to je také zádrhel.

 [5] BorgDog 25.08.2016 01:45  

@knedle[1]: Argo jednoduše pojmenovalo problém a příčinu. „Paranormální romance“ tohoto typu se pirátí v obrovském měřítku. Na jistém „maminkovském“ fóru se posílají celé knihovny a velké popularitě se tam těší návody „jak ušetřit v domácnosti“ s radami – nekupujte knihy, je to zbytečné. Z úplně stejného důvodu přestalo svoje historické romance vydávat Domino. Z úplně stejného důvodu vím o dalších dvou sériícj žánrovek, kde to jen nebylo „přiznáno oficiálně.“ A ano, už se samozřejmě řve o tom, že Argo kecá, že jenom málo propagovalo, že uráží svoje čtenáře, že tohle a že tamto. Husy kejhají a pravda bolí…

 [4] Strýček Biolit 24.08.2016 22:37  

@barbar[3]: Pravda, pravda – nicméně Krev kudlanky vyšla tímto způsobem…ačkoli je fakt, že tam to byl zřejmě pokus ještě sérii nějak nastartovat, páč první dvě knihy skončily v Levných knihách. Kniha byla „drasticky“ osekána (brož místo vazby, žádné ilustrace, v podstatě žádná obálka), ale vyšla…sluší se ovšem říci, že žádný další díl už nenásledoval, no. Poměrně dost úspěchů s podobným systémem slaví komiksáci z Comics centra…tam zavedli sérii „Na přání“ – pokud se do určitého data sejde aspoň xxx objednávek, kniha vyjde. Tudíž bych takovýto systém úplně nezatracoval – jen je třeba dobře nastavit minimální mez (a vlastně i očekávání nakladatele).

 [3] barbar (editor) 24.08.2016 22:00  

@Strýček Biolit[2]: Ještě musíš pak zaplatit překlad. Takhle malý náklad se u zahraničního titulu fakticky nevyplatí.

 [2] Strýček Biolit 24.08.2016 21:14  

@knedle[1]: Mají-li již zakoupena práva na další díl, měli by to asi zkusit vydat nějakým menším nákladem (klidně závazné předobjednávky, úhrada předem atp.). Od nějakých 300–400 kusů by výsledná cena za knihu nemusela být extra drastická…

 [1] knedle (editor) 24.08.2016 18:38  

Havraní Bratrstvo 2 – dle Arga – nebude

Důvod: málo prodaných výtisků (navzdory hromadám dotazů na druhý díl)

https://www.facebook.com/argo.cz/posts/10154276132731917

1
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu