série » Zaklínač
v Top10 324
hodnotilo: 633
93%
prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy Série má více dílů = více obálek - po kliku na aktuální obrázek se obálka vymění.

Zaklínač

Autoři: Andrzej Sapkowski, Marcin Batylda, Travis Currit, Alain T. Puysségur

originální název: Saga o wiedźminie
anglický název: Witcher

počet dílů v sérii: 13

vyhledávací pomocník:
český název: Google, NKC, Wikipedie CZ
originální název: Google, NKC, Wikipedie EN
anglický název:Google, NKC, Wikipedie EN

odkazy: 1x [diskuzní klub], 2x [recenze], 2x [hra], 1x [seriál]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


12poslední 383 příspěvků celkem

 [43] Hyperion (editor) 03.10.2014 07:51  

Exkluzivně nejdelší ukázka z Bouřkové sezóny Andrzeje Sapkowského i s několika ilustracemi se vám otevírá na webu XB-1…

http://www.casopisxb1.cz/aktuality/bourkova-sezona-ukazka/

 [42] tomts (editor v době uložení příspěvku) 31.10.2013 22:42  

@Burbuja[40]: není na světě, vyjde až 6.11. a mohl bys to napsat ještě do všeobecné diskuze a do drbárny – když nestačí info na jednom místě…

 [41] Lucc 31.10.2013 21:58  

@Burbuja[40]: Díky za info. Tohle si určitě ujít nenechám.

 [40] Burbuja 31.10.2013 21:42  

Tak nový Zaklínač je na světě. Více informací třeba zde: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/199630/wiedzmin-sezon-burz

 [39] Madam Brbla 27.02.2013 13:31  

@V.Š.[37]: Dokonce i ve hře lze najít podobné drobné vtípky – momentálně jedu dvojku Zaklínače podruhé a hrát na straně s trpaslíky je mnohem větší sranda. Čaj mi vystříkl nosem, když Geralt odmítl hledat jeden z desíti Prstenů Moci s odůvodněním, že rozhodně nebude bosky pobíhat někde po vrcholcích kopců:-).

 [38] Strýček Biolit 09.01.2013 22:26  

@V.Š.[37]: Orli, příletají orli! :))

 [37] V.Š. 09.01.2013 15:52  

odstraněno autorem

 [36] Caderly 09.01.2013 15:21  

@V.Š.[28]: Tak důvodů pro úspěch Sapkowského povídek byla spousta (výborné dialogy, dějové zvraty, způsob, jakým Sapkowski vy(zne)užil klasické pohádky, čtenářsky přitažlivé akční scény, hrdinové, kteří byli v kontrastu s prototypem hrdinů klasických fantasy ság či pohádek, atd..). S čím mám ale v případě Zaklínače velký problém je často se objevující tvrzení, že jde o věrohodnější středověký svět než z klasických fantasy ság. Přijde mi, že Sapkowski je možná věrohodnější, pokud jde o „kulisy“ tohoto světa (více špíny, zápachu, atd..), nicméně myšlení jeho hrdinů je naprosto moderní a Sapkowski řeší a často ironizuje naprosto moderní problémy v kulisách fantasy světa. Podle mne postavy Zaklínače svým myšlením kopírují myšlení typického obyvatele sekularizované západní a střední Evropy a to byl myslím i jedním z důvodů velkého úspěchu těchto příběhu u nás i v některých jiných zemích.

 [35] Lucc 09.01.2013 15:07  

Zaklínač je pro mě pevně spjat s obdobím, kdy jsem byl mladý, duševně rozervaný a knihy jsem lačně hltal. Proto ho dodnes miluji a nedám na něj dopustit. Je mi jasné, že když ho někdo čte dnes, obzvláště pokud mu není -náct, asi to nebude taková pecka. IMHO byl jednou z prvních z módních vln ve fantastice. Tehdy to bylo více samovolné, živelné a hlavně podpořené skvělým autorským řemeslem. Dnes vlny spíše uměle vytváří knižní trh (HP, upíři, vlkodlaci a další urban fantasy, New Weird, steampunk, akční řezničiny, atd.).

 [34] V.Š. 09.01.2013 13:15  

@odstraněno autorem

 [33] KeB (editor) 09.01.2013 13:03  

@Honzeecheck[32]: Já slyšel opak, že je to fajn chlápek, ale osobní zkušenost postrádám…

 [32] Honzeecheck 09.01.2013 12:12  

Moc to nesleduju, ale podle toho co jsem zaslechl je Sapkowski pěkně nepříjemnej a namyšlenej člověk, co pohrdá fanouškama (po napsání náký hsitorický ságy se distancoval od Zaklínače).. nevim kde je pravda, stejně už bych od něj nic ani do budoucna číst nechtěl.

 [31] Gaarq (editor) 09.01.2013 12:01  

já jsem zrovna ten zaklínačem postižený. čtu ho od první povídky v ikarii s nadšením a považuju celou ságu o zaklínači za vrchol východoevropské SF a v kontextu celosvětové SF za velmi významný. sapkowski byl pro mě a stále zůstává jedním z autorů, který opět opustil „SF pro SF“ a začal využívat možností žánru k zajímavým sdělením. vytvořil plnokrevné postavy, zajímavý svět a hlavně mám rád jeho smysl pro humor.

 [30] KeB (editor) 09.01.2013 11:12  

@Honzeecheck[29]: Já povídky četl až po sáze a to byla velká škoda. Sága byla hodně dobrá, ale pokazil to poslední díl, který jsem dodnes nepochopil :) Každopádně si budu muset celýho zaklínače přečíst znovu!

 [29] Honzeecheck 09.01.2013 11:09  

@V.Š.[28]: no já jsem jeden takovej, četl jsem až kuli hře a jak řikam… slušný, ale bez jakýholi přesahu, nic co bych chtěl pučovat kamarádům a velebit v hospodě (jako jakýkoli jiný fantasy, který jsem kdy četl). Ale lepší než Pán prstenů…

 [28] V.Š. 09.01.2013 09:48  

odstraněno autorem

 [27] Honzeecheck 09.01.2013 08:29  

Já hrál jen jedničku, na dvojku nemám komp. Přečetl jsem kuli tomu celýho zaklínače… Určitě je to dobrý, ale celej ten svět a Geralt mi nepřirostl k srdci, ani hra ani kniha. Oproti takovýmu Mass Effectu… :-)

 [26] pull 08.01.2013 18:18  

@Madam Brbla[23]: Já měl cukání podpořit atmosféru znovupřečtením už u jedničky, ale to bylo v rozporu s předsevzetím restartovat až po získání kompletního vydání v pevné vazbě. No, konečně se zadařilo a než vyjde trojka, budu mí načteno. Pak se s gustem pustím do herní trilogie.

Co říkáš dvojce? Mě herně i atmosférou dostala víc jednička, příběhově má navrch dvojka. Souhlasím, že se tvůrci nemají zač stydět. Vlastně už jenom to, že nezprznili předlohu, není málo ;)

 [25] idle (editor) 08.01.2013 14:18  

@Madam Brbla[24]: Pokud už měl ságy plné zuby, tak tipuju, že se od hry distancoval nejspíš proto, že neměl zájem se s ní seznámit natolik, aby ji mohl „schválit“ nebo jinak ohodnotit.

 [24] Madam Brbla 08.01.2013 14:15  

@V.Š.# Z dobře informovaného zdroje vím, že Sapkowski v průběhu psaní ságy opravdu začal Geralta a Yennefer celkem nesnášet a dost se těšil na závěr. Hru sice povolil, ale zároveň se od ní distancoval – nevím proč, jde o povedenou RPG s obstojným příběhem a výbornou atmosférou, audiovizuálně také na úrovni (tvůrci se rozhodně nemají za co stydět).

 [23] Madam Brbla 08.01.2013 08:32  

@pull[94]: No jo, pořád se po večerech ožírám s Geraltem (a oháním se mečem a proháním sukně:-)), tak jsem atmosféru podpořila znovupřečtením povídek a rovnou jsem se vrhla na romány. Jsem zvědavá, jaký budu mít po letech dojem… zatím pořád dobrý:-).

 [22] barbar (editor) 12.11.2012 18:02  

@Lucc[20]: V originále na mě trpasličtina působila jako taková trochu „staropolština“.

 [21] Dext1 12.11.2012 15:41  

trpaslíci jsou sice svým velmi jednoduchým způsobem „moudří“, ale co si budem povídat, jsou to prostě takoví venkovští burani, a proč se stává skoro pravidlem, že když je někdo buran, tak musí mluvit nářečím z východu? :-) Nějaký ten venkov je snad i v Čechách, takže bych se už konečně rád dočkal taky trpaslíka nebo jiné podobé postavy, která mi pěkně zazpívá nějaké to „viď“ a „hele“ :-)

 [20] Lucc 12.11.2012 14:30  

@barbar[19]: @Dext1[16]: Tak jsem neodolal a prohledal web a v rozhovoru autor uvádí, že trpaslíci v originále žádným nářečím nemluví, ale není tam nic o tom, proč je tedy jejich mluva nesrozumitelná. Jen to, že v překladu nářečí vypadalo lépe, proto bylo použito. Co se takhle zeptat rovnou pana Komárka? Nemá někdo možnost?

 [19] barbar (editor) 12.11.2012 11:40  

@Lucc[17]: Já to v originále četl, ale žádný z trpaslíků se bohužel neuvedl „pozor, mluvím polským nářečím“. :)) A i když polsky docela umím, bylo to pro mě těžce srozumitelné, víc jsem nepoznal.

Tahle tendence užívat nářečí je starší; napadla asi kdekoho, jen už to má teď navždy patentované Sapkowski. Když jsem kdysi redakčně zpracovával Houserovu povídkovou sbírku „Z dob Říše“, taky jsem přisoudil zlobrům nějaký nářečný dialekt, ale autor to pak zrušil, poněvadž mu to přišlo málo heroické…

 [18] barbar (editor) 12.11.2012 11:36  

@Dext1[14]: Každý autor určitě píše tak, jaký sám je (přestože ti dobří to samozřejmě umějí různě variovat) a Sapkowski umí být velmi príma, ale taky nesnesitelně ironicky kousavý… Což bude zřejmě zmiňovaný případ „humoru“.

Zatímco k zaklínačským povídkám jsem se vrátil mockrát, pentalogii jsem přečetl přesně jednou a podruhé to asi neudělám. Leda kvůli výuce polštiny, ale to už říkám hodně let, takže se mi do ní asi fakticky nechce…

 [17] Lucc 12.11.2012 11:35  

@Dext1[16]: Nesjpíše proto, že sám autor v originále použil nějaké polské nářečí, tak proč vymýšlet něco nového a nepoužít kouzelnou chacharštinu? Nebo se pletu? Může někdo zkontrolovat originál?

 [16] Dext1 12.11.2012 09:20  

@Jana677[15]: :-) souhlasím s tím, že nemá chybu, a právě proto by ho neměl používat kdejaký trpaslík:-), je asi těžké vytvořit aspoň trochu originální jazyk, ale jak už někdo v nějaké jiné diskuzi zmiňoval, třeba Kantůrek to v případě Nac mac Fíglů zvládl parádně, tak proč by to nemohlo jít i tady

 [15] Madam Brbla 12.11.2012 09:09  

@Dext1: S Tvým komentářem docela souhlasím, chápu Tvé rozčarování a s mnoha námitkami se ztotožňuji. Zatímco k povídkám o zaklínači se ráda vracím, zatím jsem nesebrala odhodlání přečíst si podruhé ságu. Ale důrazně protestuji proti tomu, že překlad trpasličí řeči je strašný – můj rodný jazyk je svérázný a svým buranským způsobem zábavný:-).

 [14] Dext1 12.11.2012 08:49  

že je to psáno s nadsázkou je vzhledem k tomu, jak jsou psány všechny předchozí povídky, zřejmé, ale že je to vysloveně najaké vystřelení si ze čtenářů, u kterého bych se měl válet smíchy, tak to jsem opravdu nepoznal, zjevně je to tím, že Sapkowskeho humor mi absolutně nesedí, v řadě komentářů se píše, jak jsou knihy plné humoru, ale mně se tam nic vtipného najít nepodařilo, zřejmě má být vtipnou postavou Marigold, ale mně zábavný nepřipadá, to ale samozřejmě neznamená, že se u toho nemůže devět lidí z deseti válet smíchy, spíše než tohle mi ale vadilo umístění povídky před začátkem románové části série, netuším, jestli to tak vůbec poskládal autor, nebo se to tak rozhodli udělat u nás, ale rozhodně mi to nepřipadá jako dobrá volba, pokud má být součástí toho vystřelení si ze čtenářů i to, že mi autor dopředu řekne, které postavy přežijí a které ne, tak to je pro mě humor, který jde opravdu úplně mimo mě

 [13] Gaarq (editor) 12.11.2012 08:13  

@Dext1[12]: kritické hlasy na adresu tvorby AS mě rozhodně netrápí. mě spíš překvapilo přehlédnutí tak očividného faktu, že si AS ze čtenářů onou povídkou docela fest vystřelil ;)

 [12] Dext1 11.11.2012 14:44  

že je to psáno s nadsázkou pozná i neobdivovatel Sapkowskeho, ale i tak je to happy end:-) jinak předpokládám, že většina čtenářů Sapkowskeho je schopna akceptovat něco tak neuvěřitelného, že existuji jednotlivci, kterým připadá popularita románové části série nepochopitelná, koneckonců to, že série má své kvality, potvrzuje vysoké hodnocení a vysoký počet hodnotících, takže by jeden kritický hlas, kterému romány prostě nesedí, neměl nikoho výrazně trápit:-)

 [11] Gaarq (editor) 11.11.2012 08:25  

@Dext1: k té svatební povídce… říkají ti něco pojmy jako autoironie a sarkazmus? ;)

 [10] louza 08.02.2011 20:23  

@cb.spike[9]: Ale neber to nijak absolutně. Od knižního veletrhu je to už skoro rok. Třeba se už rozmyslel :) Osobně bych taky rád další povídky. Hlavně už ne žádnou další ságu, trilogii, nebo tak něco. Těším se na Zmiji, vypadá hodně zajímavě.

 [9] cb.spike 08.02.2011 20:12  

@louza[8]: Tak to hurá zpátky ke snění o povídkách s Yarpenem Zirginem v hlavní roli.

 [8] louza 08.02.2011 15:25  

@cb.spike[6]: Jo, prej to teď dělá stejně jako Powers. Tvrdí, že všechny knihy budou o parnících :) Bavil jsem se se Sapkem pak ještě v zákulisí a přišla řeč i na zaklínače. Ale ani face to face nebyl o moc sdílnější. Dával si hodně pozor na jazyk, nicméně už nevrtěl tak rezolutně hlavou jako před lety. Zdálo se mi, jako by ho Geraltův famózní úspěch z počítačové hry přece jen trochu nahlodal. Jako by cítil i trošku konkurenci ze strany vývojářů a jejich výborně odvyprávěného příběhu. Ale nic konkrétního z něj nevypadlo.

 [7] zdenda (editor) 08.02.2011 14:38  

@cb.spike[6]: Loni jsem byl na besedě s ním a o práci do budoucna řekl, že už mu byl jednou ukraden nápad a tak o ní nikde a s nikým nemluví.

 [6] cb.spike 08.02.2011 07:00  

V jednom rozhovoru o hře byla zmínka, že Sapkowski se chystá k Zaklínačovi vrátit. Nevíte o tom někdo něco? Zprávy v polštině se googlujou docela těžko :(

 [5] tomts (editor v době uložení příspěvku) 03.07.2010 12:32  

Tak jsem si teď zhruba hodinu hrál s obálkami jednotlivých vydání, abych odstranil většinu renonsů co tady byla. 1. vydání jsou čístě bílá, druhá mají modrý pruh, třetí červený, čtvrtá zelený, oranžový pruh (nedokázal jsem rozluštit, asi pátá?) a pak jsou zde vázaná vydání. PROSBA: než k nečemu přiřadíte obálku zjistěte si, že tam opravdu patří! Předělávat jednu obálku není problém, ale když je jich 25 tak už to docela naštve.

P.S. Dotisk čtvrtého vydání není totéž co páté vydání! Je to pořád stejné čtvrté vydání (se shodným ISBN) jen za vyšší cenu. Prosím, nepřidávejte je jako nové vydání, jen napište do poznámky u 4. vydání (např. Dotisk 2010, cena 259,–) Já vím, je to drobnost, ale pokud tady nechceme mít chaos, je dobré to dodržovat.

 [4] Majkl 06.08.2009 18:03  

@Gaarq[2]: jé, až teraz mi došlo, čo si tým myslel :) Zaujímavé.

12poslední 383 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu